• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-02 14:14

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik heb een Minolta Dimage X en wil binnenkort eens even foto's laten afdrukken (normaal formaat 13x10). Kijken hoe deze zijn.

Nu moet ik dus foto's van 1600x1200 naar een fotoshop uploaden (ten eerste zal dat erg lang duren met foto's van 1 MB per stuk). Ik kan in mijn toestel kiezen tussen verschillende kwaliteiten: Economy (jpg), Standard (jpg), Fine (jpg) en Super fine (tiff). Heeft iemand hier ervaring mee? Welke kwaliteit kan ik als beste nemen? In Super fine modus zijn de foto's al gauw 5 MB...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kun je niet een CD inleveren? CDRW desnoods? Dan heb je dat kwaliteitsprobleem niet. Gewoon lekker de grootste kwaliteit nemen, klaar.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:29
Ik schiet met mijnn Minolta F200 gewoon op Standard, op normaal formaat merk je dat verschil toch niet... Als je wat groter gaat kun je FINE doen, en dan maar eventjes een uurtje oploaden:p

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Grrrrrene
  • Niet online
Zo te zien gebruik je @home, je kunt desnoods 's nachts gaan uploaden als je overdag geen zin/tijd hebt om dat te doen. Met de upload snelheid van @home kun je in 1 nacht een heleboel foto's uploaden hoor :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Super fine foto's worden als TIFF opgeslagen, vrijwel alle afrukcentrale's kunnen alleen JPEG foto's verwerken. Standard is goed genoeg voor gewone afrukken, als je ze eerst nog wilt bewerken kun je beter fine nemen omdat je bij het opslaan dan weer wat kwaliteitsverlies hebt.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Het uploaden is geen probleem. Ik heb idd @home (dus max 16k upload), geen geweldige upload, maar ook al duurt het drie uur... maakt niets uit.
Ja, ik zal gewoon even testen. Even in verschillende kwaliteiten foto's maken (en dan niet vergeten welke welke was :)).
Dit is een 2 MP camera en kan dus foto's maken van 1200x1600. Op de site van verschillende fotoshops staat dat voor foto's van 20 bij 30 cm je minimaal een resolutie van 1200x1600 moet hebben. Heeft iemand ervaring daarmee? Zijn deze foto's goed?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 00:02

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Als je wilt afdrukken op 20x30 formaat is de kwaliteit niet bijzonder goed als je 2mp hebt. Voor het afdrukken van foto's op 20x30 is een 3mp camera eigenlijk wel het minimum.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ja, dat weet ik... Maar aangezien de site van de fotoshops aangeven dan het minimum 1600x1200 is, vroeg ik mij af of iemand ervaring daarmee had en of het mooi is of niet.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11

BaRF

bijna kerst

Galois schreef op 21 juli 2003 @ 23:27:
Ja, dat weet ik... Maar aangezien de site van de fotoshops aangeven dan het minimum 1600x1200 is, vroeg ik mij af of iemand ervaring daarmee had en of het mooi is of niet.
ik heb zelf al heel wat pics in 1600x1200 laten afdrukken op 15x21cm! ziet er crystalclear uit, en er zat zelfs wat zelf-getekende 3d zut bij :)

(kan ook zijn dat wij natuurlijk gewoon super afdrukken maken ;) /spam hehe)

-edit: oh je wilt naar 20x30? tja, da's even proberen he :+

[ Voor 6% gewijzigd door BaRF op 22-07-2003 08:21 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
BaRF schreef op 22 July 2003 @ 08:20:
[...]

ik heb zelf al heel wat pics in 1600x1200 laten afdrukken op 15x21cm! ziet er crystalclear uit, en er zat zelfs wat zelf-getekende 3d zut bij :)

(kan ook zijn dat wij natuurlijk gewoon super afdrukken maken ;) /spam hehe)

-edit: oh je wilt naar 20x30? tja, da's even proberen he :+
Nee, het is niet dat ik het persé wil of zo. Meer uit nieuwsgierigheid. Ik ben nu foto's aan het maken op 1600x1200 in fine modus en daar kies ik er een stuk of 20 uit en die ga ik dan afdrukken. Kijken of ik tevreden ben :) En misschien doe ik er ook een 20x30 bij...

• Grrrrrene
  • Niet online
Och, op Dutch Photozone is er nu een bezig afdrukken van een EOS D30 (3 megapixel) tot posterformaat (A1 geloof ik) uit te vergroten, OK, 't is een heel wat duurdere, professionelere camera dan een dimage X, maar het kan dus wel als je maar slim interpoleert in photoshop ofzo :)

Pagina: 1