Toon posts:

Pakt gebruikersnaam en ww niet bij hidden share (win XP hom)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee pc's: server en laptop
Op beide pc's draait windows XP.
Op de server is een hidden share ingesteld (C$).
Nu wil ik de share vanaf de laptop benaderen. Ik ga dus naar deze Computer en dan netwerk verbinding maken. Bij Map typ ik dus \\server\C$. Dan druk ik op Verbinding maken via een andere gebruikersnaam. Daar vul ik een gebruiker in van de andere pc (server dus). Dan druk ik op voltooien en dan krijg ik een "Toegang geweigerd" schermpje. Daar staat dan de gebruikersnaam "Server/Krijn Tanis" niet bestaat. Hij wil dus gewoon niet die gebruikersnaam pakken. Wie weet wat er niet goed is. Alvast bedankt!

Verwijderd

Probeer eens te connecten met een admin account van de server?

Verwijderd

Enable de gast-account op de 'server', of maak op de 'server' een acount aan met exact dezelfde username en password als op de 'client'. Zorg dat de account die je gebruikt (Guest, danwel een andere) goede rechten heeft voor de map.

Indien dit niet werkt: maak voor dezelfde map een nieuwe share aan, voeg bij 'Permissions' de Guest of een andere account toe, en wijs hem enkele permissies toe.

Verwijderd

Topicstarter
Nu krijg ik een schermpje met "Verbinding maken met server". Daarin staan 2 velden: Gebruikersnaam en wachtwoord. Gebruikersnaam in niet te veranderen (grijs, geblocked) en daar staat Krijn Tanis. Wachtwoord intypen en dan op "Ok" drukken. Ik krijg dan hetzelfde scherpje weer, maar nu staat Gebruikersnaam op SERVER\Gast en ook niet te veranderen. Nu moet ik weer ww intypen, maar dat werkt niet, ook als ik het veld leeglaat niet. Ik heb alles gedaan zoals jullie zeiden.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

En als je verbinding maakt via ip, dus \\192.168.x.x\c$?

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

wat voor rechten heb je op die share gezet ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ik niet doen per gebruiker, windows XP Home. Maar de rechten zijn gewoon lezen en schrijven. En dan van dat IP adres werkt helaas ook niet.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 18:54 ]

Verwijderd

Maak eens een nieuwe share aan, in plaats van die hidden-share (systeemshare) te gebruiken. En check even of je niet per ongeluk je gast-account een wachtwoord hebt gegeven.
Wat beter is tijdens testen, is om de gast-account niet te gebruiken, maar op de server een account aan te maken met dezelfde naam en wachtwoord als die waar de client mee inlogt. Die zal Windows namelijk altijd als eerste even testen als je verbinding wil maken.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:06

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 14:37:
Enable de gast-account op de 'server', toe.
Ik zet altijd in de audit policy´s de "audit logon events" aan en kijk dan in de eventlog "eventvwr.exe" hoe windows probeert aan te loggen. Soms moet er een workgroup bij, soms staat het wachtwoord niet goed. Affijn je ziet hier redelijk wat er fout gaat.

gast heeft dacht ik standaard geen toegang to de default ($) shares.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

leuk_he schreef op 22 juli 2003 @ 17:21:
[...]

gast heeft dacht ik standaard geen toegang to de default ($) shares.
Daar was ik inderdaad niet helemaal zeker van, dus raadde ik hem aan sowieso even accounts te synchroniseren. Dan kun je dat later altijd nog aanpassen/uitproberen :)

• TjardE
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
OK, misschien overbodig, maar kijk eens als je een folder op de 'server' open hebt staan onder het menuutje 'tools' en dan 'folder options'.
Druk dan op het tabje 'view'.
Scroll helemaal naar beneden en zoek het item 'use simple file sharing'.
Deze moet uitstaan om in te kunnen loggen met naam/wachtwoord combinaties.
Succes.

Laat maar.. XP home..

[ Voor 13% gewijzigd door TjardE op 22-07-2003 18:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, maar ik wil geen gast login gebruiken. Het is namelijk zo dat ik draadloos met mijn laptop wel toegang wil hebben tot de gedeelde schijven en anderen op het draadloze netwerk niet. Dus geen gast account als het kan.

Verwijderd

De hidden share c$ is altijd gedeeld. Wegens administratieve doeleinden staat er. Je kunt er ook niet veel mee. Maar je moet gewoon de c-schijf zelf delen wil je hem via het netwerk kunnen bereiken.

Verwijderd

Topicstarter
Normale shares werken wel, alleen daar zit geen wachtwoord op helaas. Anders zou het probleem wel opgelost zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou wel het signaal van de LAN door een pc kunnen laten lopen, maar dan heb ik een programma nodig wat dus het verkeer per pc toe zou kunnen staan. Ik zou ook op de server een programma kunnen zetten wat een wachtwoord op de shares zet. Gewoon hoe dat in de vorige versies van windows kon (me, 98 en 95). Alvast bedankt.

Verwijderd

ik geval van problemen werkt het aanpassen van "
Enable Plain Text Passwords" nog wel eens. Ik had ook problemen met XP maar daarna nier meer (via samba op linux). Het is voor Win2000 maar Win XP is ook een Windows build 5 net als Win2000.
http://www.bath.ac.uk/bucs/resnet/instruct-2000.shtml

Enable Plain Text Passwords: Run http://www.bath.ac.uk/bucs/pc/NT5EnablePlainTextPassword.reg and then Restart the computer
Waarschuwing: alle met R-muis voor opslaan kiezen als je niet meteen wilt installeren. Denk aan de backup met registeraanpassingen!!! Altijd!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 18:39 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

tjarde schreef op 22 July 2003 @ 18:55:
OK, misschien overbodig, maar kijk eens als je een folder op de 'server' open hebt staan onder het menuutje 'tools' en dan 'folder options'.
Druk dan op het tabje 'view'.
Scroll helemaal naar beneden en zoek het item 'use simple file sharing'.
Deze moet uitstaan om in te kunnen loggen met naam/wachtwoord combinaties.
Succes.
En dat is voor zover ik weet de enige juiste oplossing om onder XP rechstreeks de C$ te connecten.
Laat maar.. XP home..
Werkt dat niet onder Home :?

Zoals gezegd .. wil je keihard de C$ connecten, moet je die ranzige Simple File Sharing eruit mikken.
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 19:15:
De hidden share c$ is altijd gedeeld. Wegens administratieve doeleinden staat er. Je kunt er ook niet veel mee. Maar je moet gewoon de c-schijf zelf delen wil je hem via het netwerk kunnen bereiken.
Explain :?
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 19:05:
Bedankt allemaal, maar ik wil geen gast login gebruiken. Het is namelijk zo dat ik draadloos met mijn laptop wel toegang wil hebben tot de gedeelde schijven en anderen op het draadloze netwerk niet. Dus geen gast account als het kan.
Een C$ is ook juist voor administrators ;)
Een guest zal echt geen toegang krijgen tot eenC$ share (tenzij ze de security in XP helemaal fucked hebben, het zou namelijk niet mogen).

[ Voor 38% gewijzigd door Koffie op 25-07-2003 20:18 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1