Toon posts:

Arrgh Buffer fluctueert tss 0% en 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een AMD Athlon XP1700+, 256mb DDR RAM PC2100, ECS K7S5A en een CD/RW 48x24x48 van SAMSUNG.

Nu had ik vanaf in het begin een Pioneer DVD/CD lezer op master en de SAMSUNG CD/RW op slave.

Het probleem is al altijd geweest, vanaf in het begin dat de buffer de hele tijd "fluctueert" tussen 0% en 100%. Dit was zeer lastiog, en naar het schijnt ook niet goed voor de levensduur van de schrijver.

Wat heb ik toen gedaan: 1) Gerinstaleerd, hielp niet.
2) SAMSUNG CD/RW op master gezet en Pioneer op slave. Dit hielp dan ineens wel, hij bleef altijd tijdens het brandden mooi rond de 97-98%. Zelfs op 48x.

Nu een paar weken later heeft hij het weer zitten! De buffer fluctueert weer de hele tijd tussen de 0 en de 100%. Heb al een paar CD's de hele week gebrand en steeds hetzelfde.

Iemand een oplossing?

THX

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je DMA wel gewoon aan staan. Daar ligt het heel vaak aan namelijk

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat was mij eerste keer ook, DMA stond uit eerst, staat nu al een paar weken aan, maar is gewoon hetzelfde
Maar zal straks nog eens is in men bios neuzen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dat heb je dan alleen als je van dvd/cd speler naar brander doet :?
komt omdat ze op dezelfde ide poort zitten.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk hier even:
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (21-06-2003)

Staat een heel mooi stukje over brakke IDE-configs. Overigens wil ik je aanraden je IDE-config zo in te stellen dat:

IDE1 master: je HDD
IDE1 slave: DVD
IDE2 master: CDRW
IDE2 slave: de nada :+

En idd wat er gezed wordt: DMA aanzetten. Je DMA en IDE instellingen automatisch laten detecteren. Kan denk ik ook geen kwaad om je jumperinstellingen eens na te kijken, of er niet per ongeluk een aantal apparaten op cable select staan...zou ook nog wel eens kunnen nl.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee Chucky666, gebeurt ook als ik een playlist ofzo wil branden van HDD.

Maar zal de config eens proberen van The_eagle.

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-03 08:17

Goliath

hi ho silver... away

Ben je soms als een gek aan het multi tasken?

Verwijderd

je moet in windows kijken als DMA aan is hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik van windows, ga ik naar apparatenbeheer enzo staat DMA aan. Multitasking niet, alleen MSN en NERO. Als ik alles uitzet, behalve NERO is het juist hetzelfde.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 20:12
Wat staat er onder de DMA if available optie?

[ Voor 33% gewijzigd door KBDE op 21-07-2003 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, heb goed nieuws, ik wou een CD'tje brandden met NERO, maar die stak altijd vast bij het "file checken" dus het bestand analyseren dat hij moet brandden. Wat doe ik? ik instaleer Easy CD-creator, stond namelijk op de bijgeleverde software van samsung, ik brandt een CD, wel maar op 16x maar ik kijk bij details, en daar staat altijd bij: gebruikte buffer 100%. Maarja, was maar op 16x maar denk toch dat dit en goed teken is, en mss aan NERO ligt, zal morge ofzo eens een CD'tje brandden op 48x.
Pagina: 1