Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[el] Voeding ntc doorgebrand ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi een tijdje terug viel mijn voeding uit ik neem aan omdat hij te heet werd normaal gesproken moet jehem dan een tijdje laten staan en dan nog eens aan zetten alleen hij was dood...

nu ben ik hem aan t bekijken en ik zie een relai bij dta relai in de buurt zit een grote zwarte ntc zou deze kunnen zijn door gebrand oid?

als ik hem aan zet hoor ik een klick en valt weer uit het lijkt mij dat hij ergens in de stroomkring contact maakt met dat relai en mijn voeding uit schakelt... ik denk dat dit aan die ntc ligt zou dat kunnen ?

als dit zo is is het dan wel verstandig een nieuwe ntc er in te solderen? (Zelfde type natuurlijk)

als dit niet kan geen nood dan heb ik nog een vraag wel weerstandje (kleurcode) kan 5 of 7 of 2 volt naar +-3 volt brengen... dan kan ik deze nl uit mn voeding solderen >:) heb er namelijk 1 nodig :)

Verwijderd

Er zitteen 100-den componentjes in je voeding. Deze kunnen allemaal doorgebrand zijn, en vervangen is altijd verstandig. Echter, gewoon op de gok een componentje vervangen is over het algemeen niet handig, en werkt zelden.

Op basis van de beschikbare info kan ik je niets meer of minder vertellen dan bovenstaande.

//edit

is er een reden waarom je die ntc op het oog hebt? Of alleen omdat ie zwart is?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 22:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
omdat hij uitviel toen ik mijn comp flink liet werken en t was nog al heet die dag eerst d8 ik dat mn proc dood was later bleek het die voeding te zijn hij was nog al heet dus waarschijnlijk is hij uitgevallen op de hitte...

ik hoor een relai schakelen er zit er 1 waar dat de stroom binnenkomt en 1 bij die ntc als ik mn voeding aan sluit en zet hem aan gaat mijn pc poweronled branden dus zal het wel de relai bij de ntc zijn en niet vij 220v?

logisch? :D

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55
er zit waarschijnlijk geen enkel relais in je voeding

wel 2 condensatoren die daar verdraaid veel op lijken en als je NTC doorgebakken zou zijn kun je die als test gewoon kortsluiten

Repareren doe je zo.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
offtopic:
Volgens mij is je interpunctie ook doorgebrand :X :+

Maareh, heb je al gekeken of er geen zekering is doorgebrand?

Verwijderd

Topicstarter
zekering is nog heel

hhmm op die *relai* conedensator staat lgu gs-l 0,1Uf 250v~ / 270v~ maar als dit dan geen relai is wat hoor ik dan schakelen *klicken*?

kan het kwaat als ik die ntc kortsluit? dalijk ontplofiet die :D

Verwijderd

Kun je niet gewoon foto's posten, dat praat een stuk makkelijker en een plaatje zegt meer als 1000 woorden...

• Sine
  • Laatst online: 10:55
Verwijderd schreef op 20 juli 2003 @ 01:02:
zekering is nog heel

hhmm op die *relai* conedensator staat lgu gs-l 0,1Uf 250v~ / 270v~ maar als dit dan geen relai is wat hoor ik dan schakelen *klicken*?

kan het kwaat als ik die ntc kortsluit? dalijk ontplofiet die :D
dat zijn idd geen relais maar condensatoren, en die tik komt waarschijnlijk uit de voedings trafo

Repareren doe je zo.

• PCR
  • Laatst online: 10-11 11:22

PCR

Volgens mij zit er gewoon ergens een keiharde kortsluiting ergens in je voeding of misschien wel in je molexen? Ik heb nl. wel meerdere voedingen onder handen gehad die die tik van de trafo gaven en dat was meestal kortsluiting, maar het hoeft natuurlijk niet ;)

Codedivision | Freedom Internet

Verwijderd

Topicstarter
nah jammer dan denk dat ik hem morgen dan maar ga begraven... eerst de dingen er afhalen die ik nog gebruiken kan >:) kabels heatsinks fans :D :D
naja volgens mij had hij een donorpapierdingetje dus ... :\

nah fuckit dood is dood tog ty :)

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:23
Misschien kan je ergens een zwarte schroei-/brand-vlek ontdekken op de print of op de onderkant ervan. En een foto zou wel handig zijn.
Er zijn geen weerstanden die 5 of 7 of 2 volt naar +-3 volt kunnen brengen. Dan heb je een spanningsregulator nodig bijv. de LM317

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Verwijderd

Als je niet precies weet wat je doet zou ik hem inderdaad gewoon "begraven".

Ikzelf zou om een voeding van 30 euro niet het risico willen lopen dat m'n PC opfikt, tenzij dat de bedoeling is.
Pagina: 1