Toon posts:

LAN op EPoX 8RDA+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een nieuw moederbord, de EPoX 8RDA+. Deze is uitgerust met een ingebouwde LAN interface (naast een heleboel andere dingen :D). En het bord werkt verder prima, alleen die LAN interface dus niet. Als ik die interface gebruik is namelijk de verbinding heel erg traag, of doet het soms helemaal niet. Maar soms doet hij het ineens wel goed. Het is nogal willekeurig.

Nu weet ik niet of het aan de hardware ligt, of aan de software. Als er een verbinding is branden de lampjes op de interface en op m'n switch wel gewoon zoals het hoort. Ik heb ook al een andere kabel geprobeerd, maar dat is het probleem ook niet. Ik gebruik nu tijdelijk m'n RealTek netwerkkaart die ik bij m'n oude moederbord gebruik. Maar ik zou toch wel graag willen dat de LAN interface van m'n moederbord het doet, daar betaal ik immers ook voor.

Is dit nu een bekend probleem, of heb ik gewoon een beschadigd moederbord gekregen. Of is het iets software matigs? Drivers misschien?

Specs van m'n systeem -> sig.
nForce 2 Drivers: 2.03

Verwijderd

Dat had ik ook met mijn PC, ik vind persoonlijk dat je beter een los netwerkkaartje kan hebben dan On Board. want die dingen zijn dan gelijk plug and play en die neit echt volgensmij.
dus mijn advies is gewoon je losse netwerkkaarte er in laten

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 16:13:
Dat had ik ook met mijn PC, ik vind persoonlijk dat je beter een los netwerkkaartje kan hebben dan On Board. want die dingen zijn dan gelijk plug and play en die neit echt volgensmij.
dus mijn advies is gewoon je losse netwerkkaarte er in laten
plug en play heeft er niks mee te maken. onboard lan is vaak van realcrap = zooi dus kijk dat eens na.
intel en 3com zijn de betere.

[ Voor 6% gewijzigd door sharkzor op 20-07-2003 16:28 ]

Verwijderd

Ik dacht dat je hem eerst moest activeren in BIOS.. Moest ik toch..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 16:30:
Ik dacht dat je hem eerst moest activeren in BIOS.. Moest ik toch..
In de BIOS staat ie aan, heb ik gecontroleerd.

Wat betreft het type? Volgens mij is de LAN interface gemaakt door nVidia zelf. Dus geen Realtek. Overigens is mijn huidige netwerk kaart van Realtek, en die doet het prima. Nooit problemen mee gehad.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:05

Epsilon

sharkzor schreef op 20 juli 2003 @ 16:27:
[...]

plug en play heeft er niks mee te maken. onboard lan is vaak van realcrap = zooi dus kijk dat eens na.
intel en 3com zijn de betere.
intel en 3com zijn geld kloppers, sneller zijn ze niet en ZEKER niet beter in prijs/snelheid verhouding.

voor overclocken is btw een onboard NIC veel beter ivm pci snelheid (daar heb je overigens bij de nforce2 geen last van, want die kan je op 33mhz locken).

Maar de NIC had het gewoon moeten doen, geen excuus mogelijk. Dat een kaartje beter is, moet iedereen voor zichzelf maar bedenken, maar dat mag niet de reden zijn dat de onboard versie niet werkt.

Ik heb overigens een epox8rda3+ met 2nics, en die doen het allebei perfect moet ik zeggen. Ik gebruik de realtek NIC. Op drome haalde ik met direct connect 14MB/s, iets wat volgens de 100mbit standaard niet eens kan. Maar dat realtek zooi is, is totale onzin.

Verwijderd

Topicstarter
Epsilon schreef op 20 July 2003 @ 16:54:
[...]

intel en 3com zijn geld kloppers, sneller zijn ze niet en ZEKER niet beter in prijs/snelheid verhouding.

voor overclocken is btw een onboard NIC veel beter ivm pci snelheid (daar heb je overigens bij de nforce2 geen last van, want die kan je op 33mhz locken).

Maar de NIC had het gewoon moeten doen, geen excuus mogelijk. Dat een kaartje beter is, moet iedereen voor zichzelf maar bedenken, maar dat mag niet de reden zijn dat de onboard versie niet werkt.

Ik heb overigens een epox8rda3+ met 2nics, en die doen het allebei perfect moet ik zeggen. Ik gebruik de realtek NIC. Op drome haalde ik met direct connect 14MB/s, iets wat volgens de 100mbit standaard niet eens kan. Maar dat realtek zooi is, is totale onzin.
Ben ik helemaal met je eens :).

Maar goed, feit blijft dat de NIC het niet doet, en dat hoort dus niet. Heb je misschien enig idee waar 't aan kan liggen? Welke drivers gebruik je?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Nics horen toch in Network Troubleshooting, ook al zitten ze op je mobo :). Voordat er weer een discussie hierover komt, vragen over onboard sound gaan ook naar AV en vragen over onboard IDE/USB controllers gaan ook naar OM.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03
Misschien heb je last van conflicten tussen de verschillende adapters, zelf ook wel eens last van gehad met een brakke windows installatie. Hoe is de situatie wanneer je alle PCI kaartjes eruit trekt?
Epsilon schreef op 20 July 2003 @ 16:54:

offtopic:
3Com is zeker sneller dan realtek, is mijn ervaring. Bovendien zal Tyan niet voor niets als onboard nic 3Coms gebruiken ipv bijvoorbeeld realteks lijkt me. Maar qua prijs / snelheidsverhouding zijn realteks beter, gewoon omdat ze zo belachelijk goedkoop zijn. Wil je de max, zonder CPU belasting, kom je haast altijd bij 3Com of Intel uit IMHO :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Topicstarter
FragFrog schreef op 20 July 2003 @ 17:35:
Misschien heb je last van conflicten tussen de verschillende adapters, zelf ook wel eens last van gehad met een brakke windows installatie. Hoe is de situatie wanneer je alle PCI kaartjes eruit trekt?

[...]
offtopic:
3Com is zeker sneller dan realtek, is mijn ervaring. Bovendien zal Tyan niet voor niets als onboard nic 3Coms gebruiken ipv bijvoorbeeld realteks lijkt me. Maar qua prijs / snelheidsverhouding zijn realteks beter, gewoon omdat ze zo belachelijk goedkoop zijn. Wil je de max, zonder CPU belasting, kom je haast altijd bij 3Com of Intel uit IMHO :)
Hmmz, dan zou ik verwachten dat ie 't helemaal niet doet. Maar hij doet 't dus soms wel en soms niet.

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik had ook problemen met die onboard nic. (Zelfde mainbord) Tijdens grote (netwerk) kopieerslagen sloeg hij helemaal op tilt. Beide NIC lampjes knipperde dan als een gek zelfs nadat je de kabel er uit trok. Ik moest dan de PC afsluiten en daarna de voeding ook nog eens uitzetten. Hierna deed hij dat dan wel weer. Omdat mij dit te vaak gebeurde heb ik nu in PCI 3Com kaart in gebruik en nu heb ik nooit meer problemen.

Ter info: Ik draai Windows XP Pro en ten tijden van het onboard NIC probleem zat er alleen een VGA kaart in... (Geen conflicten dus)
Pagina: 1