Toon posts:

Internet delen met windows 2003 enterprise edition

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had eerst op de server windows xp staan en op de client windows 2003, het internet delen ging eigenlijk toen vanzelf dus het werkte toen gewoon, maar nu heb ik op de server ook windows 2003 enterprise edition erop staan en als ik dat vakje met ''Andere netwerkgebruikers mogen via de internet-verbinding van deze computer verbinding maken'' aanvink, dan komt er een foutmelding tevoorschijn
Ook met bijvoorbeeld sygate home networkm wil het niet lukken.
ik heb wat screenshots gemaakt.
Wie kan me helpen zodat ik weer op de client kan internetten via de server? dus internet connection sharing?
ik heb ook al geprobeerd de search te gebuiken maar ik kon helaas niets vinden, in de faq staat het volgens mij ook niet in.

Groetjes,

Masterck

http://members.lycos.nl/cktjuh16/naamloos.JPG

http://members.lycos.nl/cktjuh16/naamloos2.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 21:42 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Heb je gedaan wat er in de foutmelding staat?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
jah maar het wilde nog steeds niet, of ik doe het fout wie kan me uitleggen hoe dat moet en wat ik allemaal moet invullen met windows 2003? ook met dns server welke ip etc. etc. voor zowel server als client

Verwijderd

Zodra je ics inschakeld, zet hij je ip adres op 192.168.0.1 maar dit IP heeft al iemand in je netwerk. dus daar moet je het ip veranderen en dan moet het lukken.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Misschien 'Remote Routing and Access' installeren, en vervolgens NAT implementeren.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Kies je wel de juiste netwerkkaart?
En heb je eerst die andere een vast ip-adres gegeven?

En je hebt toch hoop ik ook wel dit gelezen hè:
** Policy m.b.t. topics over Windows 2003 server **

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 19 July 2003 @ 21:58:
Kies je wel de juiste netwerkkaart?
En heb je eerst die andere een vast ip-adres gegeven?

En je hebt toch hoop ik ook wel dit gelezen hè:
** Policy m.b.t. topics over Windows 2003 server **
jah ik kies de juiste netwerkkaart en die andere is de netwerkkaart die veberbinding maakt met de provider en ik heb dat wel gelezen jah:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
als ik voor de client 192.168.0.2 heb ingesteld en voor de server 192.168.0.1 en dezelfde subnetmasker en bij standaardgateway van client heb ik 192.168.0.1
dan krijg ik http://members.lycos.nl/cktjuh16/naamloos3.JPG

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Dan zit er waarschijnlijk nog een pc in je netwerk met datzelfde IP. Maak er bijv. es 192.168.0.4 van of dergelijke

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 01:34:
als ik voor de client 192.168.0.2 heb ingesteld en voor de server 192.168.0.1 en dezelfde subnetmasker en bij standaardgateway van client heb ik 192.168.0.1
dan krijg ik http://members.lycos.nl/cktjuh16/naamloos3.JPG
Je pakt gewoon de verkeerde netwerk kaart hoor denk ik.
Je moet op de aansluiting die aan internet hangt aangeven dat je die wil delen.
Niet degene die in je lokale netwerk zit.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

hier in mijn netwerk heeft de ICS-pc 192.168.0.200 :)

enneuh, dat werkt allemaal perfect :)

ow ja, idd, je moet dus je internetverbinding delen, en niet je netwerkverbinding.

tevens, voordat je nog eens probeeer...

geef je netwerkkaart eventjes vast ip 192.168.0.100

zodat die 0.1 vrijkomt!, anders blijf je rare foutmeldingen krijgen.

Normaal hoeft xp/2k3 niet eens opnieuw op te starten als je die sharing af of aan zet :)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
ok dan heb ik dus de verkeerde netwerkkaart gepakt, ik heb nu de internetverbinding gedeeld en mijn netwerkkaart staat nu op 192.168.0.1 , dat deed hij automatisch toen ik de internet verbinding ging delen en mijn client staat op 192.168.0.2, en als standaard gateway heb ik bij mijn client 192.168.0.1 ingesteld, maar nu doet internet het op de client het nog steeds niet, moet ik nog meer gegevens invullen ofzo? en ik hoef toch niets bij standaard gateway bij de server in te vullen?
zowel de server en client is bij subnetmasker : 255.255.255.0 ingesteld, dat deed hij ook automatisch

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 11:55 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 11:55:
ok dan heb ik dus de verkeerde netwerkkaart gepakt, ik heb nu de internetverbinding gedeeld en mijn netwerkkaart staat nu op 192.168.0.1 , dat deed hij automatisch toen ik de internet verbinding ging delen en mijn client staat op 192.168.0.2, en als standaard gateway heb ik bij mijn client 192.168.0.1 ingesteld, maar nu doet internet het op de client het nog steeds niet, moet ik nog meer gegevens invullen ofzo? en ik hoef toch niets bij standaard gateway bij de server in te vullen?
zowel de server en client is bij subnetmasker : 255.255.255.0 ingesteld, dat deed hij ook automatisch
client is dhcp enabled nu :?

als je het handmatig hebt ingesteld moet je ook je DNS server even aangeven..

kan je wel pingen naar 194.109.6.66 (bijvoorbeeld) :?

A wise man's life is based around fuck you

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Voordat je uberhaupt ICS aanzet op een Windows Server 2003 moet je eerst maar eens gaan nadenken of jij je doel niet voorbijschiet. Veel eenvoudiger is het om DNS te implementeren en dan router/modem opgeven als default gateway. Met ICS zet je een heleboel open en de firewall ingebouwd is ook niet echt alles. Lees in WOS FAQ de documenten maar eens door die ik geschreven heb over DNS en ga dan de voor / na delen van ICS tegen over deze methode maar eens bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
dit heb ik zelfs aangezet maar ik denk niet dat het nut heeft:P

http://members.lycos.nl/cktjuh16/naamloos4.JPG

hoe enable ik dhcp bij de client dan?
en bij dns server, wat moet ik daar invullen bij de client? en bij de server?
jah ik kan vanaf de client 192.168.0.2 wel naar de server 192.168.0.1 pingen

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 20 July 2003 @ 12:21:
Voordat je uberhaupt ICS aanzet op een Windows Server 2003 moet je eerst maar eens gaan nadenken of jij je doel niet voorbijschiet. Veel eenvoudiger is het om DNS te implementeren en dan router/modem opgeven als default gateway. Met ICS zet je een heleboel open en de firewall ingebouwd is ook niet echt alles. Lees in WOS FAQ de documenten maar eens door die ik geschreven heb over DNS en ga dan de voor / na delen van ICS tegen over deze methode maar eens bekijken.
een router ga ik nog wel aanschaffen denk ik maar heb nu nog maar 2 computers en binnenkort 3 in huis, maar voor die tijd zou ik toch nog willen weten hoe ik zo kan internetten met ics

Verwijderd

Topicstarter
yes! nadat ik dns servers bij de client heb ingevoerd, werkt internet!
Hierbij iedereen harterlijk bedankt voor jullie hulp!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 15:01

Ace

Happy Happy Joy Joy

Windows 2003 Enterprise Edition en dan ICS gebruiken om internet te delen....

Mis ik hier nu iets :?

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Ja, dat het probleem al opgelost was en jouw reply niets toevoegd aan het topic :P

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.