Toon posts:

Nero 6.0 kan maximaal op 10x branden *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Heb een probleempje bij het branden van CD's in NERO.
Heb CD's van het merk SilverCicle 48x.
Als ik nu in NERO een cd wil gaan branden dan kan ik geen hogere snelheid kiezen dan 10x.
Als er nog geen cd in zit geeft de brander aan dat ik kan branden op 24x, het is dus duidelijk dat NERO bepaald dat het zachter moet. Kan geen optie vinden om dit uit te zetten.

Weet iemand hoe dit te omzeilen is?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 01:19 ]

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 19:31
ligt het niet aan je brander? Die kennen media en bepalen zo hoe snel ze die kunnen branden. Volgens mij geven zij dat door aan nero in de vorm van een max brandsnelheid en niet andersom, maar ik ben niet zeker. Voor lite-on is er een tool (wat heb jij?) die aangeeft op welke snelheid media gebrand worden.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een DELL laptop met de brander HL-DT-ST RW/DVD GCC-4240N en brand normaal op 24 speed.
Iemand een idee!?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Misschien is het een 'buggy' versie. Legaal is 6.0 nog niet op de markt nl.

Komt ditzelfde probleem ook bij de 5.5... versies voor?

ARME AOW’er

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 10:52
Dit geeft dus aan dat je cds erg slecht zijn van kwaliteit. Zou je bijvoorbeeld Philips nemen, dan kan je wel op 24x branden.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Even je topictitel een beetje aangepast. En heb je al een beetje met de opties gespeeld?

Verwijderd

Topicstarter
Had het ook bij de vorige versie van NERO. Dit waren redelijke cd's en niet de goedkoopste.
Heb ze gekocht bij cdrwinkel.com. Daarvoor kocht ik altijd Platium.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu ook cd's van Verbatim (datalive) geprobeerd. Dit zijn toch aardige kwaliteit cd's.
Kan deze ook niet sneller branden. Heb ook een nieuwe ASPI driver geinstalleerd.

• damouzer
Nu ik even na denk weet ik waar het in kan zitten. Je brander wordt niet ondersteund door de versie van nero. Ik had mijn nieuwe brander binnen gekregen (48x) en had een oude versie van nero er op staan, die de nieuwe lite-on niet ondersteunde. Toen kon ik maar op 24x branden. Met de nieuwe versie die er bij zat, kon ik wel op 48x branden.

Mijn conclusie: Nero ondersteunt je type brander niet volledig.

Oplossing, wacht op andere versie van nero, of gebruik ander brand programma.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mijn laptop (HP) heeft ook een 24x brander maar daar zit EasyCD op. De werkelijke brandsnelheid blijkt stukken lager te zijn dan het maximaal bereikbare (24x dus).

Ik gebruik 48 speed Platinums die op een 'normale' PC zelfs met 52x kunnen worden gebrand.

Heb voor jouw probleem geen verklaring omdat de 5.5.. versies dat probleem ook al had immers.

ARME AOW’er

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Staat er onder Recorder -> Choose Recorder -> Options niet een paar dingen die je kunt instellen? Wellicht staat hier iets verkeerd, of iets aangevinkt wat beschermt tegen te snel branden.

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Probeer het anders eens met een ander programma. Dan weet je meteen of het aan nero ligt of aan iets anders...
p.s. ooit dit knopje gezien: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif :P

System Specs

Verwijderd

Topicstarter
Bij de oude versie die ik had heb ik dit probleem nooit gehad. Het is nu alleen met deze cd's bij de oude versie en de nieuwe.
Aan de ondersteuning kan het dus niet ligge.
Er moet toch een manier zijn om gewoon te Burne op volledige snelheid.

• damouzer
Verwijderd schreef op 20 juli 2003 @ 01:35:
Bij de oude versie die ik had heb ik dit probleem nooit gehad. Het is nu alleen met deze cd's bij de oude versie en de nieuwe.
Aan de ondersteuning kan het dus niet ligge.
Er moet toch een manier zijn om gewoon te Burne op volledige snelheid.
Dan weet ik het niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels een SONY geprobeerd en alle problemen zijn verdwenen. Het ligt dus echt aan de cd's. Heb er dus 150 van... 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 01:41 ]

• damouzer
Verwijderd schreef op 20 juli 2003 @ 01:40:
Heb inmiddels een SONY geprobeerd en alle problemen zijn verdwenen. Het ligt dus echt aan de cd's. Heb er dus 150 van... 8)7
Toch brakke cds ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 01:40:
ik heb niet gelezen dat het niet zou kunnen:
wat is er op tegen om op 10x te branden.... tenzij je in de "produktie" :( zit en haast hebt..... |:(

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 15:41
Bij laptop branders komt dit vaker voor..
Die zijn gewoon iets kritischer dan gewone branders..

Zelf heb ik een compaq evo laptop met brander/dvd combo, en ook die komt bij normaal branden niet boven de 10x uit.. Echter met het schrijven van images doet het ding wel vrolijk 24x..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 01:40:
Dat wis ik je ook te vertellen.

Ik had een keer goedkope cdrs gekocht van platanium, max 40 speed. Maar ze willen niet sneller dan 24 x. Maar wat maken die paar minutjes nou uit ?
Pagina: 1