ik heb al een zeer lange tijd geen javascript meer gedaan dus ik vond dat het tijd was m'n geheugen weer 's op te frissen door een paar kleine scriptjes te schrijven. Nu was ik begonnen aan eentje maar bij een tussencheck ging het helemaal de mist in. Hier volgt de code:
vrij makkelijk leek me. Het eigelijke idee was om alles in een function te zetten en een beetje met body onLoad en onUnload te gaan spelen met mischien wat alerts e.d. Ik heb het nu maar even kaal gehouden en de 2e document.write erbij gezet als extra check of het niet mischien aan de var currTime ligt.
toch bleek de boel wat minder makkelijk te zijn (alhoewel de fout waarschijnlijk heel klein is). Ik krijg geen enkele error maar ik krijg i.p.v. de tijd de tekst: 'function getHours() { [native code] } : function getMinutes() { [native code] } : function getSeconds() { [native code] }".
Als iemand me kan helpen zou ik dit zeer op prijs stellen.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <script language="javascript"> nu = new Date() var h = nu.getHours; var m = nu.getMinutes; var s = nu.getSeconds; var currTime = h + ":" + m + ":" + s; document.write ("" +currTime+ "") document.write ("" +h+ ":" +m+ ":" +s+ "") </script> |
vrij makkelijk leek me. Het eigelijke idee was om alles in een function te zetten en een beetje met body onLoad en onUnload te gaan spelen met mischien wat alerts e.d. Ik heb het nu maar even kaal gehouden en de 2e document.write erbij gezet als extra check of het niet mischien aan de var currTime ligt.
toch bleek de boel wat minder makkelijk te zijn (alhoewel de fout waarschijnlijk heel klein is). Ik krijg geen enkele error maar ik krijg i.p.v. de tijd de tekst: 'function getHours() { [native code] } : function getMinutes() { [native code] } : function getSeconds() { [native code] }".
Als iemand me kan helpen zou ik dit zeer op prijs stellen.