Toon posts:

Dual Monitor Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje 2 monitoren aan mijn pc's.... Had nooit een probleem werkte prima....

Totdat ik nieuwe Nvidia Drivers geinstalleerd had.

Ik heb 2 monitoren:

Hitachi CML174SXW (DVI) (Primaire monitor)
IIYama S900MT1 (Normale VGA aansluiting) (Secondaire monitor)

Deze zijn beide verbonden met mijn Geforce 4 Ti4600.

Het probleem is dat na de update de primaire monitor volgens het display programma van XP het nummer 2 heeft gekregen en de secudaire monitor nummer 1.

Sommige spelletjes pakken de primaire monitor.... Werkt prima.... Andere spellen nemen het eerste scherm. Wat dus problemen geeft. Ik wil namelijk GEEN spellen op mijn 2de monitor spelen.

Spellen zoals Medal of Honor blijven grijs. Tijdelijk uitzetten van de secondaire monitor helpt maar enkele spellen blijven problemen geven.

Ik heb het register afgezocht naar een key die het mogelijk maakt om simpel de
schermen om te wisselen. Geen succes.... Ik heb ook al geprobeerd om de 2de monitor er af te halen en Nvidia drivers op nieuw te installeren..... Maar ondanks dat ik alles verwijder blijft Windows XP mijn Hitachi scherm op 2 zetten.

Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen ?

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 22:37
Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 20:03:

Ik heb het register afgezocht naar een key die het mogelijk maakt om simpel de
schermen om te wisselen. Geen succes.... Ik heb ook al geprobeerd om de 2de monitor er af te halen en Nvidia drivers op nieuw te installeren..... Maar ondanks dat ik alles verwijder blijft Windows XP mijn Hitachi scherm op 2 zetten.

Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen ?
DOH! |:( (homer style)
* Mr.B moet serieus een bril kopen. B)

Probeer bij Windows XP in systeembeheer:
Staat er bovenaan 'Computer' en als je op het plusje klikt zie je of AP... Computer of Standard PC. Als je deze verwijderd uit je hardware tabel, herinstalleerd XP na de reboot alles weer opnieuw. Misschien helpt dit wel 8).

En heb je geprobeerd je 2e monitor af te koppelen bij het herinstalleren van de drivers?

[ Voor 85% gewijzigd door Mr.B op 19-07-2003 20:33 ]

Maakt soms wel eens een foto ...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:05
Staat onder Eigenschappen voor Beeldscherm wel de juiste monitor als hoofdmonitor geselecteerd?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-07 12:47
Gewoon je monitoren en je videokaart verwijderen uit je apparaatbeheer. Dan je pc uitzettten en je tweede monitor er af halen. Dan opstarten en dan weet ik zeker dat je grote monitor weer primairy (eerste) is...

Verwijderd

Zit er geen optie in je display properties "use this device as the primary monitor" ?

Ik kon niet opmaken dat je ultramon gebruikt, zou je ook eens moeten proberen, programma vol met handige optie voor dual-monitor.

Verwijderd

Topicstarter
"use this device as the primary monitor"

Klopt.... Maar dat staat het ook... Ik heb het nu dus het probleem dat mijn primary monitor als nummer 2 word gezien.

Dit zou goed moeten gaan en het werkt meestal ook wel.. Maar enkele spellen zoals Medal of honor spelen op monitor nummer 1 en NIET de primary monitor ONDANKS dit in Display Properties is aangegeven...

Ik heb ook al geprobeerd om de 2de monitor er af te halen en Nvidia drivers op nieuw te installeren.

Maar dit moet toch ergens in het register staan ?

Verwijderd

Topicstarter
Hij vind trouwens bij mij 4 monitoren.... Telkens opnieuw... Verwijderen helpt niet...

Monitor 1 -> IIyama s900MT1
Monitor 2 -> Hitachi CML174SXW
Monitor 3 -> Standaard Monitor
Monitor 4 -> Standaard Monitor

Wanneer ik de drivers verwijder en de IIyama los koppel dan vind hij nog steeds 4 monitoren alleen heten ze dan:

Monitor 1 -> Plug en Play Monitor
Monitor 2 -> Standaard Monitor
Monitor 3 -> Standaard Monitor
Monitor 4 -> Standaard Monitor

en het is display zie je nog steeds 2 monitoren staan....

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:16
Ik heb ook een Ti en 2 monitoren, en ik moet zeggen dat het een wankel evenwicht is om het goed te krijgen met games. Welke resoluties draai je? Die 4 monitoren klopt, hebbik ook, zou ik niet mee zitten. Bij mij doen alle games het gewoon op monitor 2 (primair) alleen moh hebbik nooit geprobeerd. Welke spellen hebjij het verder mee?

[ Voor 25% gewijzigd door Sjah op 20-07-2003 17:56 ]

• PMD
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

PMD

Beter laat dan dood

Ik ben het zojuist ook nog tegengekomen. Met stekkers spelen en herstarten werkte helaas niet.
Het bleek dat het wel werkte om de Display Wizard te doorlopen van Nvidia zelf (onder desktop management).

Nu staat het weer in de juiste volgorde. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen!
Pagina: 1