Aankoop laptop OK?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:07
Ik sta op het punt om de volgende 2e hands laptop voor € 420 over te nemen:

Toshiba Satellite 1800
1GHz Celeron
192Mb ram (128 + 64)
10Gb HD
24 x CD-ROM
13.3" LCD
Graphics 16Mb
56 k Modem
10/100 NIC
2x USB
Accu in goede staat (2-2,5u)

Op zich lijkt dit mij een eerlijke prijs voor een degelijke laptop maar de verkoper maakt last-minute melding van het feit dat de laptop onder Mandrake niet wil re-booten (en daar hij het in dual-boot heeft met W2K zegt hij daarmee dat het in Windows niet het geval is) en enkel bij een reset ok is. Hij suggereert dat dit een bekend probleem is met laptops maar ik vind er zo gauw niets over.

Prijs ok? Inderdaad een bekend probleem? Doen?

Thx in advance guys!

Verwijderd

prijs lijkt me wel in orde, misschien iets aan de goedkope kant.

en dat mandrake niet wil rebooten: dat heb ik ook wel eens gehad:
mandrake 8.1 @ toshiba satellite cdt 440
hoe het kwam weet ik niet, maar het lijkt dus een bekend probleem

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:40
Ziet er iig wel redelijk uit (als je hem imho niet voor mandrake of in t algemeen voor linux gaat gebruiken!)

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 16:10
Prijs is iig OK, een zéér goeie prijs vind ik dat! Dat van Mandrake weet ik niet, maar met google vind je er vast meer over!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat probleem met Mandrake is niet echt met de laptop, maar meer met de drivers e.d. lijkt me (het APM gebeuren). Dat is dus misschien opgelost met een kernel upgrade, of wat gespeel met de modules (APM aan/uit enzo).

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

damn, als dat een normal prijs zou zijn, dan ga ik toch maar ens kijken op 2dehands.nl/marktplaats.nl, want voor dat geld wilt wdekreij ook wel een 1 ghz laptop :D

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb een toshiba 1800-100. Is een prima laptopje. Dat 'probleem' met Linux rebooten heb ik ook. Als je reboot blijft ie daarna staan op het bootscherm (toshiba logo). Maar echt een noemenswaardig probleem vind ik het niet. Ik draai nu trouwens weer alleen winxp erop en dat draait prima.
Er zit alleen een ietwat trage harddisk in (in die van mij dan, is 15gb model), maar ik weet niet in hoeverre dat bij andere laptops wel sneller is. Ook het videokaartje is niet echt geschikt voor games (ik heb ook nog es 8MB model; trident cyberblade oid). Het is dat je het even weet, maar ik neem aan dat je er ook niet zulke doeleinden mee voor ogen had :)

Verwijderd

hmm
goedkoop?

Laptops kosten nix meer. (of is deze zo speciaal dat ie 13" is?)

for 2x het bedrag heb je een nieuwe met betere spec ( DOH, maar 2e hands en celeron :x)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 01:14:
hmm
goedkoop?

for 2x het bedrag heb je een nieuwe met betere spec ( DOH, maar 2e hands en celeron :x)
dat is waar, maar 2x zoveel geld is wel ff 2x zoveel dus.....

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
hmm
goedkoop?

nee klopt, ik heb mijn laptop ook gratis gekregen, maar dat is meer omdat het een ouwe P1 laptop onderweg naar de schroothoop was...

verder zijn laptops NIET goedkoop... je kan makkelijk al zo'n 1000€ verwachten voor een gelijkwaardig systeem als in de TS... 420 is imho een koopje...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:21
dat is waar, maar 2x zoveel geld is wel ff 2x zoveel dus.....
Ja, maar je krijgt dan wel 3 keer zoveel aan processorkracht/geheugen/opslagruimte...

[ Voor 32% gewijzigd door zetje01 op 20-07-2003 01:23 ]

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

hmm
goedkoop?

"laptops kosten nix meer" >> dat klopt dus niet he...

en idd voor 2 x zo veel geld heb je een betere, dus als jij een hele mooie 2dehands auto kunt kopen (wat voor die auto niet duur is) voor zo'n 20.000 euro, en voor 40.000 kun je nieuw een NOG betere en mooiere kopen... dan kun jji die 20.000 euro duur vinden maar als je alles zo vergelijkt zijn zoveel dingen duur (die dat dus, in mijn ogen, totaal niet zijn)

Ik heb gezocht op 2dehands.nl btw, en daar zie ikgeen enkele laptop van 1000 mhz of meer voor 500 euro of minder.. Lijkt mij iig een hele goede deal.

Waar had je die advertentie gezien btw?

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:07
In de lokale krant...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

LopeZ

Too much is never enough

Voor de prijs probeer het hier: 'Hoeveel is dit nog waard?' - Deel 12
Voor het reboot probleem, zoek.