[PHP/ALGEMEEN] Javascript-menu bestand; 34 kb

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 'probleem'. Ik heb sinds kort een menu gemaakt via Sothink's DHTML Menu, en met dit programma kun je een mooi, compatible en goed menu maken voor je website. Alleen is het bestand dat er standaard bij hoort om het menu te laten werken, zo'n 34 kb. En dit bestand moet dus per pageview geladen worden, dit zorgt natuurlijk ervoor dat de website wat slomer wordt en ook het dataverkeer gaat zo sneller omhoog.

Is er een mogelijkheid dat ik dit bestand bijvoorbeeld per bezoek maar 1x kan laten 'downloaden', door middel van cache (of iets dergelijks)? Ik weet hoe het gemiddelde cache-systeem in elkaar zit. Maar dan zit je nog altijd met een bestand dat geladen moet worden en in dit geval dus ook het bestand van dit javascript menu...

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 17:06
.js wordt meestal toch gecached lijkt mij, dus eigenlijk is er geen probleem. En wat PHP met dit geheel te maken heeft ontgaat me eigenlijk wel.

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:56
Als je de juiste header meegeeft moet het wel mogelijk zijn om het bestand dan te laten cachen. Dan kun je bijvoorbeeld: <script src="script.php" language="javascript"> doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:13
De truc is inderdaad om de juiste headers in te stellen. Als je de last modified header correct instelt (bijvoorbeeld aan de hand van de file date) en je de cache control header op public zet, dan gaat het waarschijnlijk al goed.

In principe zou je webserver dit al gewoon moeten (kunnen) regelen, zonder PHP of wat dan ook. Dan gaat het dus nu al goed. Als je toch een PHP script gebruikt, denk er dan aan ook je content type goed in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt.

Ik zal daar eens mee gaan stoeien.