Toon posts:

@Home port 25 blokkade omzeilen

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het is mij gelukt om op een @home verbinding mail te ontvangen voor mijn domein. Ik weet niet of er al een oplossing bestaat hier op tweakers dus niet gaan zeuren dat er al een is, ik wil gewoon mijn methode bekend maken en let NIET op mijn nederlands, ik heb in het buitenland gewoond en dus is mijn nederlands niet prefect.

Wat heb je nodig?
1 PC op een @home verbinding - PC 1
1 PC op een verbinding waarvan port 25 wel open is - PC 2

Op PC 2 moet minstens postfix draaien want de volgende instructies zijn voor postfix.

----------------------------------------------

PC 1:

Op PC 1 moet postfix draaien of welk andere email server op een andere poort dan 25 natuurlijk omdat die geblokeerd is. Als voorbeeld zeggen we 10030. Ik zeg 10030 en niet 10025 want volgens mij draaien er enkele virusscanners op poort 10025 onder andere amavis maar dat weet ik niet helemaal zeker. Wees gewoon zeker en zeg 10030.

Voor postfix gaat dat zo. Je wijzigt master.cf aan. Dit bestand staat ook in de etc directory van postfix. Je voegt de volgende regel toe:

localhost.{portnr} inet n - n - 10 smtpd

Vervang {portnr} door 10030. Dit kan ook een andere poort nr zijn maar voor mijn voorbeeld gebruik ik 10030. Nu luister postfix ook op port 25 :). Voor mij was dit makkelijk dat postfix op poort 25 en 10030 luisterde want ik had ook fetchmail draaien en die stuurde altijd naar poort 25.

Je maakt een user aan. Zeg maar test, maar je mag natuurlijk een wilkeurige naam verzinnen.

Je maakt een bestand /etc/postfix/virtual aan, of maak het bestand virtual aan waar ook al je andere etc files staan als die op een andere locatie staan.

In die virtual file zet je het volgende neer

domain.naam DOMAIN
user@domein.naam {lokale user naam}

Je vervangt {lokale user naam} door de usernaam die je zonet heb aangemaakt. Dus als je domein test.com is en de lokale user test is dan ziet het er zo uit

test.com DOMAIN
test@test.com test

Zodra het bestand klaar is voer je de volgende commando uit:

postmap /etc/postfix/virtual

en je voegt de volgende regel toe in main.cf:
virtual_maps = hash:/etc/postfix/virtual

Hierna doe je postfix stop en dan postfix start, postfix reload werkt niet altijd goed heb ik gehoord.

Hoe je verder postfix instelt op PC 1 laat ik aan jullie zelf over, daar zijn genoeg topics over, zolang je de boven genoemd configuarties toevoegt.

-----------------------------------------------------------------------------------

PC 2:

Je stelt je domein in zodat mail aankomt op PC 2. Daar instaleer je postfix. Je maakt een bestand /etc/postfix/transport aan, of maak het bestand transport aan waar ook al je andere etc files staan als die op een andere locatie staan.

In die transport file zet je de volgende regel:
{domain.naam} smtp:[{PC 1 ip nr}]:{poortnr}

Vervang {domain.naam} door jouw domain naam
Vervang {PC 1 ip nr} door het Ip nr van PC 1. In ons voorbeeld 1.2.3.4
Vervang {poortnr} door het poort nr waar postfix op draait op PC 1

Dus in mijn voorbeeld staat er:
test.com smtp:[1.2.3.4]:10030

Voer daarna de volgende commando uit
postmap /etc/postfix/transport

en je voegt de volgende regel toe in main.cf:
transport_maps = hash:/etc/postfix/transport

Hierna doe je postfix stop en dan postfix start, postfix reload werkt niet altijd goed heb ik gehoord.

------------------------------------------

Dat moet het zijn. Wat er in het kort gebeurt is dat PC 2 die vangt het mail, die ziet dat het mail voor die domein is. Hij stuurt dan het mail door naar PC 1 op een andere poort. PC1 stuurt het mail dan naar de lokale gebruiker.

Als iets niet werkt, niet gelijk schreeuwen of janken wat ik weleens mee maak op tweakers. Gewoon replien en zeg wat er fout gaat dan is er altijd iemand die je wilt helpen.

Verwijderd

maarre , @Home laat toch gewoon poort 25 niet naar binnen?
Andere mailservers versturen op poort 25, als die niet binnen komt, kan je wel 4 pc's neerzetten, maakt toch niks uit

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 22:20
Hmm dus als ik het goed begrijp laat je eigenlijk je mailserver gewoon op poort 10030 luisteren? Wat maui71 idd zegt, andere mailservers proberen gewoon op poort 25 te versturen en zullen de mailserver alsnog niet zien?

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Verwijderd

Topicstarter
Nee het zit zo.

Als mail naar jouw domein wordt verstuurt dan komt het mail aan op PC 2 die WEL mail ontvangt op poort 25. Die verstuurt het dan door naar poort 10030 op PC 1.

PC 2 - Ontavngt mail op poort 25
PC 1 - Ontvangt mail op poort 10030

Dus in kort een Mail Port Forward.

ik heb een kennis met ADSL en die ontvangt het mail voor mij en die stuurt het door naar mij thuis op poort 10030. Op deze manier heb je mooi de mail beveiliging omzeilt van @home.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 14:55 ]

Verwijderd

Ja maar hij bedoelt dat je PC 2 niet op een @home aansluiting zet.

Edit: Ik heb deze truc ook gedaan samen met mijn hostingprovider. Die ving de mail voor mij op en werd via een andere poort naar mijn mailserver intern gestuurd.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 14:55 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hm.. ik begrijp dus dat je 2 verbindingen (@home en 1tje die wel 25 accept) moet hebben om dit "trucje" te doen.. waarom dan gewoon geen mailserver op die andere verbinding laten draaien en je @home account opzeggen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan maar zoals ik zei in mijn eerste bericht, dit is 1 van vele manieren om mail toch nog thuis te ontvangen. Natuurlijk kan het anders. Voor mij is het beter want die maat van mij die het ADSL pakket heeft wil geen anti-spam op zijn pc en ik wel thuis dus dan is wel makkelijk.

Verwijderd

Waarom gebruiken jullie MDaemon niet ? Kan je mail laten binnenkomen op bv. poort 26 en laten buitengaan op 25 ...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 15:17:
Waarom gebruiken jullie MDaemon niet ? Kan je mail laten binnenkomen op bv. poort 26 en laten buitengaan op 25 ...
een standaard mail prog connect altijd naar 25.. dus ga je op 26 werken, kan geen enkele mailserver naar je connecten.. (ik gebruik Mdeamon)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Je bent wel erg moeilijk aan het doen, ben je gewoon niet op een moeilijke manier aan het portforwarden??
Dus binnenkomende poort 10030 -> 25 ???

Je blijft met het probleem zitten dat je dan afspraken moet kunnen maken met je andere "provider", zodat die de mail op poort 10030 naar jouw stuurt, betekent dus dat je voor je ontvangende email , net zo goed een pop account kan leegtrekken.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 18:31 ]

Pagina: 1