Na Arctic Silver II koelpasta 9C koeler!

Pagina: 1
Acties:

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Ik heb een AMD 2500+ overgeklokt naar een 3200+ (11x200Mhz FSB) met 1.675V.
Nu liep dit gewoon stabiel totdat het zulk warm weer werd als vandaag en gisteren. De processor temperatuur liep op tot zelfs 70C (volle belasting) wat het systeem instabiel maakte.

Mijn computer case heeft aardig wat 80mm fans erin zitten (2 zuigende voor, 1 zuigende aan de zijkant, 2 blazende achter (excl voedingsfan)). Maar toch was de temperatuur van de processor vrij hoog.

De koeler van mjin cpu is een Glacial Tech koperen koeler (niet echt een super ding, maar het beste wat ze destijds hadden bij mijn computerboer. Deze was aangebracht (door de computerboer toen ik mijn moederbord en processor gekocht had, met de standaard koelpasta (dat als een soort sticker op die heatsink zit).

Ik had nog wat Arctic Silver II koelpasta liggen en heb de heatsink losgehaald, helemaal schoongemaakt samen met de processor en de nieuwe koelpasta op de processor aangebracht.

En ik moet zeggen dat de resultaten verbluffend zijn! De processor is maarliefst 9C (volle belasting) koeler geworden hierdoor. Ik vond dat een opmerkelijk resultaat.

Ik had de search optie gebruikt voordat ik de koelpasta wilde aanbrengen om te zien of het veel verschil zou uitmaken, maar had geen posts gevonden.
Vandaar dat ik mijn ervaringen even wilde delen.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 08:23
Het is alom bekend, die koel-stickers zijn evil ;)
Dus ik denk dat dat het meeste uit maakte.

Verwijderd

dat rode snot-achtige stuff is SCHIT :)

Kheb 1 x een mobo met cpu gekocht (2ehands) die had ook al een tijdje gedraaid met dat rode rubberstuf.

Het zat helemaal aangekoekt rond de core enzo en ik moest het van de HS afsnijden zo wat.

/me vraagt zicht nog steeds af wrom dat dit nog steeds op de markt is......iedereen kan toch wel een beetje koelpasta op zijn proc smeren ?

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 08:23
Stickers zijn makkelijker in dat opzicht hoor. Nooit te veel kewlprut, of te weinig, makkelijker aan te brengen, zit niet in een fles ofzo die om kan pleuren ;) Allemaal domme dingen die voor fabricage van PC systemen makkelijker zijn dan met koelprut smeren. En iedereen kan wel een stikkertje plakken.

Verwijderd

misschien moet je artic silver 3 proberen :)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Ik denk dat een processor met normale cooler zelf zonder coolpasta nog welcooler is :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

Platel

Trogdor the Burninator!

Topicstarter
Ik moet toegeven dat ik de temperatuur inderdaad nogsteeds hoog vind (60C) stressed, maar nu is mijn kamer ook 30C (ikke stressed :P ).

Misschien ooit een keer een nieuwe cooler aanschaffen, of een nieuwe fan op de heatsink...

Let op trouwens, dit is de Diode temperatuur (dus in de CPU gemeten), het moederbord geeft een CPU temperatuur aan van 50C stressed (onder de CPU gemeten).

De case temperatuur is net als mijn kamer 30C.

[ Voor 32% gewijzigd door Platel op 20-07-2003 12:44 ]

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:35

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Platel schreef op 20 juli 2003 @ 12:43:
Ik moet toegeven dat ik de temperatuur inderdaad nogsteeds hoog vind (60C) stressed, maar nu is mijn kamer ook 30C (ikke stressed :P ).

Misschien ooit een keer een nieuwe cooler aanschaffen, of een nieuwe fan op de heatsink...

Let op trouwens, dit is de Diode temperatuur (dus in de CPU gemeten), het moederbord geeft een CPU temperatuur aan van 50C stressed (onder de CPU gemeten).

De case temperatuur is net als mijn kamer 30C.
Vind ik niet. Proc is dik overgeclocked en voltage is ook wat hoger + warm weer dan is 60 graden voor zo'n AMD best te doen.

Maar Arctic Silver is idd fijne koelprut. Heb zelf AC 3 gekocht 2 weken geleden voor nieuwe proc en vind het erg fijn spul :)

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
artic ceramique is ook toppe www.freezinghardware.nl verkoopt ze

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm...ziet er goed uit...erg goed zelfs :-) zijn er al testen om te kijken welke "beter" werken...silver of ceramique?

There is no place like ::1

Verwijderd

swampy schreef op 21 juli 2003 @ 12:35:
[...]

Mmm...ziet er goed uit...erg goed zelfs :-) zijn er al testen om te kijken welke "beter" werken...silver of ceramique?
Die zijn er ja ;)
http://overclockersclub.c...silvercermaiquereview.php
Een review van Artic Silver 3 vs. Ceramique

De Ceramique doet het beter (ongeveer 1-2 graden), en geleid totaal geen elektrischiteit en is nog makkelijker schoontemaken.. 8)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 14:53:
[...]

Die zijn er ja ;)
http://overclockersclub.c...silvercermaiquereview.php
Een review van Artic Silver 3 vs. Ceramique

De Ceramique doet het beter (ongeveer 1-2 graden), en geleid totaal geen elektrischiteit en is nog makkelijker schoontemaken.. 8)
Mmm...alweer door de barriere heen zo te zien!

Volgende tube Artic word dus Ceramique voor mij...damn...en AS III was al zo goed.

Met spullen als dit weet je gewoon zeker dat je goed zit!

There is no place like ::1

Pagina: 1