Toon posts:

hoe internet op laptop via 7650 (gprs & bluetooth)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de search kon ik geen goed antwoord hiervoor vinden, en ik hoop dat iemand kan bevestigen of de stappen die ik neem wel kloppen _/-\o_

Wat wil ik:
Met mijn laptop via bluetooth verbinding maken met nokia 7650 en dan over gprs internetten.

gegevens:
Provider: t-mobile
gprs abbo: actief
widcomm bleutooth dongle
windows xp pro

Wat heb ik tot nu toe:
-een seriele verbinding via bleutooth met mijn 7650
-modem van 7650 op desbetreffende seriele com poort geinstalleerd
-modem('s) ingesteld met gegevens van t-mobile (advanced connection settings / dns, e.d.)
-extra toegangspunt gemaakt in 7650 voor gprs verbinding
-gprs in 7650 ingesteld tot: wap-act.

Zodra ik een inbelverding maak in xp via die modem van de mobiel dan maakt bleutooth verbinding, maar er komt uiteindelijk een (seriele) verbindings fout te staan.

Uiteindelijke vraag:
Wie weet of ik het zo wel goed aanpak (is de structuur goed),
en/of wie weet hoe het wel moet of dat het zo dus niet moet??
_/-\o_

Verwijderd

Bel je wel in op het nummer *99#?

Verwijderd

Topicstarter
yeps

Verwijderd

Wat als je inbelt op een normaal telefoonnummer als test? Krijg je dan wel verbinding?

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ligt eraan hoe je dit bedoelt?!?! de compu is nou ingesteld op de modem in de mobiel via een com poort die nog eerst verdinging moet maken. Als hij een maal verbinding heeft moet hij dus dat nummer gaan bellen, echter die eerste verbinding is er maar vrij kort en gebruikt hij niet., maar ik wil het wel ff snel proberen (een momentje)

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat werkt ook niet, echter nou heb ik wel in de gaten wat er zo'n beetje nou verkeerd gaat.

Nadat hij net verdinging heeft gemaakt via bluetooth, wordt de verbinding 1 sec. later ook weer verbroken (om onbekende reden). De inbelverbinding blijft het proberen, en opent opnieuw een poort. (dit herhaalt zich continue) op een gegeven moment zegt de verbinding: "poort geopent", echter tegen die tijd is de verbinding ook al weer verbroken dus heb ik nog niks.

Verwijderd

Topicstarter
Stomme Stomme Stomme ik! 8)7 |:( 8)7 |:( 8)7 |:( 8)7 |:(

Wat deed ik nou... ik maakte een inbelverbinding binnen windows en niet in de bluetooth software!!!! dus dat werkte niet!!

Nu ik dus een juiste inbelverbinding heb, kan ik nu al wel een alternatief telefoon nummer bellen. Inloggen op gprs is me nog niet gelukt maar daar kom ik nog wel uit!!
Pagina: 1