A7N8X Deluxe Boot probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn A7N8X heeft nogal wat problemen bij het booten, ik heb hier meer topics over gelezen maar hier staat niet echt in wat mijn probleem is

Bij de eerste keer booten kreeg ik al geen signaal van de videokaart (AGP asus gf4), vervolgens heb ik een PCI kaartje erin geprikt en die gaf wel beeld. De Asus kaart is gewoon goed en werkt wel in andere systemen

maargoed, ik kreeg dus beeld, en het bekende plaatje van het moederbord verscheen (wel allemaal zwarte strepen eroverheen)
bij het volgende scherm kreeg ik een error dat de CMOS checksum defaults geladen waren, maar toen ik naar de bios probeerde te gaan kreeg ik alleen maar een knipperende cursor en verder niets :?

na meerdere keren de CMOS jumper op reset te hebben gezet nog steeds geen resultaat ;(

hoe is dit probleem te fixen?

dus ten eerste de AGP kaart die niet wordt herkend, en ten tweede de Bios die niet wil opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

is je bios naar de kloten ofzo? heb ik ook een keer gehad, en toen moest mn chippie helaas opgestuurd worden zodat ze hem opnieuw konden flashen (was mn eigen fout btw, ik wilde een boot-logo er in proppen :X) en ik had niemand in de buurt die een hot-flash wilde uitvoeren :( maar goed, dat was bij mij in elk geval de oplossing. succes!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BaRF schreef op 19 July 2003 @ 14:12:
is je bios naar de kloten ofzo? heb ik ook een keer gehad, en toen moest mn chippie helaas opgestuurd worden zodat ze hem opnieuw konden flashen (was mn eigen fout btw, ik wilde een boot-logo er in proppen :X) en ik had niemand in de buurt die een hot-flash wilde uitvoeren :( maar goed, dat was bij mij in elk geval de oplossing. succes!
ik heb nog niets met de bios gedaan, niet geflashed ofzo

maar het lijkt er inderdaad sterk op dat ie naar de klote is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Staat Primary VGA Device op agp, dat zou kunnen verklaren waarom hij de agp kaart niet vind volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm.. had ik ook :P
toen ik 233 mhz FSB had ingesteld en 9x MP = 2100 ongeveer :P

CMOS clear was hier de oplossing :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

kijk maar is in het grote A7N8X Deluxe topic, op dit moment vallen de bordjes bij bosjes allemaal met een gare bios. Daar is er ook net een discussie over aan de gang ... blijkt dat je er weinig anders aan kan doen dan je bios opsturen om em opnieuw te laten flashen :(
het staat inmiddels al bekend als het "die on save&exit" syndroom en zover ik weet zijn er nog geen oplossingen voor gevonden. Maar neem is een kijkje in onze topic :

[rml][ Ervaringen]Asus A7N8X (Deluxe) - Deel 5[/rml]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
wat zie je nu als je je pc opstart? als je monitor geen signaal krijgt dan heb je idd et "die on save&exit" syndroom

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ritchie schreef op 19 July 2003 @ 17:58:
wat zie je nu als je je pc opstart? als je monitor geen signaal krijgt dan heb je idd et "die on save&exit" syndroom
ik krijg dus wel signaal via een pci kaart, maar agp snapt ie niet

ik had nog de hoop dat ie in windows misschien wel herkend zou worden, maar ik kom niet voorbij het post scherm, vanaf daar kan je alleen naar de bios, en die doet het niet
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 17:15:
hmm.. had ik ook :P
toen ik 233 mhz FSB had ingesteld en 9x MP = 2100 ongeveer :P

CMOS clear was hier de oplossing :)
ik heb die jumper op 2&3 gezet, batterij er een half uur uitgehaald, alles terug gezet en geboot, maar geen resultaat

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werkbouwtuig schreef op 19 July 2003 @ 16:05:
Staat Primary VGA Device op agp, dat zou kunnen verklaren waarom hij de agp kaart niet vind volgens mij!
ja die staat er standaard op, de bios heeft het in het begin wel gedaan, maar ook al staat ie op agp, hij boot gewoon via pci, vette bug lijkt me

maargoed ik ga er maandag mee terug, hopelijk doen ze er niet moeilijk over

alleen 1 probleem.. 1 schroefje is lam gedraaid, dus ik krijg het mobo er niet uit

heeft iemand een tip om hem eruit te krijgen zonder het mobo te beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:55
Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 00:40:
[...]

ik krijg dus wel signaal via een pci kaart, maar agp snapt ie niet

ik had nog de hoop dat ie in windows misschien wel herkend zou worden, maar ik kom niet voorbij het post scherm, vanaf daar kan je alleen naar de bios, en die doet het niet

[...]

ik heb die jumper op 2&3 gezet, batterij er een half uur uitgehaald, alles terug gezet en geboot, maar geen resultaat
De floppydisk truuk: Hierbij wordt alleen gebruik gemaakt van het moederbord, processor, geheugen en floppydisk. Ga als volgt te werk: Maak een recovery floppy met de volgende bestanden: awdflash.exe, de juiste biospudate, en een autoexec.bat. Hierin komt het volgende te staan:

@echo off
cls
AWDFLASH.EXE 1002A.BIN /py /sn /cd /cp /cc /R

Deze floppy moet DOS bootable zijn.
Vervolgens haal je je videokaart uit je dood systeem. Hierdoor kan het gebeuren dat de bios de floppy gaat scannen.

[ Voor 35% gewijzigd door JeroenTheStig op 20-07-2003 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 00:42:
[...]

ja die staat er standaard op, de bios heeft het in het begin wel gedaan, maar ook al staat ie op agp, hij boot gewoon via pci, vette bug lijkt me

maargoed ik ga er maandag mee terug, hopelijk doen ze er niet moeilijk over

alleen 1 probleem.. 1 schroefje is lam gedraaid, dus ik krijg het mobo er niet uit

heeft iemand een tip om hem eruit te krijgen zonder het mobo te beschadigen?
laat je nagels groeien, en zet de nagel van je duim en wijsvinger onder de kop van de schroef. wip tijdens het draaien met de schroevendraaier de schroef omhoog met behulp van je nagels. Zo doe ik dat namelijk ook altijd :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De floppy truuk werkt niet, bij opstarten blijft lichtje floppy branden, bootable floppys wil hij niet opstarten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
hmm interessant... probeer eens een niet-bootable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb hem omgeruild, heb nu de niet-deluxe versie...

werkt al een stuk beter, alleen m'n AGP pakt hij nog steeds niet, en het geluid klinkt belabberd..

zijn dit bekende problemen?
Pagina: 1