Toon posts:

MP3 geluid oppoetsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil m'n MP3 geluid oppoetsen zodat dit beter klinkt als ik MP3 in m'n autoradio afspeel. Normaal gebruik ik Winamp, nullsoft diskwriter en DFX om MP3 om te zetten naar WAV en zo tevens een beter geluid te krijgen. Volgens mij kan dit niet van MP3 naar MP3. Wie weet er een progje, liefst freeware, waarmee ik mijn PM3 geluid kan oppoesten (soort eqalizer dus) zodat ik een beter geluid uit mijn MP3 krijg?

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
een mp3tje met een hogere bitrate downloaden
anders krijg je geen betere qualiteit,
zelfde als je een foto snachts maakt, en er daarna meer detail in wil hebben door het zwart weg te halen... dat kan niet, omdat daar niks zit.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:46
je zou kunne proberen om die wav die je met dfx beter hebt laten klinken om te zetten naar een mp3 met een hogere bitrate, maar of dit ook echt beter klinkt :?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• ixl85
Maverick schreef op 20 July 2003 @ 13:39:
je zou kunne proberen om die wav die je met dfx beter hebt laten klinken om te zetten naar een mp3 met een hogere bitrate, maar of dit ook echt beter klinkt :?
nee, bekijk het zo:
als je een als je een foto hebt met weinig dpi, en je gaat naar photoshop, en je gooit daar het aantal dpi omhoog, dan krijg je toch geen gedetaileerdere foto.

bitrate=qualiteit
je kan de qualiteit altijd omlaag halen,
maar niet "zomaar" omhoog want je computer kan niet verzinnen wat er allemaal bij moet komen

http://www.slsk.org/
goodluck

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:59
DUS download betere qualiteits mp3's :)

• Maverick
ixl85 schreef op 20 July 2003 @ 13:51:
[...]

nee, bekijk het zo:
als je een als je een foto hebt met weinig dpi, en je gaat naar photoshop, en je gooit daar het aantal dpi omhoog, dan krijg je toch geen gedetaileerdere foto.

bitrate=qualiteit
je kan de qualiteit altijd omlaag halen,
maar niet "zomaar" omhoog want je computer kan niet verzinnen wat er allemaal bij moet komen

http://www.slsk.org/
goodluck
DFX is een plugin die de hogere fidelity van een mp3 uitrekend, en er vervolgesn bij plakt, mp3's klinken zo veel beter dan zonder die plugin, dus in theorie zou je er wel iets mee op kunnen schieten denk ik.

• ixl85
ja... je zegt het idd zelf al "uitrekend"...
maar je kan net zo goed alles opnieuw downloaden met soulseek
als je alles moet gaan berekenen ben je denk ik langer bezig (mp analyseren --> berekenen hoe het moet worden --> aanmaken --> verwerken in mp3. hoelang duurt dat? iemand ervaring),
en met soulseek heb ik soms gewoon 4 cds in een paar uur (er bestaan van die lieve users met 100kb/s down (up voor hun dus) :9~ )

edit:
ts: hoeveel cds/nummers zijn het eigelijk?
wat voor een computer heb je?
wat voor een Inet verbinding?

[ Voor 17% gewijzigd door ixl85 op 20-07-2003 16:17 ]

• Maverick
Dat DFX doet dat realtime.
Ik ben het overigens met je eens dat je beter een hogere bitrate kunt downloaden, maar ik denk even met de TS mee ;)

Verwijderd

http://www.mars.org/home/rob/proj/mpeg/mad-plugin/

deze plugin gebruiken, betere decoder dan de standaard van winamp. En voor echt beter geluid een externe dac gebruiken ipv geluidskaart, heb ik hier nu ook net, hoor echt allerlei nieuwe dingen bij bekende liedjes :) (zelfs bij mp3's)
Pagina: 1