Toon posts:

[Mobo] Msi Kt333 wil niet hoger als 1,60 V

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een xp1800+ ( voor een prikkie kunnen regelen ).
Die loopt nu reette stabiel op 2100 mhz ( xp2600+ estimated ).

Alleen.........ik kan maar tot 1,60 V gaan in de bios.
NU geven allerlei reviews en tech sites aan dat hij gewoon tot 2,00 V gaat.

Maar ik meende niet dat er een volt lock zit op die cpu's ?
[correct me if im wrong]

Maargoed, is dit een rare verschijnsel of is dat dood normaal ( dus dat ie wel LOCK heeft ).

PS : hij word 47 graden @ retail kut cooler van amd. ( overmorgen Zalman7000CU )

edit:

En wat ook heel raar is btw : deze cpu is niet unlocked...... maar ik kan wel multiplier veranderen ? standaard = 11,5x133 en hij loopt nu 12,5x170

Kheb wel de nieuwste bios :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 11:50 ]

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
staat je voltage niet gefixt middels een jumpertje op je mobo?

dan lijkt het of je in het bios voltages kan veranderen mar doet ie het gewoon niet.
Voor zover ik weet moet je standaard met jou bord tot 1.90 volt kunnen gaan.
Correct me if I´m wrong.
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Banshee79 schreef op 20 July 2003 @ 11:53:
staat je voltage niet gefixt middels een jumpertje op je mobo?

dan lijkt het of je in het bios voltages kan veranderen mar doet ie het gewoon niet.
Voor zover ik weet moet je standaard met jou bord tot 1.90 volt kunnen gaan.
Correct me if I´m wrong.
suc6
In de boekjes staat niets over jumpers voor voltage :(

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 11:43:
Ik heb sinds kort een xp1800+ ( voor een prikkie kunnen regelen ).
Die loopt nu reette stabiel op 2100 mhz ( xp2600+ estimated ).

Alleen.........ik kan maar tot 1,60 V gaan in de bios.
NU geven allerlei reviews en tech sites aan dat hij gewoon tot 2,00 V gaat.

Maar ik meende niet dat er een volt lock zit op die cpu's ?
[correct me if im wrong]
Op die cpu's zit idd geen volt lock nee.
Maargoed, is dit een rare verschijnsel of is dat dood normaal ( dus dat ie wel LOCK heeft ).

PS : hij word 47 graden @ retail kut cooler van amd. ( overmorgen Zalman7000CU )
Het gebruik van dat soort woorden ('kut') is niet echt nodig hier op GoT om je mening duidelijk te maken. De stock cooler van AMD is niet eens zo slecht, anders zou AMD hem er heus niet standaard bij leveren. Het correct monteren van de cooler en de juiste hoeveelheid koelpasta tussen core en koeler kan een aantal graden schelen.

Over die Zalman 7000Cu: Ik hoop niet dat je hem al betaald hebt etc., aangezien het een Pentium4 koeler is, en geen AthlonXP koeler ;). Zie ook deze Zalman page.
edit:
En wat ook heel raar is btw : deze cpu is niet unlocked...... maar ik kan wel multiplier veranderen ? standaard = 11,5x133 en hij loopt nu 12,5x170

Kheb wel de nieuwste bios :)
Als je wel multipliers kan veranderen, dan is hij blijkbaar niet locked. Lijkt me duidelijk. Overigens is dat gebeuren van die volts tot 1.60v gewoon te vinden met Google. Bijvoorbeeld zoeken op Google met 'msi kt333 voltage'.

Oftewel, zoek voortaan eerst zelf wat dingen uit over je moederbord en je proc, voordat je een topic opent. Je bent overigens al vaker hierop gewezen (eerst zelf zoeken/proberen/lezen etc.), neem het eens ter harte, en ga er ook echt zelf mee aan de gang :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.