Compleet geblokkeerde simkaart... adressen eraf halen,hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.409 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 21:25
Mijn slimme broertje heeft 3x een verkeerde pincode ingevuld en toen ook zo vaak de pukcode verkeerd ingetikt dat de complete simkaart geblokkeerd is (wist niet eens dat het kon). Hij heeft nu een nieuwe simkaart aangevraagd, maar al zijn telefoonnummers staan nog op zijn oude telefoon.

Weet iemand hoe ik die eraf kan krijgen om ze bijvoorbeeld op een andere telefoon te krijgen? Ik heb een siemens en een nokia telefoon met datakabels, misschien dat je daar wat aan hebt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beter ga je er gewoon even mee naar de winkel van je provider (orange, KPN, Vodafone, etc) daar kunnen ze hem dnek ik zo voor je unlocken

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33167

Ik had ooit gelezen dat je simkaart zichzelf helemaal wist als je 10x een foutieve PUK code invoert. Misschien heb je nu een groot probleem :?

Maar anders denk ik dat je met een simkaartlezer de nummers nog kunt oproepen. Via het toestel zal het iig niet meer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hij zal niet wissen, maar blokkeren :)

Ga gewoon naar de winkel of bel naar je provider..

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 14:18

Brothar

meester

heb je die datakabel niet al 's gebruikt voor een back_up ?
Dan kun je datbestand nog inlezen.

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nee, als je 10 keer de verkeerde puk-code hebt geprobeerd, is je kaart definitief nooit meer te gebruiken. Dat is de ingebouwde beveiliging. Geen enkele provider kan er dan nog iets mee. Je broertje had gewoon de puk-code bij zijn provider moeten opvragen.
Die beveiliging is er niet voor niets, namelijk dat je gegevens beschermd zijn als je simkaart in verkeerde handen terecht komt.
Als je dan nog met een datakabel de telefoonnummers zou kunnen aflezen, is de beveiliging niet goed.
Er is geen code meer na de puk-code. Helaas voor je broertje.

[ Voor 50% gewijzigd door Canaria op 19-07-2003 21:47 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je zou toch ook gewoon een of andere hack-utility kunnen gebruiken? Aangezien het zijn telefoon is, is het dus niet illegaal is om je eigen telefoon weer bruikbaar te maken denk ik zo. Er zijn genoeg utils te verkrijgen als je de goede connecties hebt (lees: bookmarks in IE). :P
Ik zou dan proberen iets te vinden voor een Nokia, die zijn "veel" gebruikt, en daar zullen wel veel proggies voor te vinden zijn.
Links zal ik niet geven, want ik denk dat deze post toch al op het randje zit (of niet ;-) )
Veel succes.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36

Pogostokje

* twiet *

Niks geen hack utils ... na 10x de PUK code fout ingetikt te hebben pleegt de SIM zelfmoord. Er is geen verbinding meer mogelijk met de data. Jammer, niks meer aan te doen. Dit is gewoon de beveiliging en dat staat ook in de boekjes hoor, dus broertje is gewoon dom bezig geweest. Wel vervelend... maar niks meer aan te doen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Is zo'n sim dan echt helemaal kaputski? Dat wist ik niet. Dan is er iid niks meer aan te doen, (al zou de TS zijn broertje wat meer kunnen leren over wat ie niet meer met z'n GSM moet doen). Ik bedoel, na 3x een foute PUK ga je toch ook wel even nadenken: "zou de PUk op mijn briefje zoms verkeerd zijn?"
Maar Pogo, weet jij dat heel zeker van die SIM, want sommige reacties hierboven wekken een andere indruk?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 16:29
Hack Utilities voor de telefoon hebben absoluut 100% geen zin. Die kunnen de adressen in de telefoon mogelijk uitlezen. een SIM-kaart "hacken" is zo goed als onmogelijk ( en dat mag ook wel gezien de schade die er geleden kan worden met een SIM-hack ).

Alles op de SIM-kaart kun je nu als verloren beschouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Bart B schreef op 19 juli 2003 @ 22:41:
Die kunnen de adressen in de telefoon mogelijk uitlezen.
Daar zeg je wat. @TopicStarter: weet je zeker dat de nummers op de SIM stonden, in niet in het geheugen van de telefoon? De meeste nieuwe GSM's hebben dat toch? Dan is je probleem ook opgelost (een beetje dan). Het zal echter wel niet zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

MaximusTG schreef op 19 July 2003 @ 22:32:
Maar Pogo, weet jij dat heel zeker van die SIM, want sommige reacties hierboven wekken een andere indruk?
Ik weet het zeker. :)

Er zijn altijd mensen die direkt beweren dat ze iets kunnen 'hacken' maar in de praktijk valt dat altijd tegen. In dit geval is het zo dat de SIM zichzelf eerst softwarematig uitschakelt en dan hardwarematig laat doorbranden. Die SIM is dood en niet meer bruikbaar...

Een SIM kaart is in tegenstelling tot simpele chipkaartjes een klein apparaatje met software er op. De telefoon 'praat' met de SIM kaart, het is niet zo dat de telefoon de SIM kaart simpelweg uitleest als een normale geheugenmodule. Wat de SIM niet wil, gebeurt niet. Natuurlijk kan je als je wilt met de computer bepaalde(!) delen van de kaart uitlezen maar dat is niet meer dan wat een GSM ook zou doen omdat hij die informatie nodig heeft om contact te krijgen met het netwerk en het adresboek. Dat valt dus niet onder de categorie 'hacken' omdat die specs gewoon te vinden zijn en je in feite niks doet wat de ontwerpers niet willen. Overeenkomstig, als de SIM eenmaal blocked is, kom je er niet meer in. Zeker niet omdat er in dit geval ook nog een stukje hardware stuk is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76473

Telefoonboek wordt niet direct geladen, die wordt pas geladen nadat je je pin ingevoerd hebt.. dus dat gaat afaik niet lukken met datakabel in dit geval.
En ze staan zeker op de sim niet in het telefoongeheugen? (als die phone dat heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 09:48
Anoniem: 76473 schreef op 19 juli 2003 @ 23:47:
En ze staan zeker op de sim niet in het telefoongeheugen? (als die phone dat heeft..
dan kan hij dat toch zeker gewoon weer op zijn nieuwe sim zetten als hij die heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IKKE86 schreef op 19 juli 2003 @ 23:54:
[...]

dan kan hij dat toch zeker gewoon weer op zijn nieuwe sim zetten als hij die heeft?
Ik weet dat nokia's, iig ik had een 6150 drie jaar terug, daarmee kon je je telefoonboek kopieeren van je sim naar je tel geheugen, en andersom ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 08:05

zipper646

...shit happens

Anoniem: 76473 schreef op 20 July 2003 @ 00:38:
[...]

Ik weet dat nokia's, iig ik had een 6150 drie jaar terug, daarmee kon je je telefoonboek kopieeren van je sim naar je tel geheugen, en andersom ook.
Dat werkt dus niet als de sim kaart geblokkeerd is.

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zipper schreef op 20 July 2003 @ 11:49:
[...]

Dat werkt dus niet als de sim kaart geblokkeerd is.
dat werkt dus wel als het toestel een telefoongeheugen heeft.. en die nummers staan daarin, dan stopt ie er die nieuwe sim in en kopieert.. daarheen, daarom vroeg ik aan de TS of ie zeker wist of de nummers niet toevallig in het tel geheugen stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje

Pogostokje

* twiet *

Anoniem: 76473 schreef op 20 July 2003 @ 11:55:
vroeg ik aan de TS of ie zeker wist of de nummers niet toevallig in het tel geheugen stonden.
Sowieso is het een goed idee om alles in het telefoongeheugen te hebben. De telefoons van tegenwoordig kunnen veel informatie opslaan (meer telefoonnummers per naam, plaatjes, adres, e-mail, enz...) en dat gaat allemaal niet op de SIM-kaart. Daar heb je vaak zelfs nog een limiet van maar 12 tekens voor een naam ofzo en maximaal 100 nummers, en verder geen enkele extra functionaliteit. Volslagen achterhaald. Zeker nu je het geheugen van zo ongeveer elke telefoon wel kan synchroniseren met je PC en dus bij aanschaf van een nieuwe telefoon je toch niet alles hoeft over te typen.

Pagina: 1