Toon posts:

[Redhat] login Authentication Failed!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Redhat 9.0

Gisteravond wou ik de java PATH setten om LineWare te installeren maar om de file te kunnen aanpassen had ik root nodig, dus ik uitloggen. root >> dan password
En kreeg de melding "Authentication failed" :? ikke nog een keer, een weer die melding. Ik probeer mijn andere account en weer "Authentication failed"

Ik krijg deze melding als de ingevoerde gegevens juist zijn, als ik dus een foute user en/of passwd invoer dan zie ik iets van : invalid username or password. Die "Authentication failed" zie ik trouwens in een pop-up window. En de " invalid username or password" komt in het wit onder de login scherm.

ik kan wel in singele user mode komen

Heb de volgende stappen geprobeerd / gechked :

* CAPS lock staat uit :9
* in singel user mode de /etc/passwd file de root regel aangepast in :
root::0:0:root:/:/bin/sh
source : http://cities.lk.net/lost_password.htm
* in single user mode de root password veranderd met de commando "passwd" is
gelukt maar nog steeds "Authentication failed"

Ik ben teneinde raad, heb vele topics gelezen op intyernet en hier op GoT maar ik kom er niet, ben ook non vrij nieuw in Linux

Sommige topics vermelden iets over "gehacked" maar ik zit achter een router met een firewall die op sijn strengst staat. In linux had ik de firewall ook op zijn strengst gezet. Is dan de hack-factor niet "onmogelijk" of zo. Voor de rest heb ik geen 3rd partty software eropzitten waar een trojan ik zat of zo.

ik heb in maanden geen back-up gemaakt dus kwil graag mijn bestanden heel houden.

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 16:08

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Kwil niet lullig overkomen, maar heb je misschien de fout gemaakt om het w8woord in te typen toen capslock wel aanstond? m.a.w het w8woord veranderd terwijl capslock aanstond?

verder zijn er manieren om je eigen linux te hacken, m.a.w je boot van een diskette en je "hacked" je root passwd.

Heb je niet toevallig nog een oude ghostimage liggen? zo ja extract dan ff je passwd file met ghostexplorer en vervang die met die op je bak nu staat, heb je grote kans dat je je oude w8woord weer terug hebt, anders weet ik het zo 123 ook niet.

iig GL

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

Topicstarter
nee het licht niet aan caps, want ik heb eem nooit gewijzigt. Als ik de juiste wacht woordtyp dan krijg ik "Authentication failed" en als ik een fout intyp dan zie ik "incorrect passwd or login"

Hoe kan im zien welke account er zijn??

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Single user mode booten, en dan gewoon met 'passwd' je wachtwoord veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
igmar schreef op 20 July 2003 @ 00:11:
Single user mode booten, en dan gewoon met 'passwd' je wachtwoord veranderen.
Heb ik gedaan, zie 1e post.

als ik on console mode een aantal keer de passwd intyp dan zie ik : "Autentication service cannot retrieve info"

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb het gefixed ik zit er weer in.

* Start in single user mode
* command "authconfig"

1 vinkje weggehaald en voiala :D

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:38

Robtimus

me Robtimus no like you

En welk vinkje was dat? (voor als iemand anders het probleem ook krijgt)

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
LDAP support

die "authconfig" start een console versie van de "Autentication Configuration" daaar staat bij mij alles uitgevinkt behalve "Shadow Passwords"
Pagina: 1