Toon posts:

IBM HD + cooler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een IBM Deskstar 75GXP, 30Gb, IDE, 8.5ms, 7200rpm besteld. Mijn vraag is heeft die HD een HD cooler nodig of niet?

• Bpje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 09:17
Lijkt mij wel 7200 rpm wordt warm!!!

Verwijderd

Erm niks moet. OK een hd word warm maar om daar speciale cooler voor te kopen?

Volgens mij iedereen die ik ken heeft er geen cooler op staan blazen.

Tjah als je geld hebt HF

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

Ik heb er 2 boven elkaar hangen. Ze worden warm , maar geven geen problemen.
Ik heb voor de IBM gekozen juist omdat ze in een test snel, koel en stil waren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden.

Verwijderd

Ik heb ook de 30GB versie van de 75GXP. In mijn Aopen HQ08 zit bij de HD bovenin een 80mm fan, ook om gewoon de opsteigende warme lucht af te voeren. Naar mijn idee is het echt totaal niet nodig als je het alleen doet om de HD te koelen, tenzij er in je kast een hoge hoog overclock gehalte heerst >:)

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 12:14
Ik heb dezelfde disks. Ik heb er 2 in een server hangen (vlak onder elkaar) Ze worden inderdaad vrij warm, maar niet abnormaal warm. Omdat het een belangerijke server is wil ik er toch een drive cooler op zetten. Maar voor een systeem thuis lijkt mij dat wat overkill. (tenzij je je systeem 1 terrahertz overklokt hebt.)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 20:40
Heb hier een 7200rpm IBM DJNA, wordt wel wat warm, maar ach, niet zorgwekkend ofzo. Hang er van het weekend wel 2 80mm fans achter ( A-Open kast), maar meer voor de fun :)

Flickr | Lego collectie

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 13:42
Toen ik 1/2 jaar geleden mijn djna 7200 IBM kocht zei de verkoper of ik een cooler wilde hebben?

Ik zeg: is dat nodig?(had niet veel verstand van 7200)
hij: jazeker, dat ding wordt erg warm
ik: doe maar(65 gulden!!!!!!!)

Ik heb getest en getest en dat ding gaf absoluut geen problemen met of zonder cooler. Het maakte dus geen bal uit of er een cooler op zit(kwa werking). Laatst is die schijf doodgegaan(MET cooler) en heb ik een seagate barracuda gekregen. Veel sneller, stiller en gelijk zonder cooler eropgezet. Hij staat al een maand constant te draaien en nog steeds geen enkel probleem(wordt nauwelijks warm). Die cooler is bullshit(of gemaakt voor hele slechte schijven die veel warmte(=wrijving, dus slijtage) afgeven).

• Speedy
nog stiller als de DJNA? Sjee...hoor em al nooit (kast los), op wat gezoem af en toe is na. Mijn Maxtor en Seagate komen "veel" meer naar de voorgrond kwa geluid (5400, die Seagate met silentdrive shit).

Flickr | Lego collectie

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 21:00

4POX

Everybody is wired

Ik heb 2 IBM's. Die worden warm.. En ik had een WD caviar 8,4 op 5400 toeren.. Maar die kon echt goeiend heet worden...

IBM heeft gewoon een hele goeie harddisk op de markt gebracht

AKA Rinkel weblog

• Speedy
Mijn IBM (ja zelfde als die 2 postings hierboven) werd warm .... heb mijn 2 Delta's erachter aangesloten, zuigen krengen!!! >:) en ding blijft echt koel! MOET ALLEEN WAT HARDER PRATEN ;)

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1