Toon posts:

[CFMX] Could not connect to any Jrun servers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer op IIS 5.1 / 6 Coldfusion MX te installeren. Ik probeer dit dus op zowel XP als 2003 server te installeren op dezelfde computer.

Echter bij beide installaties lukt dit niet. Om CFMX in IIS te laten werken draai ik de IIS_connector.bat of een commandline optie (http://www.macromedia.com...ts/install_cf_win2003.htm).

Echter ik blijf de melding houden dat er geen Jrun server zou draaien (error Could not connect to any JRun servers on host localhost. Confirm that the JRun server is started.) In mijn processen zie ik gewoon een Jrun.exe. De ingebouwde webserver draait wel gewoon. De CF service draait ook!

Ik heb op Google gezocht en kom daar vaak dit probleem tegen, echter geen oplossing.

1. de jrun.xml staat goed (de-activated staat op false)
2. j2se 1.3 geinstalleerd
3. hosts file staat goed (127.0.0.1 = localhost)
4. IPsec uitgeschakeld

Iemand nog een idee?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Alle firewalls uitzetten (ook de ingebouwde packetfilter). Na installatie mogen ze weer aan.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

127.0.0.1 is de loopback. Daar heb je geen fluit aan want dat is alleen voor testdoeleinden. Daar kan je dus geen webserver op draaien. Had ik ook met mun apache...

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

In het onderste bericht hier staat iets over dat Jrun een reverse DNS lookup doet en dat je exacte hostnaam dus in de DNS moet staan:
http://www.houseoffusion....&threadid=22190&forumid=4

Overigens is dit meer een softwareprobleem dan een programmeerprobleem dus ik verplaats dit topic naar [SA] voor je.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
jochemd schreef op 20 July 2003 @ 11:59:
Alle firewalls uitzetten (ook de ingebouwde packetfilter). Na installatie mogen ze weer aan.
Uitzetten van de firewalls had ik al geprobeerd, mocht helaas niks baten.
justmental schreef op 20 July 2003 @ 12:04:
In het onderste bericht hier staat iets over dat Jrun een reverse DNS lookup doet en dat je exacte hostnaam dus in de DNS moet staan:
Mijn server draait geen DNS en zit ook niet in een domein dat een DNS draait, dus pakt deze server de DNS servers van mijn provider. Ik ga maar effe een eigen DNS opzetten en deze configureren.
justmental schreef op 20 July 2003 @ 12:04:
Overigens is dit meer een softwareprobleem dan een programmeerprobleem dus ik verplaats dit topic naar [SA] voor je.
Klopt, was alleen zo vrij geweest om te denken dat PW-ers meer van jrun af wisten dan de sa-ers B)

Verwijderd

Topicstarter
justmental schreef op 20 juli 2003 @ 12:04:

Hmm mag niet echt baten. Wat ik ook verander aan de HOSTS file, DNS instellingen etc , blijf het probleem houden.

Iemand nog een gericht idee, want bovenstaande oplossingen in de link blinken niet uit in duidelijkheid!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er helaas nog steeds niet uit. Heb het op mijn laptop (windows 2003 server) geprobeerd. Dit werkt prima! Heb daarna mijn server opnieuw geinstalleerd met windows 2003 server. Zelfde stappen aangehouden, maar helaas :X

Het enige dat ik kan verzinnen is het verschil in netwerk. De laptop zit in een domein. De server zat niet in een domein is via de netwerkkaart verbonden met i-net (ADSL - VPN). Daarom op de server maar een AD met DNS gezet. En ook dat mocht helaas niks baten.

Ik ben ten einde raad (kan CF 5 ook niet meer vinden, had hiervan een cd, maar die is blijkbaar pleite), wie helpt me?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-09 17:34
Inmiddels is CF MX update 6.1 uit waarbij officiele ondersteuning is voor IIS 6 en Windows Server 2003.
Wellicht dat die het probleem oplost?
Pagina: 1