[w2k] Printer niet weg te krijgen na crash

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik kan de stekkers eruit trekken, ik kan mijn printer 2 meter verplaatsen, ik kan hem uit het raam gooien; dat is het niet.

Tot voor kort had ik mijn printer, een HP 930C, netjes geinstalleerd staan, en hij printte ook geweldig. Vandaag echter wilde ik voor het eerst een bestand printen vanuit Illustrator 8.
Omdat hij nogal lang daarop stond te kauwen, keek ik eens in de eigenschappen van de printer. Het duurde me te lang, dus ik besloot het bestand naar PDF te exporteren en het dan nog eens te printen. Zo rauw vanuit Illustrator zou toch teveel van het goede zijn? 22,8 mb, moet toch kunnen.

Enfin, ik dus in de printerwachtrij dat ding annuleren... maar hij bleef staan. Status: Bezig met verwijderen...

Ik dacht, mooi, die is in 3 minuten wel verwijderd, dus ik ga wat anders doen, en wil later dus die PDF printen. Staat mijn Illustrator bestandje daar nog vrolijk verwijderd te worden, urenlang al!

Ik wil hem een nekslag geven, door nogmaals te annuleren, maar het ding geeft geen kik. Uit wanhoop probeer ik de complete printer te deinstalleren maar zelfs dit wil niet. Het icoontje blijft vrolijk bij Printers staan, en hij geeft de status (met grote rode letters) Bezig met verwijderen. Ik kan dus nu niks, zelfs met priority van de afdruktaken rommelen helpt niet, want die geannuleerde taak hangt vast en blokkeert alles.

Ik ga nu even rebooten, maar ik ben bang dat dat weinig uithaalt. De Hp930C overnieuw installeren helpt niet, want hij voegt hem wel toe als nieuwe printer, maar hij wordt tegengehouden door de oude... :{

Ik word hier gek van! Windows opnieuw installeren is geen optie :{

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

run cmd > net stop spooler

In C:\WINNT\system32\spool\PRINTERS staat je opdracht.

Verwijder deze, en in je cmd weer net start spooler doen.

Wel als admin doen, gebruik indien nodig runas /user:<jouwbak>\administrator cmd

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 19-07-2003 18:34 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Probleem opgelost.
Oplossing:
Rebooten.

In dit geval heb ik dus gereboot, en mijn vastgelopen printer was met de noorderzon vertrokken. Mijn nieuwe printer stond er nog vrolijk en de wachtrij was leeg. Nu snel die PDF er doorheen gooien! Maar... jouw oplossing hierboven zou netter geweest zijn :) Thnx!

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs