Server voor IRC bots

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Hallo

Voor mijn IRC channel wil ik graag een server op gaan zetten voor irc botjes en zelf heb ik echt helemaal geen verstand van servers.
Ik heb een Pentium I 166Mhz waar ik het mee wil gaan proberen.
Zouw iemand mij kunnen vertellen wat ik hier het beste voor kan gaan draaien, w98, wME, w2k, NT? En Linux kan ik denk echt niet mee overweg.
Ik wil een botje gaan installeren die elk half uur een site update vanuit de log files van irc. Ik heb al ergens uit begrepen dat je alleen een of andere timer software hier voor nodig hebt.
Zouw graag een zo simpel mogelijke manier willen weten waar ik die botjes beste op kan gaan laten draaien.
De computer gaat aangesloten worden op een thuis netwerkje van 3 computers met ADSL van planet.

Alvast bedankt

- Mijn PC -

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:42

jep

Je komt toch al snel bij Linux terecht, daar is verreweg het meeste voor te krijgen. Je kunt ze ook op een shell draaien, maar daar kan ik je niet teveel over kwijt. (:P)

Trouwens, waarom staat dit in Professional Networking & Servers? Heeft er *niets* mee te maken. Kijk voor eggdrops maar 's op www.eggheads.org, daar staat alles wat je moet weten.

[ Voor 35% gewijzigd door jep op 19-07-2003 20:03 ]

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Ik kijk net even bij Tucows alleen daar staan 2 pakketten één is shareware en de andere is een Commercial product. Je kan ze hier bekijken.
Ik denks idd dat je beter linux kunt nemen voor IRC is veel meer voor te krijgen (lees gratis). Anders wordt het diep in je buidel tasten.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:07

DinX

Motormuis

[google=windrop]

+

www.egghelp.org

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 11:34
Dit is niet het juiste forum voor dit forum, lees vooral eens jep z'n reply en doe er wat mee. Succes!

Dit topic is gesloten.