Toon posts:

[dhcp] onbekende pc

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Draytek 2200E routertje, aantal pc's hieraan via dhcp.
Nu staat er in de DHCP tabel van de router een pc genoemd die helemaal niet in het interne netwerk aanwezig is.
Op de dhcp server (=router/switch) zijn 6 pc's aangesloten, en toch staan er 8 IP=adressen weergegeven in de DHCP tabel. 1 hiervan is het ip van de router.

Hiernaast zit er nog een webserver in de DMZ met een statisch ip. Deze staat dus niet in de tabel weergegeven.

Waar komt deze onbekende pc vandaaan? In m'n netwerk zit ie niet aangeloten...

Is het soms mogelijk dat dit een externe pc vanaf het internet is? en zo ja, hoe kom ik er dan vanaf...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

trace het IP eens :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

in cmd/ dos-prompt:
code:
1
ping -a [IP]

die -a tag zou een DNS-resolve moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Die computer heb ik zelf nooit online gezien, een ping of een traceroute geven hierdoor alleen maar timeouts.
Wat wel opvalt, is dat alle mac-adressen met "00" beginnen, op deze ongekende pc na.

Verwijderd

Die computer heb ik zelf nooit online gezien, een ping of een traceroute geven hierdoor alleen maar timeouts.
Die ping was bedoeld als DNS-LOOKUP he (optie -a). Oftewel wat de DNS-naam is van de computer. Vaak kun je uit de DNS-naam de provider of dergelijke info opmaken.

Verder maakt het niet uit waarmee MAC-adressen beginnen. Probeer het volledige MAC-adres en/of IP eens in een Google-search uit. Wie weet...

Verwijderd

Topicstarter
met een google search kom ik dan op deze pagina uit: http://zeus.i3networks.com:3000/E9:EB:B3:A6:DB:3C.html

Kijk ik op de indexpagina, is dit een systeem van ntop. Kan er weinig wijs uit worden wat dit systeem nou op m'n router te zoeken heeft.
't houd netwerkstatistieken bij, maar waarom dan een ip in m'n netwerk innemen terwijl ik dit heel niet gebruik / geinstalleerd heb :?

kijk ik nou bij bovengenoumde pagina achter de link data-send, dan staat mijn domein daar ook in de hostlist genoemd. Is dit soms enige vorm van spyware :?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 17:35 ]

• Tozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 21:23
ntop is een netwerk monitoring dingetje wat je hoogstwaarschijnlijk draait (of een linux/windows bak die het default aan heeft).

Schijnbaar bedenkt ie om wat voor reden dan ook zelf een ARP adres

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 15:00:
Draytek 2200E routertje, aantal pc's hieraan via dhcp.
Nu staat er in de DHCP tabel van de router een pc genoemd die helemaal niet in het interne netwerk aanwezig is.
Op de dhcp server (=router/switch) zijn 6 pc's aangesloten, en toch staan er 8 IP=adressen weergegeven in de DHCP tabel. 1 hiervan is het ip van de router.

Hiernaast zit er nog een webserver in de DMZ met een statisch ip. Deze staat dus niet in de tabel weergegeven.

Waar komt deze onbekende pc vandaaan? In m'n netwerk zit ie niet aangeloten...

Is het soms mogelijk dat dit een externe pc vanaf het internet is? en zo ja, hoe kom ik er dan vanaf...
Hoe moeten wij nou weten welke PC er in jouw LANG hangt :?

Je hebt het IP en het MAC adres.
Ping die meuk eens zou ik zeggen, tracert de boel .. doe een telnet.
En anders flikker je 'm uit je DHCP Table

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.