Ik ben al een tijdje op zoek naar een goeie off line virus scanner. Wat ik daarmee bedoel is dat ik geen behoefte heb aan een memory resident progje wat elke keer als ik explorer.exe open, deze file scant. Ik ben voorzichtig genoeg dat ik in principe alleen files die voor het eerst op mijn computer komen hoef te scannen en af en toe een system wide scan doe. Idealiter wil ik dus een progje waarmee ik via het context menu als ik rechtsklik in explorer een file kan scannen (net zoals bij de meeste gangbare anti-virus paketten), maar waarbij ik niet allemaal onzin in mijn geheugen heb draaien. Kent iemand zo'n soort een programmaatje (liefst gratis
)?
Doe gewoon af en toe een online virusscan...
Verwijderd
Alleen de on-demand functie installeren van de AV.
Nu hebben niet alle AVs die optie, KAV en RAV weet ik zeker.
Qua gratis progs kun je kijken naar: AVG, Avast.
De gratis versie van Bitdefender heeft alleen een on-demand scanner dus dat is ook een idee.
Nu hebben niet alle AVs die optie, KAV en RAV weet ik zeker.
Qua gratis progs kun je kijken naar: AVG, Avast.
De gratis versie van Bitdefender heeft alleen een on-demand scanner dus dat is ook een idee.
@ Zetje: Hmmm, ik heb gehoord dat die notoir onbetrouwbaar zijn, en als ik elke keer dat ik een filetje wil scannen naar die homepage moet, dan is een context menutje wel te prefereren.
[ Voor 3% gewijzigd door NtT6 op 20-07-2003 18:02 ]
Antivir misschien, daarbij kun je volgens mij tijdens het installeren de 'Guard' wegvinken. www.free-av.com
-
je kan toch gewoon bijv norton instaleren, en hem disable'len 
dan doet ie het ook niet, toch?
Maar het zit nogsteeds in je geheugen...ixl85 schreef op 20 July 2003 @ 18:12:
je kan toch gewoon bijv norton instaleren, en hem disable'len
Pagina: 1