Cd brander loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 11:58
Ik heb laatst mn pc upgegrade met nieuwe onderdelen en alles werkt perfect.... behalve mn cd brander. Als ik er een cd erin doe werkt het even. Ik kan bijvoorbeeld de inhoud zien, games gedeeltelijk opstarten, een paar files kopieeren, maar dan na ongeveer 4 seconden loopt het hele systeem vast en begint de cd rom speler luid te zoemen. Doet ie wel eens vaker maar meestal neemt het dan meteen weer af. Zodra ik de cd lade open doe is er niks meer aan de hand en zit het systeem ook niet meer vast.
Ik heb nu
Asus a7n8x mobo
Athlon Xp 2700 +
120 gig HD
1024 mb ram
winXP
benQ 4816P

in mn vorige systeem had ik
Onbekende mobo
p800
256 mb ram
zelfde brander
20 gig HD
WinXP

In mn vorige systeem werkte de brander perfect!
Ik heb niks verandert aan de jumper instellingen en ik heb niks verandert aan de IDe kabel verdeling

IDE1
-cd rom speler 52x: master
-cd brander 48x: slave

IDE2: HD

Als win XP hem probeert te installeren krijg ik een error en zegt hij: this device might not work properly

Ik heb bij die brander een diskette met drivers erbij gekregen die ik op mn vorige systeem van win XP niet eens nodig had. die drivers installeren helpt niet.
Ik heb op benQ.com gekeken maar daar was alleen firmware te vinden om dat ding te flashen ofzo. Dat hielp ook niet.
Ik heb bij device manager alles al op DMA gezet. zonder resultaar :'(

Iemand enig idee??

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:04
Staat het ding ook daadwerkelijk op dma?

tvw

• Aurelium
dat moet toch wel? Hoe kan hij anders in het begin data doorgeven? Ik kan sommige spellen opstarten zonder vast te lopen. maar als ik ze in tijdens windows erin doe en er gaat een autorun enzo aan vooraf dan loopt ie tijdens het opstarten vast. Net max payne tot 21 % geinstalleerd. Toen liep ie weer vast. Het lijkt wel alsof hij gewoon ongecontroleert zichzelf tot het uiterste brengt en dan telkens vastloopt omdat ie gewoon te hard draait ofzo :?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:04
Nee, als het ding nog in pio staat kun je daar vage problemen mee krijgen. Mijn brandertje krijg ik ook niet op dma en daardoor kan ik niet meer normaal CD's branden en gaat het systeem haperen als de cdrom gelezen wordt.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/pio.png

Hier moet bij de overdrachtsmodus dus eigenlijk dma staan en niet pio ;).

tvw

• Aurelium
Ik heb ze allebei bij "DMA if available staan"

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
welke transfer mode staat er bij dan?

Je kan DMA if available wel aanzetten, maar dat betekent niet per defenitie dat windows hem op DMA laat lopen...

• Aurelium
De transfer mode is allebei ultra DMA ofzoiets dus naar ligt het niet aan lijkt me.
Het is raar dat het niet meer werkt want het is zo ongeveer het enige inwendige dat ik niet aan mn systeem heb verandert. Zou het helpen om mn bios te flashen?
Pagina: 1