Toon posts:

Hoe kan ik het best mijn diaprojecotr scherm ophangen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beamer en een diaprojector-scherm.

Nu heb ik het volgende probleem....het diaprojector scherm is gemaakt op poten....dus om op de grond te staan en ik wil het ophangen.

Ik sloop daarvoor de poot eraf en wil hem vervolgens aan mijn plafond ophangen. Ik vroeg me af of er misschien kant en klare systemen op de markt zijn waarmee ik zo'n diaprojector-scherm kan ophangen aan het plafond....of misschien heeft iemand het zelf gedaan via een of andere constructie....

Het scherm zit trouwens opgerold in een ronde metalen koker (sommige zitten in een 6 hoekige koker)

Alvorens bedankt voor jullie reacties

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Ik zou eerst testen of dat scherm wel echt goed bruikbaar is. Volgens mij heeft een dia scherm een erg hoge (te hoge?) gain. Daarnaast is zo'n ding geloof ik vierkant, dus geen 4:3, en al helemaal geen breedbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
klopt het beeld is inderdaad vierkant.....maar aangezien de afstand tussen de beamer en het scherm niet zo heel groot is.....valt het beeld binnen de scherm.......

dus dat is niet het probleem. Ik vroeg me alleen af of er beugels of dergelijke te koop zijn om zo'n scherm op te hangen.......

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
de echte tweakerd ken niet zonder de Gamma...

ik zou gaan kijken naar hoekijzers en profielen en dan niet bang zijn om een beetje te experimenteren. Het mooiste is natuurlijk als het oprol-systeem blijft werken, dan kun je je scherm nog eens aan de kant krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
precies....het oprolsysteem moet wel blijven bestaan.....anders had ik hem wel gewoon aan de muur bevestigd.....

maar ik denk dat de gamma misschien wel de beste optie is, maar dacht alleen dat er systemen voor bestonden.

er is wel een ander nadeel aan het scherm en dat is dat het mechanisme dat er voor zorgt dat het scherm zich kan oprollen aan het uiteinde zit, dus kan ik het daar niet aan bevestigen. Vlak daarnaast begint het scherm......en dat maakt het idee van ophangbeugels wat lastig......

maar ik zal zeker moeten gaan experimenteren.....