linux mandrake 9.1

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• nightriderron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-02 18:49
hallo allemaal ik ben nieuw met linux nu heb ik mandrake 9.1 gedownload 3 cd's
maar als ik die wil installeren druk ik op de knop instal mandrake en dan gebeurt er iets mijn beeld wordt zwart en verder niks meer wat doe ik fout
draai nu win xp pro wil linux op een andere partitie instaleren

gr ron

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Lijkt veel op dit probleem...

Verwijderd

Waarschijnlijk pinkt je shift button!

Kernel panic. Probeer eens te installeren met een alternatieve kernel als dat mogelijk is. Of probeer gewoon textueel te installeren.

• nightriderron
ik heb inmiddels mandrake draaien heb het 1x gezien start ik opnieuw op krijg ik mooi keuze scherm kies linux bla bla klaar met laden krijg ik de text hostlogin enz
maar ik heb nergens een passwoord ingevuld???
en als ik enter gebeurt er niks krijg ik gewoon hetzelfde

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

nightriderron schreef op 20 July 2003 @ 01:10:
ik heb inmiddels mandrake draaien heb het 1x gezien start ik opnieuw op krijg ik mooi keuze scherm kies linux bla bla klaar met laden krijg ik de text hostlogin enz
maar ik heb nergens een passwoord ingevuld???
en als ik enter gebeurt er niks krijg ik gewoon hetzelfde
Wat staat er nu precies op je scherm? Kun je nu wel of niet in text-modus inloggen?
Geef eens wat meer info, hier kunnen we niks mee.

offtopic:
I.n.t.e.r.p.u.n.c.t.i.e...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• nightriderron
ik heb hem via de text mode geinstaleerd nu al twee keer zit nu inmiddels wel weer in linux
maar het probleem is (was) weet niet of het nog een keer gebeurt maar goed ik start de pc op dan krijg ik een boot scherm met linux ...,linux,failsave,windows,windows2 klik gewoon de bovenste dan gaat hij alles laden en dan zit ik in linux maar toen had ik mijn pc weer opnieuw opgestart en toen kreeg ik ook dat boot scherm klik gewoon die bovenste aan en dan gaat ie weer alles laden en dan krijg ik zwart beeld alleen text hostlocallogin: daar kan ik wel mijn naam intikken en dan krijg ik pass: doe ik enter en dan zegt ie gewoon simpel weg dat het passwoord niet goed is geen iddee wat ik gedaan heb hoor maar ga iniedergeval van de week het boek halen want zo eenvoudig is het niet
vooral als je een opties toetsenbord heb leuk zoń bootkeuze maar de usb poort is nog niet aan dus met twee toetsenboorden achter de pc werkt het wel maar ja niet idiaal dus zo ook met twee beeldschermen linux stuurt er maar 1 aan??

ik probeer nu niks te veranderen zodat ik nu als ik opstart in inieder geval wel in linux kom ziet er leuk uit maar wel moeilijk lol

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:47
offtopic:
Nightriderron,

Volgens mij doe je het er om. Ik heb geen verstand van Linux dus kan je niet helpen. Maar als je nu eens wat interpunctie en opmaak in je tekst gebruikt, dan wordt het een stuk leesbaarder voor de experts.

• nightriderron
ja ok heb je gelijk in. lol maar was zo druk bezig,
en linux is geheel nieuw voor mij

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:48

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb hier zowel RedHat als SUSE Linux op mijn computer gehad, maar bij beiden moest je tijdens de installatie een password voor het root account aanmaken. root is de admininstrator login.

Ik heb verder geen ervaring met Mandrake, maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat het hier anders toe gaat.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mjah, hier kunnen we eigenlijk niks meer mee. Het originele probleem is verholpen lijkt het? Als je nog steeds problemen hebt, open je maar een nieuw topic, bij voorkeur met interpunctie en een duidelijke vraagstelling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.