[RH9] afhankelijkheden van RPMs

Pagina: 1
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30
Het zal wel een stomme vraag zijn met een redelijk dom antwoord maar goed..
Ik probeer een gcc compiler te installeren op mn systeem, die zeurt dat ie glibc-devel nodig heeft om te installeren. Dus die heb ik opgezocht; maar bij het installeren geeft die weer aan kernel-headers nodig te hebben. Na even googelen ben ik erachter gekomen dat die weer te vinden zijn in kernel-source-2.4.20-8.i386.rpm... Maar hoe grappig: dat bestand heeft die gcc weer nodig :S
Oftewel: ik kan nu geen van allen installeren, lekker handig... hoe los je zoiets op? Ik moet bij mn volgende install toch eens beter gaan opletten welke pakketjes allemaal nodig zijn geloof ik :) Maar goed, nu eerst maar even zorgen dat het werkt.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
allemaal tegelijk installeren,
rpm -i dit.rpm dat.rpm deze.rpm

• jsiegmund
Nee dat had ik zelf ook nog geprobeerd, werkt niet... dus of ik heb een verkeerd pakketje of het is niet de goeie oplossing. Klopt het dat die kernel-headers in kerner-source zitten? Dat is tenminste wat mn zoektoch opgelevert heeft?

• jsiegmund
't Is al gelukt met --nodeps maar goed, of dat helemaal netjes is vraag ik me af... problem solved iig

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Ik denk dat je glibc-kernheaders zoekt. Als ik me niet vergis dan is zo rond Redhat 7.2 of 7.3 er een naamsverandering geweest van kernel-headers naar glibc-kernheaders.

In glibc-kernheaders zitten andere bestanden dan in kernel-source en als ik op rpmfind kijk, dan zie ik bij de info over glibc-kernheaders: "Provides kernel-headers". Die zou ik er dus zeker nog bij installeren.

[ Voor 39% gewijzigd door rvm op 20-07-2003 17:31 ]

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

edit:
oops, verkeerde knopje

[ Voor 92% gewijzigd door rvm op 20-07-2003 17:27 ]

Pagina: 1