TV-Out video overlay @ 800x600 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem en heb al meerdere detonators geprobeerd maar het helpt niet.

Als ik mijn beeld instel op kloon en de TV op 640x480 of 1024x768 zet dan heb ik beeld. Bij 720x540 en bij 800x600 heb ik geen beeld. Als ik hem op 720x576 heb dan krijg ik op beeld witte strepen die knipperen (tv ontvangt het beeld goed, storing is digitaal lijkt het, bij video krijg je vage afbouwende beeldlijnen). Bij 800x600 gaat mijn tv heel vervelend piepen en krijgt ie een signaal door waar ie niet mee overweg kan. De TV is een PAL tv en de kaart staat oop op PAL ingesteld.

De kaart is een Asus 8440 GF4Ti4400 met 128MB DDR.

Ik heb al vanalles geprobeerd, ook de FAQ's gehad maar ik kom er nog niet uit.

Kan iemand me hier mee helpen?

PS. Het is geen IRQ conflict e.d. dus daar hoeven we het niet te zoeken...

O ja, als ik hem op media mode zet ipv desktop dan krijg ik wel beeld op 800x600, niet bij 720x576 maar dan heb ik een zwarte balk aan de randen en dat staat niet echt super.

[ Voor 23% gewijzigd door Fairy op 19-07-2003 23:36 ]

Verwijderd

probeer eens NTSC in te stellen als tv type

bij mij was dat de enige manier om gewoon met kloon overlay op beide monitoren te krijgen

anders moet je kiezen voor desktop uitbreiden en de tv als primary monitor selecteren

ellende is dan dat je monitor op 60 hz gaat draaien

TV tool is ook een optie maar dan schakel je of de een of de andere monitor/tv in de ander gaat op zwart of kan op 60 herz meedraaien (wanneer je die optie forceert)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 11:48:
probeer eens NTSC in te stellen als tv type

bij mij was dat de enige manier om gewoon met kloon overlay op beide monitoren te krijgen

anders moet je kiezen voor desktop uitbreiden en de tv als primary monitor selecteren

ellende is dan dat je monitor op 60 hz gaat draaien

TV tool is ook een optie maar dan schakel je of de een of de andere monitor/tv in de ander gaat op zwart of kan op 60 herz meedraaien (wanneer je die optie forceert)
NTSC kan niet want ik heb een PAL tv en ik wil gewoon op PAL kunnen draaien want dat moet mijn videokaart gewoon aankunnen.

Daarnaast wil ik gewoon de normale driver er voor gebruiken want die moet gewoon werken en die kan ik zo instellen dat ie alle overlay beelden automatisch op de tv projecteerd en TVTool kan dat dacht ik niet.

Daarnaast heb ik geen licentie van TVTool en het is niet gratis...