A7V8X-X naar de vaantjes of iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
Voor een kameraad had ik een pc in elkaar gestoken met dit mainboard. Dit was al direct kapot (deed random onmiddelijk shutdown) en dus een ander gekregen in de winkel.

Nu enkele maanden later, is het weer van dat. PC staat 10 minuten op, alles uit behalve powerled (brand constant) en standby led op mainboard. Enkel stroom eruit en terug erin helpt.

Ik heb de pc daarop mee naar mij thuis genomen en hij staat nu al enkele uren rustig te grazen, zonder problemen. Heb zelfs al enkele manueel gereboot.

Wat is hier nu mis? Mainboard of stroomvoorziening? Iets anders?

PC is dus asus mainboard, XP 2500+, aopen case, 512mb, maxtor 120gb, cdrw, dvd, ... the usual stuff. Oh ja, OS = XP sp1.

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het lijkt erop dat de voeding niet goed is (en dat was daarvoor waarsch. ook al de oorzaak)

Kijk eens wat de waardes zijn die je voeding afgeeft, dat kan je in het bios zien.

En test ook het geheugen meteen ff met Memtest86 oid.

[ Voor 14% gewijzigd door dreeke op 20-07-2003 20:48 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik zou ff het geheugen nakijken. Ik heb zelf welleens problemen met geheugen gehad (van kapotte stripjes tot niet goed aangedrukte stripjes :X ) en als daar iets mee is, is je comp. zo dood als een pier...

• anglico
De voeding geeft normale waarden in het bios en volgens Asus Probe.
Ook het geheugen heb ik al getest.

De PC draait nu al 7 uur bij mij thuis ZONDER enig probleem, maar bij mij kameraad niet.

Denk dat het aan zijn verlengsnoer voor de PC ligt, hij moet maar eens een nieuw kopen denk ik, als ie terug uit verlof is.

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het lijkt me duidelijk het syndroom van een voeding die het net niet meer trekt...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
MadMarky schreef op 21 July 2003 @ 00:46:
Het lijkt me duidelijk het syndroom van een voeding die het net niet meer trekt...
Kan ik me haast niet voorstellen als de kast ook is voorzien van een Aopen voeding. Zelfs een 300W Aopen voeding moet dit kunnen trekken.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Verwijderd

flikker eens een multimeter daar bij je kameraad op de 220 volt kijkt wat er uit komt..
is de boel geaard bij hem of bij jou wat een verschil kan opleveren.
probeer es een andere powerkabel.

• anglico
Wat zou de voeding het nu niet meer trekken? Een standaard 300watt Aopen voeding is toch meer dan genoeg voor een 1 dimm, 1 AMD cpu, cdrw, een dvd en 1 HD?

Ik ga hem gewoon de pc teruggeven met de raad een nieuwe stroomkabel/verdeler te kopen. Wat kan ik in hemelsnaam nog meer doen? De PC werkt perfekt, bij mij althans.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
1 Woord:
AARDE.
Zeker met de hedendaagse machines wordt een geaard stopcontact steeds belangrijker.
Ik zou dat allereerst nakijken. Zeker aangezien het bij jou wel goed loopt, en bij hem niet.
Mocht het niet de aarde zijn, moet je het sowieso in die richting zoeken. Waarschijnlijk duikelt bij hem de spanning dan nog wel eens in elkaar.
Voor beide problemen is een UPS een hele leuke oplossen, en hoeft niet veel te kosten.

• anglico
Denk niet dat het een algemeen aardingsprobleem is in het betreffende appartement vermits er nog een tweede AMD Athlon PC aanwezig is, die nog NOOIT hardware problemen heeft gehad (buiten gebruikersproblemen, want die is maar 9 jaar).

Maar ik ga alles eens nakijken.

Pagina: 1