[compaq kaartje]

Pagina: 1
Acties:

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Graag vraag ik aandacht voor het volgende :P

Ik heb op een P166 Windows '98 geinstalleerd (schoon!). Ik heb er een netwerkkaartje van Compaq in zitten. Dat kaartje heeft in een P233 perfect gewerkt. In de P166 werkt het niet.

Na de windows-installatie heb ik als eerste die nw-kaart willen installeren. Dus ik naar apparaatbeheer en daar de kaart aangelklikt, stuurprogramma bijwerken. Schijfje erin gestopt en de driver gekozen (stond bij: win95, win98 zit niet in dat pakketje drivers). Verder gegaan, dat ding kopieren. Alles bijna klaar, dus ik klik op voltooien, loopt msgsrv32.exe vast. PC gereset. In apparaatbeheer geen problemen met de kaart, dus ik verder instellen. IP, subnet, gateway en dns-en ingevuld. Daarna rebooten. Heb ik gedaan, daarna proberen te pingen. Dit gaat alleen naar 127.0.0.1. Naar het eigen IP-adres ging het niet. Dus toen heb ik ipconfig gedraaid. Daar werd NIETS aangegeven. DWZ:
code:
1
2
3
4
0 Ethernet Adapter :
IP-adres:  0.0.0.0
Subnet:  0.0.0.0
Standaard gateway: (niks)

Er gaat dus blijkbaar iets mis, maar WAT??? Het lampje achter op de kaart brandt wel (groen). Iemand ideeën??

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

en wat als je de windows 98 drivers binnenhaalt en installeert.
Het is meestal zo dat 95 drivers niet onder 98 werken.
Post anders het type nummer zodat we de 98 drivers kunnen zoeken.
Maar euh dat mag jij ook doen hoor :X

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• bdgroot
Ik heb natuurlijk zelf ook al gezocht (en niet gevonden). Die '98 drivers lijken bijna niet beschikbaar. Ik zal morgen ofzo ff kijken of ik dat typenummer kan vinden op dat ding. Anders had ik hier echt niet een post neergezet. Maar als je goed gelezen had, had je gezien dat het kaartje in een andere PC met precies dezelfde windows WEL gewerkt heeft! Nu jullie weer.

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

biting off isn't helping your case :X ... als je op got geholpen wilt worden moet je ook volledig zijn, anders kunnen we alleen gissen :7

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• bdgroot
Sorry.. was niet bedoel als "biting off", maar gewoon ff goed lezen is toch op zijn minst het belangrijkste wat je kunt doen als je wilt helpen of niet dan?
Maar hier de nummertjes op de kaart:
Achterkant bij een streepjescode:
SP# 285618-001
AS# 00652-003
DG# 007418-000
p0a200ja4g508r
0008c7042053

Voorkant op grote chip:
AM79C961AKC, PCnet ISA II

Los op voorkant:
10 Mbps ISA Controller

Suc6 zou ik zeggen.. mij is het niet gegund...

Verwijderd

Geeft apparaatbeheer aan dat ie goed geinstalleerd is ? Staat het IP adres nog steeds ingesteld ?
en als het toch een P133 is die het met win 95 drivers wel doet, waarom dan niet gewoon win95 ??? ( alsof 98 zoveel beter is )

Verwijderd

http://www.network-drivers.com/drivers/70/70658.htm

Drivers voor je netwerkkaartje.

google1 eerste link gezien dat het een AMD PCnet ISA II NIC is.

google2 2de link, drivers voor de AM79C961A chipset van AMD.

suc-6

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

waarom word bij google nog steeds gezocht met plusjes ... das niet nodig.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• bdgroot
Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 18:50:
http://www.network-drivers.com/drivers/70/70658.htm

Drivers voor je netwerkkaartje.

google1 eerste link gezien dat het een AMD PCnet ISA II NIC is.

google2 2de link, drivers voor de AM79C961A chipset van AMD.

suc-6
TNX!! Ik ga die drivers snel proberen! Dat dat ding hetzelfde was als die AMD wist ik niet. Had 2 of 3 van die nummers geprobeerd met zoeken, leverde niks op. Die dus niet geprobeerd.. sorry daarvoor. Mocht het echt niet lukken, dan horen jullie het wel!

• bdgroot
Heb de driver geprobeerd, maar hij pakt hem niet! Ik heb de exe uitgepakt, en daarna wil ik de drivers van het kaartje installeren (na schone windows 98 install), maar dan wil hij die .inf niet herkennen of installeren, of wat dan ook. Heb ook het idee dat die niet helemaal compleet is eigenlijk. Er zit namelijk alleen een .dos file bij. Doe ik iets niet goed of moet ik nog andere dingen proberen?

Pagina: 1