SMS via een 56k Modem

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Vroeger heb ik wel eens via m`n 56k modem smsen verstuurd via een KPN inbelnummer. Nu wil ik dat echter weer doen voor Compaq insight manager maar ik zou niet weten hoe ik dat toen gedaan heb. Is er iemand die mij hier mee op weg kan helpen.

Ik wil het dus gebruiken voor:

- Compaq Insight manager om m`n warning van m`n 100 servers door te sturen
- En voor m`n 2 servertjes thuis via iets van mbm zodat die ook de temp kunnen smsen enzo.

Het mag trouwens ook een mail to sms service zijn. Dus dat je een mail stuurt naar een email adres en dat die hem dan door smsen.

Het moet trouwens wel een betrouwbare service zijn en mag een klein bedrag kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door raymonvdm op 20-07-2003 15:32 ]

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:02
GIN.nl is zover ik weer de enige mail-to-sms service, maar die kost redelijk wat centen. Ik ben ook geinteresseerd in hetgene wat jij zegt, maar ik kwam niet verder dan GIN.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:56

Klippy

Still Game

Hmm tegenwoordig kan je toch al gewoon SMS versturen via het vaste net?
Vroeger ging dat dan via internet, heb je nu niet eens meer nodig. Zijn telefoons die dat kunnen, dus zou ook met een modem moeten lukken neem ik aan, moet je wel uit zien te vinden hoe dat werkt...

Kijk eens op http://www.diafaan.com/download.html
Zie ik net staan, lijkt me vrij nieuwe software die met vaste net kan SMSen en lite versie is zo te zien gratis...

[ Voor 24% gewijzigd door Klippy op 20-07-2003 16:10 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:58

Reptile209

- gers -

Hier staat een programma + SMS-centrale dat mooie dingen zou moeten kunnen doen. Geen idee of het (nog?) werkt. :)

Zo scherp als een voetbal!

• raymonvdm
Beide werkt het en dat diafaan kost 1000 Euro dus dat valt af.

Die Smart sms heb ik nog niet kunnen gebruikern zoals ik wel. Al werkt het wel om gewoon te smsen ?

Owja beide proggies gebruiken 0653141414 als sms centrale.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Voila, software voor de PC.
http://www.kpn.com/br2/ng...annel=0&search=sms&page=1
Heb het vroeger wel eens hiermee gedaan, ging perfect. Was alleen stukken duurder dan via m'n foon, daarentegen wel veel makkelijker. Maar goed, ik had ook een onhandige sms foon waarmee ik m'n adresboek niet kon gebruiken om sms-jes te versturen. En natuurlijk nog geen T9. Groeps SMS kon al met dat programma.

Deze versie is voor Win 3.1X
Deze versie voor W9X & NT 4.0
Download wel nog even de upgrade, zodat je ook naar nieuwe nummers kan sms-en.

Het schijnt dat de versie voor w9X en NT4 best wel buggy is. De versie voor Win 3.1 werkt ook onder W9X. Heb nog niet geprobeerd onder Win 2K & W XP. Eerlijk gezegd ook geen behoefte meer aan. Ik heb software in huis om via een datakabel m'n ouwe Siemens S35i sms-jes te versturen. Ff een prepaid kaartje erin en voila. Misschien voor jou ook een idee?

Nog iets, voor zover ik me kan herinneren werkte die upgrade niet 100%. Ik heb zelf met die file lopen klooien totdat ik al de nummers die ik wilde sms-en, kon sms-en.

Ow ja, wat ik wel grappig vond aan deze software, de afzender werd niet gedisplayed! Dus lekker anoniem berichten sturen! Ik weet niet hoe dit momenteel nog is....

[edit]
Het werkt dus nog steeds! Lol! Ik heb toch maar ff die win9X versie uitgeprobeerd onder XP. Alle files gedownload, ook de upgrade. De upgrade file uitgepakt in het uitgepakte install mapje van de win9X versie. Werd dus meteen geïnstalleerd met de upgrade. Waarom ze het niet even vervangen in het online bestand? Kleine moeite...

[edit2]
Heb dus ff dat proggie verder doorgelicht, dit zijn de sms-centrale nummers:
Centrale Benelux: 0657506575
Centrale Nationaal1: 0658506585
Centrale Nationaal2: 0659506595
Centrale GSM: 0653141414 (hee, dat nummer had jij ook!)
Centrale Ermes: 0665181802

Vergeet BTW niet ff je modem instellingen na te lopen onder het kopje opties -> instellingen. Met name de baudrate. Hoe sneller hoe goedkoper ;)

Hoe ga je het uiteindelijk doen met dat programmaatje? Hoe voer je tekst in en zorg je dat het verzonden word? Heb je daar een bepaalde macro voor?

[ Voor 27% gewijzigd door jules op 20-07-2003 21:01 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

hey stoer dat progje werkt perfect onder WinXP :D
net al twee sms berichten verzonden en afzender regel op telefoon blijft gewoon leeg :)

alleen jammer dat het verzenden zo lang duurt

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Xof schreef op 20 July 2003 @ 21:45:
hey stoer dat progje werkt perfect onder WinXP :D
net al twee sms berichten verzonden en afzender regel op telefoon blijft gewoon leeg :)

alleen jammer dat het verzenden zo lang duurt
Probeer daarom even je modem goed in te stellen en je baudrate wat hoger te zetten, ik had ook niet echt het gevoel dat het werkte, maar je weet het nooit.

• raymonvdm
Nou nee ik moet nog een stap verder ik moet een tooltje hebben waarnaar ik kan mailen. En die dan via m`n modem dat smsje verstuurd. Want beide monitoring pakketen kunnen mailen. Maar smsen niet. Moet dus nog een stap ertussen zien te vogelen

• Xof

Xof

Ch!pY-J schreef op 20 juli 2003 @ 21:57:
[...]

Probeer daarom even je modem goed in te stellen en je baudrate wat hoger te zetten, ik had ook niet echt het gevoel dat het werkte, maar je weet het nooit.
Heb ik al gedaan, maar dan gaat het nog niet echt lekker...

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

raymonvdm schreef op 20 juli 2003 @ 22:01:
Nou nee ik moet nog een stap verder ik moet een tooltje hebben waarnaar ik kan mailen. En die dan via m`n modem dat smsje verstuurd. Want beide monitoring pakketen kunnen mailen. Maar smsen niet. Moet dus nog een stap ertussen zien te vogelen
Kan je de engine niet op de een of andere manier kraken en er een pop client van maken die de sms-jes verstuurd? Volgens mij is dit niet heel ingewikkeld geprogrammeerd....
Xof schreef op 20 July 2003 @ 22:04:
[...]
Heb ik al gedaan, maar dan gaat het nog niet echt lekker...
Jammer, dan maar wat duurder sms-en. Maar ik neem aan dat je zelf een telefoon hebt? Da's wel wat goedkoper denk ik.

Hoe zit het eigenlijk met die betaalde services die je veel ziet op tv. Zou dit progje daar ook bruikbaar voor zijn? Ze hebben wel de sms-jes van het internet veelal geblocked...

[ Voor 32% gewijzigd door jules op 20-07-2003 22:13 ]

• Xof

Xof

Geen idee of dat werkt...

Maar mijn ouders betalen kosten van telefoon daarom is het voor mij goedkoper :P
maarja zo duur is sms nou ook alweer niet :)

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Nog iets om sms-jes op je telefoon te ontvangen die verstuurd zijn als e-mail.
Sommige tel-com providers hebben de mogelijkheid om gebruikers sms-jes te versturen als ze een mailtje hebben ontvangen. Ik weet dat het vroegere Telfort het had, maar ook Orange heeft die mogelijkheid. Meestal zie je alleen het onderwerp van het mailtje. Maar als je de gewenste info in de onderwerp regel kan proppen, voila!

Als je heel toevallig Orange hebt, voorlopig ontvang je de aankondigings sms-jes gratis! Hierin staat dus van wie je de mail hebt, wat het onderwerp is, prioriteit & tijdstip van ontvangen.

Succes!

Pagina: 1