CNR network adapter waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Graag zou ik een CNR network kaart kopen, dit lijkt me handig omdat je dan een extra poort vrij krijgt van je PCI sloten. En dat CNR slot is nu toch werkloos, misschien dat het dan ook eens iets kan doen :)

Nu ben ik op zoek gegaan naar een CNR netwerk kaart, en de enige die ik heb kunnen vinden is de INTEL Pro 100/VE. Dit is een CNR compatible kaar, van 100Mbps/10Mbps.

Nou kan ik deze kaart nergens in Nederland te koop vinden bij een normale zaak, heeft iemand een idee waar deze te bestellen zijn? Ik kan ergens bij een yahoo shop er wel een 20 pack van vinden voor 500 dollar, en een 5 pack voor 157 dollar. Maae dan zal ik er een teveel moeten kopen.

Heeft iemand het idee waar ik er gewoon 1 kan vinden?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Probeer eens de plaatselijke pc boer

En kijk bij de producent van je moederbord in de productlist dikke kans dat daar wat tussen staat.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

als je een PCI-slot over wilt houden, want heb je dan allemaal in je PC zitten dat al je sloten vol zitten? denk dat je met een normale NIC echt 10x zo goedkoop uit bent

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Op t gros van de mobo's delen het CNR/AMR slot een backing plate met het dichtsbijzijnde pci slot (tenminste als ik naar de 3 Asus mobo's kijk die ik heb), dus of je er plaats mee wint is een tweede.

CNR/AMR dingen zijn extreem lastig te krijgen.
Ooit eens het geluk gehad om een AMR modem tegen te komen, maar zonder bijbehorende driver-set kun je er geen fluit mee want t zijn van die software modems (win-modems in de wandelgangen).

Informeer eerst eens bij de maker van je mobo of er iets te krijgen is voor in het CNR slot zou ik zeggen. Wellicht is er niets te hebben voor dat slotje

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Hummm jammer, ik heb die intel Pro 100/VE gevonden, dat is geen probleem, maar af en toe de handleiding AANDACHTIG doorlezen is ook wel eens handig. Zo las ik dat het slot alleen maar compatible is met Modem en Audio, dus LAN zal wel niet kunnen denk ik. En bij de intel Pro 100, staat dat deze in combinatie werkt met de INTEL ICH2 en compatible. Dus ik denk dat het niet eens zal werken wanneer ik deze kaart kan vinden. Nou dan ga ik maar een echte netwerkkaart kopen, die de processor wat minder belast dan een realtec... :)

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
CNR vreet proccessor kracht wil je dat wel

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Pagina: 1