Wanneer studio?

Pagina: 1
Acties:

• Baksteen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-04-2022
Wanneer mag je jouwn "muziekkamer" nou eigenlijk tot een studio benoemen, wij hebben hier namelijk een disscusie dat je niet alles tot studio kan benoemen. Moet je bijvoorbeeld minimaal muziek maken op je computer of moet je ook een 19" rack hebben staan vol met apparatuur of moet je misschien minimaal een comp. met sequenser hebben en een dik mengpaneel. Dus de disscusie is eigenlijgenlijk dat je niet alles tot studio kan benoemen (naar mijn idee), er is meer nodig dan alleen "muziek maken op je computer", ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

kind regards,

Baksteen

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:33

JT

VETAK y0

Een studio is naar mijn mening een ruimte waar je muziek opneemt, afmixt e.d. waar dus echte monitor speakers e.d. horen te staan.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:21

Maartenvs

For Sale

Volgens mij zijn hier geen regels voor hoor :D
Misschien een idee om op i-dance.nl te vragen ofzo of andere muziek forums. Zitten veel soorten mensen maar lijkt me sterk dat er eisen zijn om een kamer "studio" te noemen. Maar naar mijn idee mag je elke kamer waar muziek geproduceert wordt studio noemen al doe je t met je laptop.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 03:49

alienfruit

the alien you never expected

Baksteen, jij mag zelf bepalen of je het een studio wilt noemen. Als jij vind dat jij "muziekkamer" een studio dan noem je het toch gewoon een studio? Ik noem mijn slaapkamer ook een studio ;)

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:58
Begon mijn hok gedeelte studio te noemen op het moment dat er muziek werd opgenomen wat werd gemixed op een mixer en werd afgeluisterd op monitor boxen. Hedentendage kan dat bij deze en gene dus heel goed een PC zijn.

Speel je in je studio ho(e)k voornamelijk spelletjes ofwel doe je wat anders dan muziek, vind ik dat je dat dus geen studio mag noemen.

Vindt wel dat een muziekstudio-ruimte iig moet beschikken over een goede & neutrale akoestiek en specifiek bedoeld is voor het maken, opnemen of (na)bewerken van muziek (danwel video/TV) opnames.

Heeft iemand het dus over een studio dan zie ik voor me een (automated)mix-tafel, de nodige rack componenten en de monitoring. Een PC in dit verband zie ik dan gebruik worden voor de midi-aansturing of qua audio gebruik maken ProTools, Cooledit, Steinberg zooi o.i.d.

Eens dat het het moet noemen hoe je wilt. Het gaat nl. om het plezier en de uitdaging iets leuks te maken dat maximaal gebruik maakt van de beschikbare middelen.

We kunnen niet allemaal een Wisseloordje hebben staan maar zeker wel net zo veel plezier.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Baksteen
ik begrijp dus dat je (zolang je er met muziek bezig bent) je je desbetreffende ruimte eigenlijk wel tot studio mag benoemen. Persoonlijk vind ik het nogal "patserig" overkomen als je zegt van: "Och, loop maar even mee naar mijn studio" terwijl er eigenlijk alleen maar een computer staat met Cubase SX erop. Zelf heb ik een ruimte die geheel geisoleerd is, een pc bevat voor audio en internet, monitoren links en rechts van de monitor, dateq mixer, 2 X technics 1210 MK II, Roland MC303, Roland Juno 106, Harman/Kardon versterker en deze ruimte gebruik ik voor 80% om muziek in te maken, maakt dit het nu dan tot een studio?

Verwijderd

Als je kunt opnemen dan is het een studio.
En een computer met geluidskaart en (hopelijk fatsoenlijke) boxen is al een studio IMHO.

Verwijderd

beetje stom om te zeggen dat het alleen een studio is als er synths staan of wat dan ook.. ik bedoel ieder maakt op zijn manier muziek en met zijn eigen dingen.. ik heb voor mijn (rock)muziek geen synths nodig.. heb ik daarom dan geen studio???

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:56

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 10:55:
beetje stom om te zeggen dat het alleen een studio is als er synths staan of wat dan ook.. ik bedoel ieder maakt op zijn manier muziek en met zijn eigen dingen.. ik heb voor mijn (rock)muziek geen synths nodig.. heb ik daarom dan geen studio???
Als jezelf muziek maakt/opneemt/bewerkt dan imho wel hoor :)

Mijn pa heeft ook een studio, daar neemt hij zijn programma voor de radio op :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Baksteen
Aha, dan heb ik dus mooi een studio... :)
Pagina: 1