Toon posts:

Foutmelding Epox8RDA+ bij eerste boot.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat iemand me hiermee kan helpen, ik heb de search gebruikt maar ik heb het niet gevonden wat ik zocht.

Ik gisteravond een nieuw systeem gebouwd met de volgende specs: (het is de 2e keer dat ik zelf een systeem bouw dus vergeef me mijn mischien ietwat plompe vraagstelling)

Epox 8RDA+
Athlon XP3000+
Corsair PC3200 256DDR TWINX-set
Hercules 3D prophet 9700PRO
2x Western Digital 120Gb 8Mb cache
1x DVD speler
1x CD Brander
1x #com netwerkkaartje
Voeding enermax 460 VFE

Alle componenten zijn nieuw.

Tot zover de systeemspecs, nu het probleem:

Bij de eerste keer booten (vanmorgen) begon alles goed te draaien, waarna erop het mobo display de code 01 werd aangegeven en ik het geluid kreeg alsof er een ambulance door mijn case reed, ook verscheen er niks op de monitor.
Vervolgens geprobeerd de corsair stripjes in andere bankjes te zetten,zaten eerst in 2-3, 2e keer in 3-1 zelfde weer de melding 01 op het display en de ambulance.

Ik heb ook al gezocht op de site van epox, maar er wordt daar ook niks vermeldt over de ambulance geluiden, het is geen constante piep, maar echt een soort sirene die begint te joelen. (en sirenes zijn meestal misse boel, toch?)

Iemand soortgelijke ervaringen met soortgelijke specs of weet misschien iemand wat die ambulance betekent en ook de codes 01, want deze staan ook niet in de lijst met foutmeldingen van epox?

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Die sirene geeft volgens mij aan een niet goed gemonteerde koeler op de cpu, tenminste ditzelfde krijg ik als of de koeler niet draait of niet goed gemonteerd zit. Dus check dat ff.

edit: Is me nl. 2x overkomen met een AMD2400+ en een Athlon 1.4ghz en dat sirene geluid is egt luid. In beide gevallen draaide de cpu koeler niet of moeilijk.

[ Voor 31% gewijzigd door RUFFNECK op 19-07-2003 12:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie, CPU koeler is goed gemonteerd, arctic silver pasta ertussen gedaan, klemmen zitten goed, schuine kant op socket/koeler sluiten goed aan, koeler draait goed en is aangesloten op de CPU fan1 3 pins aansluiting op het mobo.

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Ik heb ff rondgekeken en blijk dat deze error raar genoeg veel te maken heeft met je geheugen, alhoewel dat een ander post error code zou moeten geven. Probeer es ff met ander geheugen.

http://www.nforcershq.com...4&highlight=error+code+01

en andere topics op dat forum gesearched op "error code 01" in het EPoX subforum, geven misschien wat meer info.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link hier kan ik wat mee, ik ga nu proberen om met ander geheugen te booten en kijken wat er gebeurd als alles goed gaat bios flashen en daarna maar weer proberen met het corsair geheugen in andere timings.

Heeft iemand misschien ook nog een idee over de ideale tmings voor dit geheugen in combinatie met dit mobo, ik heb hier en daar net al gelezen dat het niet bepaald goed geheugen is in cimbinatie met een 8RDA+ :(

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Kweenie of het bij onderstaande link om zelfde geheugen als van jou gaat, maar iig wel Corsair:
http://www.amdforums.com/...362e353df&threadid=241669

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt om met 2x 512DDR PC2700 simpletech geheugen te booten en het Bios heb ik ondertussen geflasht naar de laatste versie te weten 8RDA3507.

Na de bios update, verschillende mem timings geprobeerd, en geprobeerd om met het corsair geheugen te booten..niks. Na het flashen van het bios zijn de error meldingen van het epox mobo display trouwens wel veranderd; er wordt nu alleen nog maar C1 als foutmelding aangegeven...maar booten met het corsair geheugen doet ie nog steeds niet.

Dit moederbord heeft volgens mij nogal aardig wat compatibiliteitsproblemen met geheugen als ik her en der zo de berichten heb gelezen (had ik ook moeten doen voordat ik dit geheugen kocht, maar ja eigenwijs he ;))
Twinmos bijvoorbeeld schijnt geen problemen te hebben met de 8RDA+

Update:
Ik ben ondertussen al samen met mijn neef (meer verstand van computers dan ik..lol) wat verder gekomen en hij draait nu op het corsair geheugen maar dan alleen in dimm 2 en dimm 3, wat betekent dat ie op 64mb draait.

Nu is het zaak om het geheugen op 128mb in dimm 1-3 of in 1-2 te laten draaien, om er optimaal gebruik van te kunnen maken.
Hoe zou ik het nu voor elkaar kunnen krijgen om die corsair krengen op 128mb te laten draaien, is het noodzaak om bepaalde bios settings te veranderen hiervoor,misschien dat er 1 of andere Nforce2 of geheugenGuru is die me hiermee verder kan helpen?

Het geheugen dat ik gebruik is Corsair Twinx512-3200LL (set van 2x256DDR)

Nogmaals bedankt voor de links, je hebt me alvast aardig op weg geholpen en ik heb het tenminste aan het draaien, zij het op 64mb.

Verwijderd

Topicstarter
Update 2:

Ik krijg het geheugen niet aan het draaien in dual channel mode, hij blijft C1 error codes geven, ik wordt er zolangzamerhand een beetje 8)7 van.

Na ook erg veel gelezen te hebben op aoaforums.com, moet ik misschien maar eens gaan denken aan een setje HyperX van kingston want deze schijnt het wel goed te doen op dit bordje.

Corsair was blijkbaar toch niet zo'n goede keus. :'(

*zucht*
Pagina: 1