Toon posts:

met tweaked alcatel modem niet uploaden msn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan 2ehands zon leuk speelgoed apparaatje krijgen }-)

Ik tweaken. Ik maak een grote foute met dat nummer, maar hij deed het op een gegeven moment. Nu wou ik gaan uploaden met msn. Doet ie het niet :(.
Ik lezen en zoeken. Auto portmappen. Maar ik wil nu graag gewoon alles openzetten. Dus doe ik defserver addr=ipmijnpc. En als ik weer defserver doe dan staan mijn ip er nog. Maar geen uploaden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de msn poorten en de email port ingevoerd met alcatel port mapper en die geeft aan dat het goed gaat. Maar het werkt nog steeds niet :(

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
defserver schiet je niet zoveel mee op als je te oude msn gebruikt, hij stuurt namelijk naar de andere kant dat ze kunnen connecten op je ip poort nogwat.
de andere kant krijgt dus zoiets door als: connect maar op 192.168.0.1:5000 terwijl hij moet doorgeven 212.222.222.222:5000 , je internet ip dus. dus je moet even een nieuwe msn (5 of 6) instaleren en dan hoef je niets meer te mappen (igg met 6) en ook geen defserver en dan werkt het gewoon.

verder super search vraagje want zijn al ZOVEEL topics over geweest

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
Outlook express doet t ook niet. Maar de search vertelt mij hoe ik moet mappe etc. Maar mappe werkt niet...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 22:49 ]

• Lightah
  • Laatst online: 24-03 00:17

Lightah

Strikes Again

Het werkt alleen met MSN 6.x achter NAT bij mij.

The Unpredictable Striker!

Verwijderd

Topicstarter
Hm ok, en hoe doe je dat dan met outlook express? Ik gooi alle poorten open van outlook mail etc. Doet ie niks. Is er niet gewoon een manier dat ie netzo functioneert als voor de tweak. Gewoon alles open compleet ...

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 10:30
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 00:02:
Hm ok, en hoe doe je dat dan met outlook express? Ik gooi alle poorten open van outlook mail etc. Doet ie niks. Is er niet gewoon een manier dat ie netzo functioneert als voor de tweak. Gewoon alles open compleet ...
Outlook heeft verder niets met NAT te maken. Althans, het hoort geen problemen op te leveren. Als het toch niet werkt dan is er blijkbaar iets anders aan de hand.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 00:02:
Hoe bedoel je outlook express werkt niet ?
pop3 ?
smtp ?
imap ?
Wat voor error krijg je ?

En ja er is een manier dat je direct op internet kan, maar dit kan maar met 1 pc te gelijk. Dit kan je doen door gewoon weer de vpn verbinding te maken, die er voorheen ook altijd was of je kan de sip-spoof uitvoeren. Maar ik zie dat je niet echt veel technische kennis heb, dus dat laatste zou ik niet aan beginnen.

Maar zoals ik al zei, geef eens iets meer informatie zodat we je ook kunnen helpen.

Verwijderd

Outlook werkt hier prima achter mijn speedtouch, Heb nix extra hoeven in te stellen.

En bij msn werkt uploaden alleen met msn6.

Met msn5 kan het ook wel maar daar moet je dus poorten voor los zetten, met msn6 werkt het standaard

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb xs4all basic adsl.
Ik heb voor msn5 alle poorten opengezet. Maar hij pakt ze wel met telnet / dan wel een automap tooltje maar het werkt niet daadwerlkelijk. sip-spoofe leek mij makkelijk te doen :), maar 1 pc is niet de bedoeling. Ik was eerst van plan een router los te kopen maar als ik ook een hub zou kunnen kopen :).
Outlook zegt(deed het ook goed voor de tweak):Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is koenh@wanadoo.nl. Onderwerp 'twd', Account: 'pop.wanadoo.nl', Server: 'smtp.wanadoo.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '554 <koenh@wanadoo.nl>: Recipient address rejected: Relay access denied', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 554, Foutnummer: 0x800CCC79

Kan wel ontvangen met outlook. En port 25 openzetten gaat wel maar werkt niet :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 00:31 ]

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 10:30
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 00:31:
Outlook zegt(deed het ook goed voor de tweak):Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is koenh@wanadoo.nl. Onderwerp 'twd', Account: 'pop.wanadoo.nl', Server: 'smtp.wanadoo.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '554 <koenh@wanadoo.nl>: Recipient address rejected: Relay access denied', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 554, Foutnummer: 0x800CCC79
Heeft verder niets met NAT of je modem je maken. Je hebt blijkbaar een verkeerde SMTP server opgegeven die geen relaying toestaat vanaf jouw computer. Gebruik je toevallig nog de SMTP server van een eerdere provider?
Kan wel ontvangen met outlook. En port 25 openzetten gaat wel maar werkt niet :(
Poort 25 heb je alleen nodig als je een eigen mailserver draait. Niet als je alleen mail binnenhaalt via POP3 en mail verstuurd via de SMTP van je provider.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, dan ga ik s kijkke met mijn msn 6. Locht niet in maar in search vond ik iets over pass verandere dus laat ik dat eens probere.
Het uploaden licht dan dus gewoon aan versie van msn. Bedankt in ieder geval.

• laurens0619
  • Nu online
inderdaad, die email gaat puur over dat je smtp server van een andere provider gebrruikt dan je isp provider.

ff veranderen dus dan werkt het weer

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1