Toon posts:

windows multiboot probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb een windows probleempje!

De situatie is als volgt:

Op mijn laptop had ik een multibootsysteem met:
Windows 98
Windows 2000
en Windows XP op respectievelijk C:, D: en E: schijf.
C is een primairy partitie. D en E zijn extended partities.

Door omstandigheden was ik genoodzaakt win 98 opnieuw te installeren. Ik dacht dat dat geen probleem was, aangezien ik eerder een image had gemaakt met powerquest driveimage 2002. Echter bij het terugzetten van de image geeft ie op 90 % steeds een error. Daarom het ik uiteindelijk win98 maar geheel opnieuw geinstalleerd.

Het probleem is nu dat ik niet meer het bootmenu krijg waar ik op Win2k en winXP kan kiezen. Ik heb al geprobeerd met een bootmanager zoals PQ bootmagic 8, maar dat werkt niet. Ook heb ik al geprobeerd door oude multiboot bestanden van mijn oude win 98 terug te zetten (die kon ik nog wel terugzetten vanuit de image), maar ook dat werkt niet! :'(

Ik ben teneinde raad. Op mijn win2K en winXP heb ik heel veel verschillende programma's geinstalleerd. Als ik dat allemaal opnieuw moet installeren kost mij dat dagen!

Please HELP!

Groetjes, Xing

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023

Zip

bij drive image restore die verify opties uitschakelen. Ook de checkdisk opties. Na het terugzetten de harde schijf op fouten controleren.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk even ofdat je je systeem bootend krijgt als je zo'n diskette aanmaakt - http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;101668 - if so, boot dan met je WinXP CD en herstel je bootloader.

[ Voor 5% gewijzigd door elevator op 20-07-2003 11:45 ]

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 12:15
Win XP CD erin gooien naar Reparatie modus gaan en fixboot