Toon posts:

Geforce 2 GTS of ATI radeon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een nieuwe video kaart nodig maar ik weet niet welke ik moet nemen, ik hoor van de ene dat de geforce 2 niet echt scherp is 2d en van andere hoor ik weer dat de ATI Radeon fouten heeft enzo...wat is op dit moment de beste kaart prijs/prestatie verhouding?

Verwijderd

Geen één :), Ik zou nog een maandje of twee wachten tot de Geforce3 (NV20) uitkomt.

Verwijderd

Op dinsdag 28 november 2000 16:41 schreef Dennis3 het volgende:
Geen één :), Ik zou nog een maandje of twee wachten tot de Geforce3 (NV20) uitkomt.
en een gulden of 1500 ervoor betalen :)

geofrce2 gts is wel scherp in 2d (ik heb een asus v7700dlx), tussen de nieuwste videokaarten (boven f 400) zie je weinig verschil 2d, alleen met een goede monitor valt het verschil op (ik vind dat matrox g400 de beste is, omdat de keluren veel mooier overkomen).
Maar wat wil je ermee?

geforce2 GTS is vooral voor de snelheid en ik moet zeggen dat dat mij niet tegenvalt >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe heel veel in windows...maar ik ga ook naar LANparty's dus dan moet ik wel een beetje mee kunnen komen he :)

Verwijderd

ik zou dan voor geforce2 kiezen als je shoot-em-up spellen gaat spelen.
en bij LAN-parties gaat het om snelheid >:)

Verwijderd

Ik zou voor de Radeon 64 mb gaan, heb hemzelluf ook. Gewoon lekker kaartje, goede beelkwaliteit (beter als een G-kracht 2), en nog goedkoper ook!! Met de snelheid zit het ook wel goed trouwens >:)

Ga voor de Radeon!

Verwijderd

De Geforce 2 GTS was toch (een stuk) sneller als de radeon ?

Verwijderd

Afhankelijk van de inhoud van je portemonnee kan je kiezen voor 'GeForce II nu' of
'GeForce III later'. Bij de eerste keuze kan je een krappe portemonne hebben :'(, bij de GeForce III is een kolossale portemonnee aan te raden *D.

De meeste software makers zijn op dit moment gelukkig niet zo dom of arrogant om software te ontwikkelen waarbij je minstens al een GeForce256 nodig hebt (is ook niet goed voor je verkoop natuurlijk)...

----------------------------------------
"When the finger points to the moon, the idiot looks at the finger."

Verwijderd

Als je voor de NV20 gaat w8en kun je beter voor de Radeon 2 of Radeon MAXX w8en.
Ik wacht nu ook nog ff op de Radeon MAXX want die radeon schijnt niet ZO geweldig snel te zijn. De Radeon MAXX is 128mb en dat is gewoon een radeon (scherpe en goede beeldkwaliteit) maar dan veel en veel sneller. Maar de Radeon 2 zal waarschijnlijk heel duur worden net zoals de NV20.

Verwijderd

wachten kan je altijd.

dan komt er een maxx/nv20 uit en hoor dat er binnenkort nog een betere kaart uitkomt.

wil je nu snelheid hebben = geforce2 gts
radeon heeft niet dezelfde snelheid als geforce2 gts, helaas. en ati blijft ati :r

Verwijderd

Topicstarter
mm jah...ik heb het ook niet zo op AIT... I O+ Asus...ik denk dat ik voor de Asus V7700 Geforce 2 gts ga ofzo

Verwijderd

nou, niet zo snel :)

wil je overcklocken dan kune je beter voor de Creative/Hercules gaan, wil je extra's hebben dan kun je beter voor de v7700deluxe gaan. v7700 pure zou ik niet kopen, heeft weining extra's en is niet zo goed over te clocken. (ik heb zelf de v7700 deluxe, deze gaat niet hoger dan 225/370)

dus....

Verwijderd

Topicstarter
Overklokken boeit me niet echt gek veel...zo'n kaarjte is wel redelijk goed dacht ik zo dus ik hoop dat ik er dan nix meer aan hoef te doen ofzo...

Verwijderd

Iedereen kan hier nou wel Ati gaan zitten afkraken, maar toevallig heeft Ati wel ALTIJD een goede beeldkwaliteit en dat kan je van de Geforce niet zeggen! Bovendien is de Radeon bijna even snel als de Geforce 2, en helemaal in hoge resoluties, soms is de Radeon daar zelfs sneller!
Bovendien is 'ie nog goedkoper ook!

Verwijderd

ik raad je een Gainward CardExpert(met tv-out) of een Abit Siluro (heeft geen tv-out)aan. Heel goed te tweaken (Gainward van mij loopt nu op 401/225 8-), daar zie ik een creative of een hercules nog niet op lopen:))
64mb versie = *D

Verwijderd

Op dinsdag 28 november 2000 18:37 schreef lord_myrddin het volgende:
Iedereen kan hier nou wel Ati gaan zitten afkraken, maar toevallig heeft Ati wel ALTIJD een goede beeldkwaliteit en dat kan je van de Geforce niet zeggen! Bovendien is de Radeon bijna even snel als de Geforce 2, en helemaal in hoge resoluties, soms is de Radeon daar zelfs sneller!
huh?
ATI ALTIJD goede beeldkwaliteit en geforce2 niet? daaaaag, droom maar lekker verder

ati is goedkoper omdat de driver ondersteuning :r is

dan kan je beter voor een vodoo gaan.
ATI = :r
NVIDIA = >:)
Voodoo = :9

Verwijderd

Hercules 3D Prophet II GTS, need i say more ? >:)

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
De 2d kwaliteit van de Geforce GTS is doorgaans een stuk slechter dan die van de Radeon. Aardig wat mensen op de Anandtech forums met een 19" of groter hebben hun GTS verkocht en een Radeon of Voodoo 5 gekocht. En dat alleen om de 2d kwaliteit.
Mijn GTS heeft ook een aardig brakke 2d en dat is nou niet echt fijn op een 22" Iiyama.
Maar ik ben zo gehecht aan die hoge score met 3d mark 2000....>:)
Hopelijk is de 2d kwaliteit van de NV20 (geforce 3 gaat hij in ieder geval niet heten...nieuw naampje) een stuk beter...

"Choose life"

Verwijderd

dat slaat dus helemaal nergens op. je vind de belldkwaliteit klote en je doet hem niet weg om de 3DMark2000 score. Wat heb je toch in vredesnaam aan een 3DMark2000 score?!?!?!?!

Verwijderd

heb de radeon 64mb ddr vivo: retegoed
prachtig beeld, gewoon goed. gforce sucks.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:26

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

en een 32mb-sdr? hoe ist die?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Tuinhark
  • Laatst online: 22-08 20:24

Tuinhark

Retro

Dies gewoon een paar fps langzamer lijkt me. Kep net een (al wat oudere) benchmark gezien met oa een Radeon 32 en een Radeon 64. Scheelt HEEL weinig. Met UT (hi-res textures) in hi-res/32bpp mode merk je het wel.

Helaas zat de 32 SDR er niet bij in die benchmark, want ik moet nu dus ook kiezen tussen een 64 DDR en een 32 SDR. Help! :?

:Y)

Verwijderd

wordt jij ook ff wakker, kijk eens naar de datum van deze topic

• Tuinhark

Tuinhark

Retro

Tuinhark: ...want ik moet nu dus ook kiezen tussen een 64 DDR en een 32 SDR.

Zoals je ziet, sta ik nu zelf voor de keus en ben nu informatie aan het inwinnen. (Ja, ik gebruik de search, is it a crime? :P )

Wederom een nieuw topic openen leek me overbodig. (Bovendien zou je dán zeggen dat ik eerst de search moest gebruiken ipv een nieuw topic te openen. Hmm... is dit nu zo'n no-win situation? |:( )

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Mijn god, twijfel je nog tussen een 32 SDR of een 64 MB DDR? Als geld geen issue is, ga dan meteen voor die DDR. SDR is budget en geeft leuke resultaten op 1024 bij 768, maar voor finger licking good resultaten moet je een DDR variant hebben. Ik heb zelf een SDR (bewust), maar bij een vriend van mij kan ik heerlijk een Radeon DDR in actie zien en die is dus wel een heel stukje behoorlijk veel sneller dan mijn SDR, vooral boven de 1024 768 32 bit.

• Tuinhark

Tuinhark

Retro

Dank voor de reactie. Ik was van plan een beetje zuinig aan te doen (32 SDR voor 350 oid en een 64 DDR voor 670).. Ik kan helaas niet die 64 DDR voor minder bij een andere winkel wegplukken; ik zit gebonden.. Nou ja moet maar; 'k heb eigenlijk alleen maar bemoedigende opmerkingen gelezen hier op het forum. *D

Verwijderd

Ati heeft ook 32MB DDR die zijn ongeveer net zo snel als de 64MB DDR

• Tuinhark

Tuinhark

Retro

Ja, maar die winkel (Norrod) niet... |:(

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:21
Is het de 64MB retail VIVO die norrod voor je heeft?

die is al hoger geklokt dan de rest van de radeons.
+verhaaltjes over dat er SE's tussen zitten die nog sneller zijn.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

lees op de eerste pagina de datums eens.... 2000. Vindt je het dan niet een beetje laat om te reageren? :P

MechWarrior || Monsters Game

• Tuinhark

Tuinhark

Retro

nitenite: Is het de 64MB retail VIVO die norrod voor je heeft?

Weet jij het? :?

32 SDR: http://www.norrod.nl/site/specs.asp?freud=A965&lang=nl
64 DDR: http://www.norrod.nl/site/specs.asp?freud=A1018&lang=nl

GambitRS: lees op de eerste pagina de datums eens.... 2000. Vindt je het dan niet een beetje laat om te reageren? :P

Lees ff een paar posts terug naar wat ik net al zei tegen rob van den broek...

* Tuinhark doet aan recycling.. :P

Magoe, denk toch dat ik maar voor de 64 DDR ga; al was het alleen maar om extra korting te scoren met het PC Prive project. >:)

Verwijderd

jongens, de ati valt erg tegen onder win2k heb ik zelf getest.... dus koop maar lekker v5 5500 :)

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
Op maandag 18 juni 2001 11:04 schreef theone het volgende:
jongens, de ati valt erg tegen onder win2k heb ik zelf getest.... dus koop maar lekker v5 5500 :)
yeah sure !!
een half jaar geleden viel het nog tegen maar de laatste drivers van ati zijn echt een stuk beter
ik haal bijna dezelfde framerate in games als in windows millennium

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op maandag 18 juni 2001 11:04 schreef theone het volgende:
Ik weet niet wat voor 3dfx V5 5500 promotor jij bent (jaja ik heb ook andere posts van je gelezen :P ) maar de Radeon presteert zoals ook hierboven gezegd wordt erg goed in Win2K (maar een tikkeltje langzamer dan in WinME/9X, OpenGL is zelfs iets sneller). V5 5500 is echt geen match voor een Radeon ..

PC Specs

Verwijderd

Op dinsdag 28 november 2000 18:37 schreef lord_myrddin het volgende:
Dit is toch eigenlijk wel het beste antwoord op de vraag tot nu toe. Zit relatief gezien weinig te gamen (tov 2d applicaties), dus vind ik 2d prestaties minstens zo belangrijk. Zeker icm een grote monitor en een hoge resolutie 8-)

Verwijderd

NO SDram anymore |:( DDR roeleert :)

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 00:52 schreef zware_jongen het volgende:

[..]

Dit is toch eigenlijk wel het beste antwoord op de vraag tot nu toe. Zit relatief gezien weinig te gamen (tov 2d applicaties), dus vind ik 2d prestaties minstens zo belangrijk. Zeker icm een grote monitor en een hoge resolutie 8-)
Dan overduidelijk een Radeon nemen.

Ik heb 'm zelf ook en een 22". En als ik eens wil gamen dan gaat dat ook gewoon retesnel.
Pagina: 1