Toon posts:

[JS] checken of showModelessDialog is geopent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben wat aan het stoeien met de ModelessDialog en heb twee vragen waarop ik geen antwoord heb kunnen vinden.

Vraag1

Hoe kan ik met javascript controleren of een ModelessDialog al geopend is?
Krijg het niet voor elkaar met: if (mijnscherm.open)

Vraag 2

Hoe krijg ik het voor elkaar om vanuit de ModelessDialog een andere pagina te laten openen in de parent (de dialog opener)?

P.S. kunnen jullie voorbeeld scripts laten zien.

_/-\o_ Jullie hulp is heel welkom _/-\o_

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:46
Dit is toch wel min of meer een scriptrequest, en antwoord is waarschijnlijk zelfs met de search te vinden.

Vraag 2:
Antwoord: Open in plaats van direct het document een frameset met daarin de juiste pagina, zo kan je gewoon linkjes en dergelijke in je modaldialog zetten (wel juiste target opgeven).

[ Voor 35% gewijzigd door McVirusS op 19-07-2003 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
McVirusS bedankt.

Heb de oplossing voor vraag 2 echter al gevonden.

De opener heeft de broncode:

<SCRIPT>
showModelessDialog(dialog.html",window,"status:false;dialogWidth:300px;dialogHeight:150px");

function doLogout(){
parent.location.href = "logout.php";
}

function doContinue() {
document.location.href = "caller.html";
}

</SCRIPT>

De dialog heeft o.a. volgende code om weer een pagina te laten openen in de parent:

<SCRIPT>
var callerWindowObj = dialogArguments;
</SCRIPT>

<INPUT VALUE="Logout" TYPE=button onclick="callerWindowObj.doLogout();window.close();">
<INPUT VALUE="Doorgaan" TYPE=button onclick="callerWindowObj.doContinue();window.close();">

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 23:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij nu nog helpen met vraag 1: Hoe kan ik controleren of een bepaalde dialog al geopend is? Ik wil namelijk voorkomen dat dezelfde dialog meerdere keren geopend wordt. Elke keer als de gebruiker de opener refreshed krijgt hij een weer een extra dialog.

Ik heb het al geprobeerd met een onUnload action om de dialog te sluiten bij de refresh maar krijg dan een javacript error op het moment dat de dialog niet geopend is. Het object dat je probeert te sluiten bestaat op dat moment namelijk niet.