Toon posts:

[12 volt lijn] Afwijkende waarden

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe pc.

De BIOS geeft voor de 12 volt lijn 12,8 als waarde aan. Asus probe doet dit ook.
Maar Motherboard Monitor en speedfan geven beide 12,22 als waarde aan.

Welke waarden kan ik nu het beste vertrouwen?

Via de search heb ik wel gevonden dat ASUS probe niet altijd te vertrouwen is, maar die geeft dus hetzelfde als mn bios aan vandaar.

ASUS a7n8x rev 2.0 (met laatste BIOS)
AThlon 2600
512 mb ram
80 GB Seagate hdd
300 watt no name voeding

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn mening: zolang je pc goed functioneert zou ik me er niet te druk om maken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt zeker gelijk. De harde schijf en mn brander die dus vd 12 volt gebruik maken vertonen gelukkig geen mankementen.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
12.8 is geen probleem waarde, ik meen dat voor de 12V lijn een tolerantie van 10% geld, waar je dus nog makkelijk binnen blijft. En net zoals The_Eagle al zei: doet'ie het, dan is er ook geen probleem :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net bij instellingen van Motherboard monitor gekeken onder voltage configuration. Er staan twee mogelijkheden voor sensoren oid de ASB 100 standard 1 en ASB standard 2.

MBM leest hem standaard af met "standard 1" , maar zodra ik de "standard2" versie selecteer, komt er de waarde te staan die ook in ASUS probe en die in de BIOS staat.

Welke geeft nou de juiste voltage aan, iemand enig idee?

ASB100 standard 1 zegt 12,2 (BIOS, ASUS Probe)
ASB100 standard 2 zegt 12,8 (MBM, Speedfan en Hmonitor)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
FragFrog schreef op 20 July 2003 @ 17:49:
12.8 is geen probleem waarde, ik meen dat voor de 12V lijn een tolerantie van 10% geld, waar je dus nog makkelijk binnen blijft. En net zoals The_Eagle al zei: doet'ie het, dan is er ook geen probleem :+
10%? :o Dus je 12V lijn mag ook 10.8V worden? :+.

Maar als ik jou was zou ik je voltages maar eens nameten met een multimeter. Mijn 8rda+ (MBM, bios, alles) zegt dat mijn 5V lijn 4.75V is, maar de multimeter vindt het 4.97 :). PCsensoren zijn over het algemeen niet zo superprecies.

offtopic:
Hah ik own >:) :+

[ Voor 4% gewijzigd door iets op 20-07-2003 21:36 ]

tvw

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap