DVD+R speelt niet af :(

Pagina: 1
Acties:

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 18:13
Kheb al een aantal topic doorgespit en gekeken op mijn DVD speler (denon 900) DVD+R(w) kan afspelen (wat mogelijk is dus) maar ik snap er nix van.

Ik wil een backup maken van The Transporter. Ik heb dus een Philips DVD+R van 4.7Gb gebruikt. Daarop heb ik 2 mappen aangemaakt namelijk VIDEO_TS en AUDIO_TS. De laatste blijft leeg en in VIDEO_TS heb ik alle bestanden gezet die ik met DVD-Shrink van mijn dvd schijfie heb gehaald nl:
VIDEO_TS.BUP
VIDEO_TS.IFO
VIDEO_TS.VOB
VTS_01_0.BUP
VTS_01_0.IFO
VTS_01_0.VOB
VTS_01_1.VOB
VTS_01_2.VOB
VTS_01_3.VOB
VTS_01_4.VOB

Eenmaal klaar met branden (met Easy CD creator 5.3.4 op een NEC DVD-R(W) ND1100-a) stop ik de schijf in mijn Denon 900 DVD Speler.
na enkele seconden krijg ik deze melding:

"Disc Error: Playback feature may not be available on this disc. Please eject the disc"

Ook op mijn Pioneer 434 speelt de DVD niet af. Op mijn computer weer wel.
Kheb ook al een Nashua dvd geprobeert maar het mag niet baten.
Heb ik iets verkeerd gedaan of.....?

alvast bedankt voor reactiez

Steam: CatBearCow

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik kan je CopyToDVD aanraden voor het branden naar dvd. Hiermee heb ik nog nooit problemen gehad. Met dat programma hoef je alleen ff de directory van je video bestanden aan te wijzen en hij maakt zelf de AUDIO_TS/VIDEO_TS folders enzo.

Je met een dvd-video branden als UDF/ISO en Joliet moet uitstaan. Misschien dus iets van de instellingen fout.

Verwijderd

Bij sommige sofware moet je de DVD nog even apart sluiten. Dat heb ik regelmatig meegemaakt. Opvallend is dat dat bij Rewritables niet nodig was en bij Recordables wel. Na sluiten werkte het prima in mijn Sony speler en daarvoor niet.

• Bartjeuhz
ik kan kiezen uit

ISO9660
Joliet
UDF

hij staat op UDF nu. betekend dat dat ie op ISO9660 moet staan?

• Bartjeuhz
Scarp schreef op 19 July 2003 @ 16:02:
Ik kan je CopyToDVD aanraden voor het branden naar dvd. Hiermee heb ik nog nooit problemen gehad. Met dat programma hoef je alleen ff de directory van je video bestanden aan te wijzen en hij maakt zelf de AUDIO_TS/VIDEO_TS folders enzo.

Je met een dvd-video branden als UDF/ISO en Joliet moet uitstaan. Misschien dus iets van de instellingen fout.
yaay met copy DVD doet hij het prima.
Tis wel een DVD5.

hoe werkt dat dan met DVD 9?

• Hobbybob123
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-12-2025
DVD9 kan je met DVD Shrink (de naam zegt het al) "Shrinken" tot 4,37GB (4,7GB)
Je kan ook met DVD Decryptor rippen en dan met DVD2One dit "verkleinen" doen.

Weer andere mensen zweren (om kwaliteitsredenen) bij Instantcopy of andere pakketten.
Grote voordeel van DVDShrink en DVD2One is dat ze snel zijn vergeleken met die andere pakketten. Echter gaat het weer ten koste van je kwaliteit.

Ik gebruik DVD2One en ook al zie je het wel eens als je goed kijkt, ik ben tevreden.
Als jij al weet hoe DVDShrink werkt zou ik dat gewoon gebruiken.
Je kan daarin middels vooringestelde compression levels kiezen welke delen van je disc (films, extra's etc) hoeveel wilt compressen.
Je kan dus de extra's bijv. 50% comprimeren, kwaliteit word dan wel minder, maar dan heb je meer ruimte voor je hoofdfilm...

Succes!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 21:10
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met m'n Denon DVD1600.
Ik brandde een DVD+R met Nero (nadat ik een DVD geript had met DVD Decrypter)
en stopte hem in de speler en gaf de melding: No Disc.
Had dezelfde rip gebrand met Recordnow Max en voila, werkt als een zonnetje.
Recordnow Max gebruiken!

Verwijderd

voor goede guides die je ook betere kwaliteit zullen opleven kijk hier
Pagina: 1