Aansluiten profi SVHS speler

Pagina: 1
Acties:

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-08 17:06
Hoioi!

Wat betreft AV koppellingen e.d. ben ik eigenlijk een grote n00b :) Nu heb ik van een familie lid (vroeger werkzaam bij een leverancier aan TV stations) een prachtige SVHS speler van Panasonic gekregen. Om precies te zijn een AG-7150. Dit is puur een SVHS speler, en kan worden gekoppeld aan de 7350 die als recorder fungeert. Maar die heb ik dus niet :)

Nu wil ik graag deze speler aan m'n TV aansluiten. Ik heb'm al zo ver gekregen dattie ook gewoon banden afspeelt als hij _niet_ op de 7350 is aangesloten door de RS232 poort achterop los te koppellen.

Nu kom ik alleen bij jullie om te vragen hoe ik het beste dus die box op de TV aan sluit. Ik heb een leuke video/tv combi van Philips, met een SCART aansluiting (hangt al een blok voor vijf extra SCART pluggen aan) en voor op een A/V (tulp) aansluiting.

Voor het gemak heb ik maar een berg foto's genomen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tsluyter/Images/SVHS1.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tsluyter/Images/SVHS2.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tsluyter/Images/SVHS3.jpeg

Nou was ik met die foto's naar de Correct gegaan, maar volgens mij heb ik daar wat verkeerde dingen mee gekregen. Voor de audio gaf die kerel me een gewone stereo cinch/tulp kabel (dus twee pluggen per kant) terwijl, als ik de specs van het systeem goed lees elk geluids kanaal op een (1) cinch stekker zit (dus plus is bijv links en aarde is rechts). Er word in elk geval gezegd: "Vier audio kanalen, twee hifi en twee normaal". Dus...

Ten tweede gaffie me een BNC connector voor het video deel (wat logisch is natuurlijk) die je op een cinch/tulp kabel aan kon sluiten. Volgens hem kon ik die kabel dan weer in de gele video poort van een SCART kabel (of op die AV in voor op) steken. Helaas is de BNC connector wel een mannetje, maar zit de huls van de aarde zo in de weg dat ie niet past op de speler :( *snif*

Iemand suggesties hoe ik het _wel_ aan moet pakken?? Bij voorbaat dank!

[ Voor 3% gewijzigd door Liegebeest op 20-07-2003 12:16 ]

Liege, liege, liegebeest!

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 11:09

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

waarom wil je deze svhs speler eigenlijk aansluiten ? heb je veel svhs banden die iemand anders heeft opgenomen op zijn svhs recorder ?

je tv is neem ik aan mono (zijn de meeste kleintjes) dus je krijgt maar 1 kanaal te horen denk ik. wat het verschil tussen norm/hifi en hifi audio out is weet ik ook niet maar je hoeft er maar 1 aan te sluiten denk ik. probeer het gewoon.

waarom past die bnc stekker niet ? je moet hem wel draaien omdat er zo'n pinnetje onderzit he.

wat is die s1 video out voor een stekker, is niet echt goed te zien op de foto.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31

The Bad Seed

Chaotic since 1983

cosmoOo schreef op 20 July 2003 @ 12:26:

wat is die s1 video out voor een stekker, is niet echt goed te zien op de foto.
Is wel te zien hoor, dat is een s-video aansluiting.
Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/support/connectors/images/connectorsvideoinputfourpin.gif

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Helaas is de BNC connector wel een mannetje, maar zit de huls van de aarde zo in de weg dat ie niet past op de speler *snif*
_________________________________________________________________-
Nog nooit meegemaakt maar goed , waar komt de huls dan tegenaan?

(dus plus is bijv links en aarde is rechts).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 12:36 ]

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:48

Illusion

(the art of)

de huls van die BNC connector kan je draaien, en dan vallen die 2 uitstekende pennetjes/stipjes (aan de videokant) precies in een gleufje (aan de kabelkant)
dan kan je de huls nog ca een kwartslag rechtsom draaien en dan is hij vergrendeld.

Je TV is mono, dus pak je van de videorecorder het CH1 Hifi kanaal en die sluit je op de TV aan (de witte chinch, geel is video). van die audiokabel gebruik je dus slechts de helft

waarschijnlijk staat er trouwens niet "normaal" maar normal. als afkorting van "genormaliseerd" dan wordt het volume van het signaal door de videorecorder aangepast aan een bepaald niveau.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Liegebeest
Verwijderd schreef op 20 juli 2003 @ 12:30:
Helaas is de BNC connector wel een mannetje, maar zit de huls van de aarde zo in de weg dat ie niet past op de speler *snif*
_________________________________________________________________-
Nog nooit meegemaakt maar goed , waar komt de huls dan tegenaan?

(dus plus is bijv links en aarde is rechts).
Doh! Heb ik jaren lang osciloscopen en netwerken bediend/aangelegd en dan struikel ik over zoiets doms als die BNC connector 8)7 Nou, dat is nu dus ook een vet non-issue! Die keer dattik'm probeerde aan te sluiten sliep ik waarschijnlijk half :O

Enne, wat betreft het geluid:
Hoe willen ze dit anders bereiken?? Ik quote "4-channel audio (2 Hi-Fi/2 linear channels) with Dolby NR"... Of bedoelen ze: " Je hebt links-en-rechts dubbel uitgevoerd"? Dat is eigenlijk de hele tijd al een twist punt geweest :)

Ik ga heel ff kijken of't nu wel gewoon lukt...

Oh! en om de eerste vraag te beantwoorden: Jep, ik heb redelijk wat SVHS tapes in huis. Heb laatst een doos met 17 fansub tapes (anime door liefhebbers gesubt) van een vriend overgenomen.

Verwijderd

Oke dus 4 kanalen , maar dan moet het wel zo op de tape staan en is alleen nuttig voor montage lijkt mij.
Is deze player niet ntsc??

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 12:51 ]

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:48

Illusion

(the art of)

het zou best kunnen dat hij dan daadwerkelijk 4 kanalen ondersteund (bijv. stereo + 2 voice-overs) feit is dat je TV nog steeds maar 1 kanaal kan weergeven, tenzij je er nog een mixer tussen hangt. Afhankelijk van hoe je de video in kan stellen kan je misschien zelfs nog beter de "audio monitor uit" gebruiken. dan wordt het signaal in de video gewoon opgeteld (denk ik)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Hobbybob123
  • Laatst online: 13-04 14:08
Wat je vaak ziet (ik heb de voorganger van deze machines gehad, ook bij een "leverancier aan TV" vandaan, daar werkte ik namelijk....) met dit audio is dat dezelfde aansluitingen worden gebruikt voor zowel HiFi als lineair audio.

De lineaire audiotracks worden opgenomen middels een stationaire audio kop die aan de buitenkant van de tapes een audiospoor schrijft.
(Gewoon zoals je in een cassetterecorder ziet, gewoon zo'n kopje waar de tape langs loopt) Dit loopt dus recht (parallel aan de tapes).

Het Hi-fi audio word door een flying head (die dus in de koppen trommel zit) geschreven en deze loopt dus schuin over de tape.
Als je wel eens een videorecorder hebt opengehaald zie je dat de trommel altijd onder een hoek op de tape staat. In die trommel zit o.a. minimaal 2 videoheads en een flying erase head (om naadloze inserts te doen in al bestaand video) en evt. audioheads voor Hifi.

Nou pin me er niet helemaal op vast (is al weer 7 jaar geleden dat ik daar weg ben) maar zo zit het ongeveer.
Op mijn Panasonic 6500 (wat nog gewoon een VHS was) zat aan de voorkant achter het klepje een knopje (schuifje) met lin. audio / HiFi

De audio bleef gewoon op dezelfde tulpjes binnenkomen.

Wat je ook wel eens ziet is dat alles beschreven word, dus EN je Hifi EN je Lineair audio.... maar goed gewoon mee spelen dus...

Ik moest wel lachen toen ik las dat je vergeten was hoe een BNC werkte..... ;-)

Verwijderd

Het Hi-fi audio word door een flying head (die dus in de koppen trommel zit) geschreven en deze loopt dus schuin over de tape.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Klopt als een bus en kan bij overmodulatie tijdens opname zelfs het video verpesten
Ook wel AFM sporen genoemd en de normale LNG (longitunal)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 13:07 ]

• Liegebeest
Nah... Heb even wat gefreubelt :)

Audio Monitor Out geeft idd de beste geluidskwaliteit, in zoverre dat het inderdaad allemaal bij elkaar word opgeteld, zeg maar.

Helaas geeft het video totaal geen resultaat... Alleen maar zwart/witte krasse... He! Wacht ff...
* Liegebeest rent naar de woonkamer...
* Liegebeest gooit het knopje onder het paneeltje voorop van PAL naar NTSC.

Tadaa! Het beeld doet het en het geluid loopt ook niet meer veel te langzaam!Het waren natuurlijk Japanse video banden :D Vandaar! Domdomdom :)

Allemaal! Mijn hartelijke dank! Die spullen die ik had gekocht werken dus gewoon :) Uiteindelijke schema? BNC video out 1 -> gele AV plug voorop en Audio monitor out -> witte AV plug voorop..

Eigenlijk ben ik ook best een dodo soms, n'est-ce pas?

* Liegebeest gaat lekker Sailor Moon en Saint Tail kijken!

Pagina: 1