Backup maken van dirs meer dan 8 levels diep

Pagina: 1
Acties:

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik wil weer eens een uitgebreide backup maken van m'n hdd, de laatste keer is toch alweer een poosje terug O-). Ik ben in bezit van een dvd brander dus ik kan een hoop in één keer kwijt.
Ik loop nu echter tegen het probleem aan dat ik dirs heb waar de subdirs meer dan 8 lagen diep zitten. Ik kan dus niet zomaar een data dvd branden omdat Nero dan begint te sputteren omdat de dvd dan niet meer voldoet aan de standaards. Ik wil ook niet het risco lopen dat ik straks speciale tools nodig heb om die backup nog leesbaar te maken dus zoek eigenlijk een methode om de boel toch netjes op dvd te krijgen.
Een mogelijke oplossing zou zijn om de hele boel te zippen. Ik ben echter bang dat mocht de dvd dan fysiek beschadigen ik de zip niet meer kan lezen en ik dan alles kwijt ben. Heb je losse files dan is er altijd nog iets te recoveren.
Zijn er misschien tools die hier iets aan kunnen doen of zijn er heden ten dage andere mooie technieken om dit soort backups te maken? Want het gaat om een vrij grote hoeveelheid dirs en voel er weinig voor om alles met de hand aan te gaan passen.

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
zippen of rarren in files van 15 mb en dan par files aanmaken met smartpar is een optie
mocht er dan een van de delen corrupt zijn kan je ze rebuilden met behulp van de parity files
is een nieuwsgroepen truukje

http://www.smr-usenet.com/tutor/smartpar.shtml

iets van 20 a 30% dacht ik

[ Voor 18% gewijzigd door stamp op 19-07-2003 20:37 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 16:53

Robtimus

me Robtimus no like you

Zip alleen alles dat 8 of meer dirs diep zit?

* Robtimus denkt weer zo simpel mogelijk

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• buxx
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Dat probleem komt dus bij Nero om de hoek kijken?
Als je nu een speciaal backup programma die DVD ondersteund gebruikt ben je geloof ik van dat probleem af.
Daarbij komt dat een backup programma er speciaal voor is gemaakt, dus daar zal het vast vaker bij voorkomen.

• bogy
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

iceman ... ik denk at als hij overal moet gaan kijken of iets 8 levels diep is (op een hélé HD??!!) dat hij langer gaat bezig zijn, dan rarren hoor

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• froggie
stamp666: weet jij toevallig hoeveel % extra ruimte het ongeveer kost om die par files te gebruiken? En ik kon uit de tutorial zo snel niet opmaken of het ook kon met delen groter dan 15 mb. Of is het voor de 'veiligheid' juist beter om zo klein mogelijke delen te gebruiken?

IceManX: als ik alles handmatig ga zippen kan ik net zo goed handmatig de dir's anders gaan indelen (ok, da's iets meer werk). Ik heb liever een liever-lui-dan-moe oplossing ;) Maar als het niet anders kan...

buxx: heb je voorbeelden van zulke programma's (ik ben niet te beroerd om te zoeken, maar het is makkelijker om een voorzet te krijgen van waaruit je gaat zoeken).

[ Voor 17% gewijzigd door froggie op 19-07-2003 20:30 ]

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
bij Nero kun je bij het branden van cd's de ondersteuning voor diepere levels aan of uit zetten... of dit bij dvd's ook kan en wat de nadelen zijn weet ik niet, maar ik zou zeggen: probeer die switch eens op een RW

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Prassi PrimoDVD gebruik ik zelf voor het branden van langere filenames.

Daarnaast is RAR en PAR2 een ideale combinatie. Maak RAR's (store, dus niet compressen als het niet nodig is, gaat nogal traag :Z), en daarna PAR2 files met QuickPar. Heel handige tool :)

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Zet gewoon die ISO restrictie uit, dat is alleen maar van toepassing als je de bestanden op de CD/DVD ook wilt kunnen uitlezen met een ander OS (staat ook in de help van Nero).

Beter nog is het om Norton Ghost / Drive Image te gebruiken, die zet nl. ook de bootrecord terug...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik gebruik zelf [url=]SecondCopy2000[/url]. Het is gewoon een hanidig backup programma, maar het kan geen CD's (of DVD's) branden. Het werkt erg lekker omdat je gewoon meerdere backup projecten aanmaakt. Per project kan je dan precies opgeven op wat voor manier de files gebackupped moeten worden. Je kan oa de freq instellen (dagelijks, wekelijks, @ logon, @ logoff etc) maar ook precies welke files wel/niet en wat er met de oude (overschreven) files moet gebeuren, zo kan je dus ook van elke nieuwe files een x aantal oude versies bewaren. Verder kan je de data ook direct laten zippen dus je kan makkelijk een wekelijkse schedule maken zodat ie elke week automatisch een dik zip file uitpoept!

Afbeeldingslocatie: http://www.centered.com/img/main2000a.gif

Wees consequent, maar niet altijd

• froggie
Ik heb een iso zonder restricties gebakken en die lijkt ook op oa Linux te werken, voorlopig hoef ik dus geen 'moeilijke' dingen te doen.
Maar ik zal zeker eens naar dat Par gebeuren kijken en ik vond dat SecondCopy2000 ook wel een leuke tool, dus zal daar ook eens goed naar kijken.
Bedankt voor zover iig.
Pagina: 1