Toon posts:

Win XP (2x) + Win98 + SWEEX = Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sindskort heb ik een Sweex router. Kabelinternet werkt uitstekend, da's geen probleem, maar het interne netwerk opzetten verloopt niet helemaal vlekkeloos. Het is me gelukt de win98 pc de andere computers te laten zien door hem automatisch als guest in te laten loggen en de guest accounts op de XP machines te activeren. Nu zit ik met het probleem dat 1 van mijn XP pc's de andere wel kan zien, maar niet kan openen (is misschien niet de goede term, maar je snapt wat ik bedoel), andersom kan vreemd genoeg wel. Dit is mij echt een raadsel, want beide gebruiken dezelfde inlognaam (Jan) en wachtwoord.

Problemo 2 ontstaat als ik wil gaan Doomen via Doom voor Win95. Tussen de XP machines verloopt dit vlekkeloos ze kunnen beide een game hosten en joinen (ondanks probleem 1). De Win98 pc ziet nieuwe netwerkgames wel maar kan ze niet joinen. De XP machines zien games van de win98 pc wel maar kunnen die niet joinen. Zou het kunnen dat DirectX 8.1 en 9 niet uitwisselbaar zijn ofzo? Enige suggesties?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 21:09:
Problemo 2 ontstaat als ik wil gaan Doomen via Doom voor Win95. Tussen de XP machines verloopt dit vlekkeloos ze kunnen beide een game hosten en joinen (ondanks probleem 1). De Win98 pc ziet nieuwe netwerkgames wel maar kan ze niet joinen. De XP machines zien games van de win98 pc wel maar kunnen die niet joinen. Zou het kunnen dat DirectX 8.1 en 9 niet uitwisselbaar zijn ofzo? Enige suggesties?
Dat kan je makkelijk zelf ff uitzoeken door alle pc's van DX9 te voorzien.

Probleem 1 ligt waarschijnlijk aan de security policies.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost. Ik dacht dat Directx 9 niet voor win98 was, maar is wel. Uiteindelijk lag het aan een verkeerde setting in Doom zelf. 8)7

Probleem 1 is veranderd, nadat ik de router heb geupdate. Win98 en 1 XP machine kunnen moeiteloos bestanden van elkaar inzien en ze zien de andere XP machine maar kunnen hem niet openen. Die XP machine kan niet in de workgroup komen (HOME) enige suggesties? Waar kan ik die security policies voor de hele pc precies vinden?

Jan

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 12:55:
Waar kan ik die security policies voor de hele pc precies vinden?

Jan
start => run => secpol.msc

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het met de firmware update te maken heeft. Ik heb de kabels gewisseld en de computers opnieuw opgestart en toen was het probleem helemaal omgewisseld. De andere 2 computers zagen het netwerk niet meer zitten en de desktop XP kon die andere 2 wel zien! Of moet ik hier iets anders achter zoeken?

Verwijderd

Topicstarter
't is dus niet de firmware en ook niet de security policies. Kon dat kabels omwisselen ook niet reproduceren. Kwam er wel achter dat de XP desktop die problemen geeft niet als DHCP client staat in de log van de router. Wanneer ik een ipconfig /release en een ipconfig /renew geef, staat hij er wel bij maar verdwijnt na verloop van tijd. Ook kan XP desktop wel pingen naar de andere 2 maar andersom niet.

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Machi> Probeer voor de client met problemen eens een ander poortje op je Sweex (je hebt er nog 1 over). En ben je zeker dat je kabels goed zijn? Zelf ben ik geen fan van de in de Sweex ingebouwde DHCP-server en zet hem uit (met vast IP/Gateway/DNS op clients).

PS: Je verhaal over dezelfde inlognaam (Jan) en wachtwoord begrijp ik niet helemaal. Ik zou juist twee verschillende inlognamen nemen om (eventuele) problemen te voorkomen (hoewel ik die hiermee niet verwacht).
Pagina: 1