[winxp]sata + 2 x ata werkt niet [p4p800]

Pagina: 1
Acties:

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Hey mensen.
Ik heb wat nieuwe spulletjes gekocht en zit met een probleem. Eigenlijk ben ik er best lang mee bezig geweest, maar het wil niet lukken.
Misschien dat een van jullie kan zien wat ik fout doe? Ik heb iig op got, google en me werk (computerzaak) geen gepaste oplossing kunnen vinden.

config:
asus p4p800 (normale versie)
intel PIV 2.4c
2 x 512 pc 2700 (dual channel)
2 x western digital 80 gig
1 x maxtor 120 gig sata
1 x Promise ata133 controller

Sinds ik die promise kaart geinstalleerd heb en de sata schijf heb aangesloten wordt een ata harde schijf van mij niet meer herkend. Niet op me onboard controller en niet op me promise (ook niet in partition magic)

brander en dvdbrander zitten op onboard ide en op het moment allebij de ata schijven ook. Ik heb de promise kaart eruit getrokken.Op het moment ziet hij me 2de ata schijf niet meer en me msi brander ook niet.

diepe zucht

[ Voor 4% gewijzigd door Consiglieri op 20-07-2003 11:52 ]

• Consiglieri
Iedereen die hier iets van weet ligt zeker in de zon op de costa del tweaker....

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 23:59

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmm tjah, het is ook nogal een wazig probleem :P Dus als ik het goed begrijp doet je secundiare IDE controller het nu nog steeds niet als je die Promise eruithaalt terwijl die onboard controllers het wel altijd goed gedaan hebben? Lijkt me nogal op een defect mobo.

[edit]
Worm heb je eigenlijk een extra IDE-controller gekocht als al je HD's en burners e.d. toch op de onboard controllers passen? Als je daarnaast nog een S-ATA schijf op de S-ATA controllers hangt moeten alle apparaten gewoon prima kunnen werken.

[ Voor 33% gewijzigd door --MeAngry-- op 21-07-2003 11:01 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• Consiglieri
Helaas is dat alleen mogelijk bij de p4c800 (veeeel duurder bordje) drom heb ik een extra controller erop gezet...

• Consiglieri
Niemand?
Ik ben nog geen steek verder eerlijk gezegd.
Ik hoop dat iemand wat diagnostische vragen kan stellen waardoor ik dit probleem kan oplossen.

• Consiglieri
Het is gelukkig opgelost... schijnbaar hielp het verzetten van apparaten. draadje kan dicht..
Pagina: 1