ondertiteling toevoegen aan een film???

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hulk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-02-2024
ha mensen,

Ik heb een question ik ben me kapot aant zoeken naar een programma waar ik ondertiteling en een film in 1 file kan opslaan zodat ik hem op een Super Video CD kan branden en hem daarna in de dvd speler te kunnen gooien zodat ik bij de film ook ondertiteling heb.

Please help _/-\o_

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 12:24

Royz

Kleurenblind!!

Probeer deze site eens... Dan kom je er vast wel uit.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Hulk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-02-2024
ben aant kijken ziet er goed uit Thx

• murdock
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-01 14:50
Ik zoek een goedemanier zodat je een avi film omzet naar dvd formaat en dat je daar de ondertiteling erbij zet zodat je die op de standalone dvd speler kan uit en aanzetten.

Alleen op al die site's staat het niet duidelijk of kom ik er niet uit.Er staat wel iets op een abdul page staat er dat je de willems tut.. moet lezen op zijn site alleen die staat nergens.

iemand enig idee hoe dat moet?

en als je een mpeg 2 video heb moet je die dan altijd om laten zetten naar vob??op een dvd schijfje

Verwijderd

Wat ik doe, is als volgt:
1) Met subadjust evt. een *.sub ondertiteling naar *.ssa converteren
2) Met sub station alpha de ondertiteling als *.ssa bestand, evt wijzigen op letterkleur, lettergrootte etc.
3) Met virtualdub mpeg2 mod de *.mpg openen.
4) Met de subtitler plugin in virtualdub het *.ssa bestand openen
5) de frame server in virtualdub aanzetten
6) Vervolgens met tmpeg de movie maken

Matrix Reloaded is echt een ramp heb ik ervaren. De ondertiteling loopt totaal niet synchroon.

• murdock
Maar dan zet je de ondertitling toch vast in de film?

Verwijderd

murdock schreef op 20 juli 2003 @ 17:54:
Maar dan zet je de ondertitling toch vast in de film?
Ja dat klopt. Aangezien de vrouwelijke kijkers graag met ondertiteling een film bekijken versmelt ik de mpeg met de ondertiteling naar een svcd'tje. :)

• murdock
maar ik wil juist orginele dvd hebben dus geen svcd hebben en dan dat je de ondertiteling zelf kan kiezen

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 06:46

spaceboy

Op grote hoogte

murdock schreef op 20 juli 2003 @ 19:55:
maar ik wil juist orginele dvd hebben dus geen svcd hebben en dan dat je de ondertiteling zelf kan kiezen
Dan kun je je beter de moeite besparen en gewoon lekker een Best Buy dvd'tje in de winkel scoren. Heb je nog een mooi hoesje voor in je kast ook. :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
murdock schreef op 20 July 2003 @ 16:41:
Ik zoek een goedemanier zodat je een avi film omzet naar dvd formaat en dat je daar de ondertiteling erbij zet zodat je die op de standalone dvd speler kan uit en aanzetten.

Alleen op al die site's staat het niet duidelijk of kom ik er niet uit.Er staat wel iets op een abdul page staat er dat je de willems tut.. moet lezen op zijn site alleen die staat nergens.

iemand enig idee hoe dat moet?

en als je een mpeg 2 video heb moet je die dan altijd om laten zetten naar vob??op een dvd schijfje
dit is opzich heel makkelijk alleen veel werk....

je moet je mpg's die je hebt aan elkaar gaan mergen met filemerger..

dan moet je je ondertiteling in *.sup formaat gaan maken.

dan moet je die mpeg2 movie gaan splitsen in geluid en beeld.. met tmpegenc dan moet je met ifoedit die files openen en dan de *.sup erbij pleuren in een IFO an deze gaan opslaan... en dan zit de sub erin.

klinkt makkelijk maar is moeilijker als dat je denkt....
je zit namelijk ook met de kleurcodes van de ondertiteling en daar zit geen logica in dus dat word gokke :D

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Hier staan ook leuke guides
Pagina: 1