Toon posts:

SpeedTouch 510 + KPN spoofing config

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een Alcatel Speedtouch 510 met een Linksys 54G Wireless Accesspoint router (alles in 1).

Ik heb KPN ADSL Advanced. De Speedtouch is geconfigureerd met het KPN NAT config file (Standaard dus). In mijn Linksys staat WAN op 10.0.0.201 met als DNS server de 10.0.0.138. LAN staat op 192.168.1.1 met DHCP voor de clients.

Dit werkt perfect...maar nu wil ik via een andere config file die op de KPN CD staat (KPN DHCP Spoof.ini) direkt mijn public adres aan de Linksys geven via spoofing. Ik doe een upload naar de Speedtouch van de ini file en zet in de Linksys het WAN ip op "via DHCP ip verkrijgen".

Nu zie je via de status scherm dat hij netjes het public ip krijgt maar...ik kan vanaf het LAN niets meer. Wanneer ik een ping vanaf het LAN doe krijg ik een bericht van 192.168.1.1 dat de doelhost niet bereikbaar is.

Kan iemand helpen hiermee?

Groeten,
Jacco _/-\o_

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 07:25
"Met een ping vanaf het LAN", bedoel je daarmee een ping naar een publiek IP? Of een ping intern? (ik vermoed het eerste).

Als de doelhost niet bereikbaar is, dan is er waarschijnlijk een probleem met routering, oftwel je Routing Table.

Wat staat er bijvoorbeeld in je Routing Table? (Tabje Advanced -> Routing -> Show Routing Table)

Verwijderd

en zet in de Linksys het WAN ip op "via DHCP ip verkrijgen".
De linksys moet eerst een PPTP verbinding opzetten via het modem, iets wat dat ding volgens mij niet kan. Gaat (dus) niet werken denk ik..

//edit
links:
router
manual

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 14:51 ]

• RdeTuinman
#1: Die Linksys kan wel degelijk een PPTP verbinding op zetten
#2: Dat is in dit geval helemaal niet de bedoeling, want de SpeedTouch 510i fungeert met deze configuratie als router met DHCP spoofing. De Linksys doet een DHCP Request op de WAN interface, waarna deze het publieke IP-adres krijgt. Dit werkt allemaal al bij de topicstarter, alleen kunnen de PC's het internet niet op. Volgens mij een routeringsprobleem tussen LAN <-> WAN

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik zou eens kijken naar de SIpspoof op de forums en op internet. Die gebruik ik ook en werkt veel beter. Ik gebruik hem alleen met een windows2000 server. Omdat de dhcp spoof bij mij niet werkt.

Tenministen alleen op de pc waarop de config tool was gedraaid.

TIP: http://www.jelmerbarhorst.com/mxstream.html

En dan gewoon je linksys op get dgcp from wan (of hoe ze het in dat ding ook noemen)

[ Voor 13% gewijzigd door raymonvdm op 20-07-2003 15:04 ]

Verwijderd

Het kan zijn dat je modem niet pingbaar is. Ik heb een Speedtouch 510i en ik kan ook niet naar mijn public IP pingen. Als je dat wel wilt dan kan je dat veranderen in die ini file volgens mij.

Verwijderd

RdeTuinman schreef op 20 July 2003 @ 15:00:
#1: Die Linksys kan wel degelijk een PPTP verbinding op zetten
Ok.. ik had in de manual gekeken, en daar staat het niet in.. vandaar dat ik ook aangaf dat hij het volgens mij niet kan.
#2: Dat is in dit geval helemaal niet de bedoeling, want de SpeedTouch 510i fungeert met deze configuratie als router met DHCP spoofing. De Linksys doet een DHCP Request op de WAN interface, waarna deze het publieke IP-adres krijgt.
Wazig verhaal, en volgens mij klopt er dan gewoon iets niet in je netwerk. Hoe ziet de routering er uit dan? Je krijgt dan dit:

A (client) --> B (linksys) --> C (modem)

Goed, B heeft dus het publieke IP, en de daarbijbehorende gateway. Echter hij kan nergens met die pakketjes naar toe, want ze MOETEN via het modem, en niet via de gateway.

Ik geloof best dat het kan (heb er wel vaker over gelezen) maar het is gewoon fout. Je zit structureel fouten in je netwerk aan te brengen, waardoor je dit soort problemen krijgt. Daar zal vast wel een workaround voor zijn, maar dan krijg je weer een workaround over een workaround over een workaround.

Daarnaast, volgens jou kan dat modem die router PPTP, waarom niet gewoon daarvan gebruik maken?

//edit
volgens mij zit daar ook je probleem. Die linksys krijgt de gateway van het ISP-ip, terwijl dat niet zijn gateway is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 21:14 ]

• RdeTuinman
Laten we eerst maar eens afwachten wat z'n Routing Table zegt.

En ik ben het er niet mee eens dat het gewoon fout is :) Het klopt gewoon wel. Over de gateway heb ik nog niets gelezen, dus ik weet niet waar deze op staat ingesteld.

We zullen zien :Y)

Verwijderd

Ik heb even wat gezocht naar DHCP spoof, en zie dat het wel correct is idd.

Wat betreft die routing-table; die van de router moeten we hebben. Wederom staat daarover niets in de handleiding, kan dus lastig worden.

Kan geen CLI guide van dat ding vinden, heeft ie wel een CLI?

• RdeTuinman
Nee, is alleen te benaderen via de browser. Ik gaf al aan hoe de Routing Table bekeken kan worden.

Het zal me nix verbazen, als er weer een foutje in dat ding zit. Kun je weer wachten op volgende firmware... En om nog maar te zwijgen over de port-forwarding (welke er volgens de beschrijving wel op zit, alleen niet werkt :( )

Ik gebruik hem alleen maar als switch en AP. Daarvoor istie prima :P
Pagina: 1