"Acces denied" tijdens installatie driver Creative Live

Pagina: 1
Acties:

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Na een reinstall van Windows Server 2003 Standard probeerde ik de drivers voor mijn Creative Live ! geluidskaart type SB 0220 te installeren. Ik heb de audio opties in windows aangezet. DirectSound werkt. Ik heb een andere geluidskaart die goed geluid produceert.

Bij het installeren krijg ik de foutmelding "Access denied" bij het kopieren van bestanden. Nieuwe hardware wizard vind de hardware. Herkent het apparaat en type. Er zijn geen standaard Windows-drivers beschikbaar.

Ik heb nu de originele cd (XP-drivers) en de drivers van de Creative website geprobeerd. Ik heb ook via via nog een cdtje met drivers van een vrined van me gehad voor een ct4800 serie. Bij allen krijg ik dezelfde melding.

Mijn event viewer blijft leeg m.b.t deze soft en hardware.

In een andere pci-slot blijf ik dezelfde melding krijgen

Zoeken op Google en Tweakers leverde me helaas niks op .. 8)7

Kan iemand me misschien helpen ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
hebbie wel genoeg rechten dan :?

maw: je bent wel administrator gebruiker?

A wise man's life is based around fuck you

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Ja ik ben ingelogd als Administrator ... Met een andere Administrator account krijg ik by the way dezelfde melding ...

Mijn spoorwegfotografie

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sanfranjake schreef op 20 juli 2003 @ 20:30:
Ja ik ben ingelogd als Administrator ... Met een andere Administrator account krijg ik by the way dezelfde melding ...
kheb zelf de nieuwste creative drivers geinstalleerd op mijn windows server 2003 systeem, heb daar geen probs mee

check je ntfs rechten zou ik zeggen, dikke kans dat je ergens geen rechten hebt

maw: zet ook even auditing aan op je systeem, dan kan je in je eventlog wel zien welke files hij waar probeert weg te schrijven

A wise man's life is based around fuck you

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Waar wil je uberhaubt je geluidskaart werkend hebben op een server :?

Ik zie steeds meer en meer dat mensen Windows 2003 server als desktop OS gaan gebruiken, vervolgens gaat er van alles mis en komen ze hier vragen stellen.

Lees eersts eens deze policy door: ** Policy m.b.t. topics over Windows 2003 server **

En ga bij je zelf eens te raden waarom je een server OS gebruikt als desktop OS, er is niet voor niets onderscheid. Of sla jij ook schroeven in de muur met een hamer 8)7.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
[ash] schreef op 20 juli 2003 @ 20:35:
Waar wil je uberhaubt je geluidskaart werkend hebben op een server :?
Ik heb Windows Server 2003 hier als test draaien ter voorbereiding op een MCSE opleiding en heb helaas op dit moment geen geld om een aparte server te kopen (hoe graag ik ook wil) :'( en gebruik hem daarom voor audio/video en wat websurfen.
Ik ben al een tijdje bezig om dit werkende te krijgen en hoop dat je me hiermee kunt helpen.

Edit : Typo

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 20-07-2003 20:55 ]

Mijn spoorwegfotografie

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
zwelgje schreef op 20 juli 2003 @ 20:32:
check je ntfs rechten zou ik zeggen, dikke kans dat je ergens geen rechten hebt

maw: zet ook even auditing aan op je systeem, dan kan je in je eventlog wel zien welke files hij waar probeert weg te schrijven
Ik heb auditing aangezet. Echter zie ik in de event viewer nog steeds geen meldingen opdoen :?

SYSTEM en Administrators hebben beide volledige toegang zowel over C:\Windows en de gehele drive waarop zich de bestanden bevinden (doorgegeven machtigingen). Toch blijf ik de melding krijgen |:(

Mijn spoorwegfotografie

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Voor studie :P 'sorry if I offended you' :X

Het kunnen ook nog rechten in de registry zijn, kijk eens met de tools filemon en regmon van sysinternals.

Kan je ook de drivers met de hand installeren ipv via setup.exe ?

Wat je ook kan proberen is setup.exe te draaien in compatibiliteits mode als windows 2000.

Probeer alleen niet te veel met de rechten op C:\Windows en C:\Program Files te klooien, voordat je het weet doen bepaald MS applicaties het niet pmdat jij per ongeluk wat rechten heb verwijderd (of overschreven).
Pagina: 1