Happering in geluid en Beeld

Pagina: 1
Acties:

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024
Hier mijn probleem :

Tijdens het spelen van spelletjes (LFS, F1 2002, F1 chall) en het spelen van muziek (Winamp, F00Bar) zitten er bepaalde haperingen in m'n systeem, of alleen m'n beeld en geluid, daar ben ik nog niet achter.

Voor mijn precieze specs zie m'n sig, hier de relevante :

Asus A7N8X Deluxe rev 2.0 (bios 1005)
AMD 2500+ XP Barton (@ 175 x 11 = 1930Mhz)
2 x 256MB PC3200 Cas 2.5 Corsair (timings : 2 3 3 6 )
Maxtor 80GB 8MB cache
GF4 MX 440
SB Live 5.1

Drivers & software :

Win2k SP4
Nforce 2.03 (WHQL)
Nvidia 44.03 (WHQL) en daarna de Nvidia Omega 1.4345
Creative 1.0.0.1 Driverpack (meer kon ik er iet echt uithalen de release van 10/03/2003 iig)

Wat ik al geprobeerd heb :

Ik ontdekte het probleem het eerst in LFS(Live For Speed) op 1152 @32bit, hij begon op sommige stukken van het circuit te schokken, tegerlijkertijd met de schokking van het beeld hoorde je ook een soort "glitch" over de speakers.
Maar ik had overgeclocked (niet drastisch @ 175 FSB) dus dacht ik daaraan. Eerst heb ik toen m'n display op 1024 gezet. en het toen nog is geprobeerd, en weg was ie, Dus toen dacht ik Videokaart. Het kon ook nog aan de game liggen dus heb ik nog even met F1 callenge geprobeerd daar hetzelfde 1152 die happering en sound glitch. 1024 weer nix... Daarna Winamp Sensation black megamix en ook op random momenten kleine happering erin. Ik ben gaan zoeken naar oplossingen, ik kwam er via Sisoft achter dat ze bijde op IRQ 19 stonden. Dus ik me SB live eruit gehaald ... in ander pci gestopt en nieuw drivers geinstalled. hielp nix.
Mem timings normaal gezet, hielp nix. CPU terug geklocked naar standaard (166FSB) hielp ook niet. Video instellingen bekeken nix in ontdekken. Had WHQL drivers geinstalleer, denk probeer Omega drivers maar hielp ook nix.

Het probleem is naar mijn idee ontstaan nadat ik m'n sound drivers heb geupdate
vandaar dat ik daar als eerste mee bezig mee ben geweest. maar dat lijkt de oplossing dus niet, ik ben dus wel een beetje wanhopig. Kunnen jullie me verder helpen ??

Ik hoop dat jullie genoeg info hebben, ik heb zoveel mogelijk met de Dit graag lezen eer je post :) in m'n achterhoofd de post opgesteld, als iemand nog meer info nodig heeft vragen staat vrij.:)

... MMORPG Addict.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:11

RvV

Probeer eens alle programma's in de taakbalk af te sluiten. Bij mij was het haperen toen verholpen.

Y'24

• CRiMiNaL
geprobeerd ... mag niet baten, happering blijft.

... MMORPG Addict.

• CRiMiNaL
subtiele kick, want ik zit er best wel mee in me maag .... :/

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Heb ongeveer hetzelfde probleem, run Windows XP Prof. , symptomen:

- mp3's haperen af en toe bij afspelen, wisselen van mp3 speler heeft geen zin
- dit gebeurt dus ook bij spellen die mp3's gebruiken
- om de een of andere reden gaat wav's afspelen wel gewoon goed

Ook ik heb eerst mijn soundkaart (Sondblaster Live 5.1 ) van plek (Van 4 naar 1) verwisselt en dit verhielp bij mij het probleem. Maar nou had ik laatst de soundblaster drivers geupdate van MS drivers naar de laatste creative en vanaf toen is het probleem weer terug (Maar wel veel minder frequent als eerst). Ben nog te lui geweest om dit weer terug te zetten en te kijken of het dan weer weg is.
Hope this helps...

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 20:17
Het lijkt mij eigenlijk weer een pci-bus probleempje van de SB Live kaarten.
Probeer eens een beetje te spelen met de Pci delay transaction settings in de bios.
Misschien dat dit wat verbetering kan geven.

Edit: Ik heb in ieder geval iets dergelijks gehad met een brakke SB live op een wat ouder moederbord, bij mij kwam het doordat ik 2 udma hdisks had, allebei op een eigen ide kanaaltje. Nadat ik de hdisks samen op de 1e ide had gegooit was het over. Pci-delay omlaag gooien verminderde ook het probleem, maar de ide-aanpassing loste het op.

[ Voor 49% gewijzigd door TafkaT op 21-07-2003 15:43 ]

• CRiMiNaL
Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 10:41:
Heb ongeveer hetzelfde probleem, run Windows XP Prof. , symptomen:

- mp3's haperen af en toe bij afspelen, wisselen van mp3 speler heeft geen zin
- dit gebeurt dus ook bij spellen die mp3's gebruiken
- om de een of andere reden gaat wav's afspelen wel gewoon goed

Ook ik heb eerst mijn soundkaart (Sondblaster Live 5.1 ) van plek (Van 4 naar 1) verwisselt en dit verhielp bij mij het probleem. Maar nou had ik laatst de soundblaster drivers geupdate van MS drivers naar de laatste creative en vanaf toen is het probleem weer terug (Maar wel veel minder frequent als eerst). Ben nog te lui geweest om dit weer terug te zetten en te kijken of het dan weer weg is.
Hope this helps...
Thanx voor de tip, heb de orginele drivers erop gegooit en het lijkt te helpen. Hoewel m'n nog wel is dingen meen te horen, maargoed .. ik probeer het even een tijdje uit

... MMORPG Addict.

Pagina: 1